Skip to main content

Goedendag,

 

Enige tijd geleden op 29 augustus ontving ik na jaren niet gehad te hebben een brief gericht aan de vorige bewoner van ons huis waar wij sinds 2005 wonen van KPN, aangezien de meneer ongeveer 8 jaar geleden overleden is besloot ik even te kijken wat er in de brief stond, mede omdat ik zelf al jaren klant ben bij KPN met 4 abonnementen op dit adres.

Het bleek een betalingsherinnering te zijn van 7,12 te zijn, en met de deurwaarder werd al gedreigd.

Dus ik bel direct de klantenservice en heb netjes uitgelegd dat ik zelf al jaren klant ben en het vreemd vind dat op ons adres schijnbaar nog steeds de vorige bewoner in jullie systeem staat; ik heb het advies gegeven om deze persoon uit het systeem te halen en die 7,12 verlies te nemen.

De wederker vertelde mij contact op te nemen met de nabestaanden en mij terug te bellen, wat heel erg vreemd is.

Wat schetst mijn verbazing; op 16 september komt er een nieuwe brief op ons adres, dit keer aan de erven van met de notitie 2de herinnering!

Ik vraag mij werkelijk af wat het nut van “klantenservice” is bij KPN, ik ben al een poos klant bij ze en ik zit al een tijdje te kijken om met alle abonnementen over te gaan naar een andere provider omdat ze niet de goedkoopste zijn.

Maar omdat de ‘service’ en producten zoveel beter zijn weerhield mij tot op heden, nu dus niet meer na deze ervaring.

Sorry KPN; jullie zijn echt belachelijk stom bezig en eigenlijk had ik gewoon de brieven weg moeten gooien en mij er niet druk om moeten maken.

Mijn vrouw heeft trouwens na de 2de brief KPN ook gebeld, ze moest de brief retour afzender doen, want anders konden ze niets doen, we wachten af tot de deurwaarder komt, want daar zal het wel op uitlopen, kunnen we samen met een bak koffie lachen om het beleid van KPN op de klantenservice.

 

Vriendelijke groet.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

Tja... de mensen die dit doen, dergelijke brieven sturen, die doen dat omdat da gewoon hun werk is. Die verdienen daar hun salaris mee. Het is gewoon werkverschaffing. Snap da dan toch. U zegt dat da geen zin heeft, maar die mensen die zulk soort werk doen, die denken daar heel anders over 😉


Is toch heel simpel, iedereen moet zijn rekeningen betalen, gebeurt dit niet dan is daar het incasso bureau en uiteindelijk komt de deurwaarder, zou deze dreiging er niet zijn gingen er veel niet meer betalen en zouden er een hoop mensen geraakt worden en misschien wel werkloos omdat bedrijven ze niet meer kunnen betalen.

Maar na 15 jaar is het wel een beetje aan de late kant, vind het vreemd in ieder geval.

Maar je had nooit de brieven mogen openmaken, kan natuurlijk per ongeluk gebeuren omdat je niet goed naar de naamstelling kijkt, voor de volgende keer gewoon retour afzender sturen.

 


Zoiets heb ik ook wel eens aan de hand gehad, de vorderingen worden doorverkocht aan een club die dan vervolgens nog eens de oude koeien uit de sloot gaat halen om wellicht nog iets te innen, stom gedoe allemaal.


Op twee adressen meegemaakt, op de eerste waren ze heel vasthoudend en stond de deurwaarder voor beslagname al voor de deur, samen met een officier van justitie en slotenmaker, was net te vroeg thuis die dag.

Bleek de oude bewoner zich niet uitgeschreven te hebben, 1 telefoontje naar de verhuurder was voldoende om ze af te laten druipen.

Wel was ik al maanden druk met de post ongeopend retour te sturen, was dus #zinloos.

 


Hi Alexandrus, welkom op het forum. 

Ik snap je standpunt zeker, maar je kunt je ook voorstellen dat de collega's aan de telefoon niet zomaar iets stop kunnen zetten omdat iemand belt en dit aangeeft, anders zou iedereen dit kunnen doen. Ik geloof je overigens gelijk, en in dit geval zal het gok ik ook geen probleem zijn gezien het kleine bedrag. 

Vind je het goed als ik ook even meekijk? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Zou je ook willen vermelden op welke naam dit staat? 

Ik hoor graag van je. 


Alexandrus, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.