Skip to main content

Ik heb Internet/tv van KPN en daarbij voor mijn mobiel ook bij KPN. (2Gb + onbeperkt bellen en sms'en)

Sins het begin, jaren geleden, verbruik ik gemiddeld 400 mb per maand, de ene keer iets meer, de andere keer iets minder. 

Halverwege deze maand september kreeg ik een berichtje dat ik al 1.245 mb had verbruikt, en dat is echt onmogelijk. De klantenservice wist me te melden dat ik 6 september om 19.02 uur veel verbruikt heb.

Ik was toen thuis en zat het nieuws te kojken, gsm niet in gebruik want die gebruik ik alleen om te bellen en voor noodgevallen onderweg, lekker ouderwets!

Buiten dat zou eventueel gebruik automatisch via wifi gasn dus geen enkel probleem.

Toch is er die avond veel data verbruikt. Ik heb alle instellingen gecontroleerd, stonden goed, had die datum ook niks veranderd.

"Slimme netwerkwissel" staat altijd uit.

Wat nu? KPN legt de fout bij mij, weet niet wat er gebeurd kan zijn.

Jarenlang teveel aan mijn 2Gb (minder kan niet) en nu plotsklaps is het niet meer genoeg?

Wie kan me helpen?

Henny

 

 

Tsjaaa @HennyHff ,

Zoals jij het beschrijft, sluit je alles uit. En toch is er kennelijk verbinding gemaakt met het mobiele netwerk. 

Wat ik me kan voorstellen, is dat er mogelijk op dat moment om de één of andere reden geen verbinding was met het WiFi-netwerk. 

Heb je soms de instelling Mobiele data bij Automatische downloads, Appdownloads of App-updates  aanstaan? Dat zij allemaal aparte instellingen die in het menu van je App-store staan.  

Want gezien de grootte van het verbruik (1.245 Mb) zou het best eens een update kunnen zijn.  

Verder kun je in het menu Mobiele Data zien aan welke apps het verbruik is opgegaan. 


Hallo Noordzee!

Bedankt voor je reactie, ik heb de opties die jij noemt bij Mobiele Data altijd uit staan.

Wel zag ik dat de data-slurper op 9 september 's avonds de app "debat direct" is, maar dan nog hoort het niet zo te zijn dat bij gebrek aan wifi-verbinding automatisch overgeschakeld wordt op 4G.

Betreffende app is overigens voor het laatst geüpdatet op 1 juli 2022.

Wat ik graag wil weten is hoe ik voorkom dat het nog eens gebeurt!

Groetjes, Henny

 


In het menu mobiel netwerk waar jij kon zien dat de app "debat direct" de boosdoener was kan je als het goed is ook bij "Mobiele Data" die app uitzetten voor datagebruik via het mobiel netwerk.  

 


@Noordzee 

De "mobiele data" voor die app staat en stond uit, ik begin nu echt te denken dat er toch een mini-storing was bij KPN.

Ik heb in ieder geval van KPN ter compensatie 1 Gb er bij gekregen, het wordt nog hard werken om dat voor 1 oktober weg te werken 😀