Skip to main content

Beste mensen.

 

Ik loop tegen wat problemen op bij het aanvragen van mijn nieuwe simkaart nadat mijn telefoon gestolen is in Cozumel, Mexico. Ten eerste, ik werk op een cruiseschip en heb geen huis oid in de NL. Het koppelen van mijn producten werkt niet omdat er een bevestigingssms naar mijn telefoon wordt gestuurd. Nieuwe simkaart aanvragen werkt niet omdat ik eerst mijn product moet koppelen.

iemand tips en ervaring met dit probleem? Stuurt kpn sowieso een nieuwe simkaart op naar het buitenland? 

Bedankt voor het lezen.

Hoi @Dre87, welkom op het forum! Wat naar dat je telefoon gestolen is 😞 Ik heb alleen niet direct goed nieuws voor je. Als je een vervangende simkaart aanvraagt dan sturen we die naar het bij ons bekende contractadres. En dat is altijd een adres in Nederland. Het is dan ook niet mogelijk om de simkaart door ons te laten opsturen naar Mexico. Dat zou dan moeten gebeuren door degene op wiens adres jij je abonnement geregistreerd hebt staan. Dus, ik kan een simkaart voor je regelen (vul dan even je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt), maar dan moet je zelf zorgen dat hij in Mexico komt.

 

Wat betreft koppelen, na het koppelen kun je gegevens inzien, en dingen wijzigen. Daarom willen we verifiëren dat degene die wil koppelen ook degene is die het abonnement gebruikt. Vandaar de sms-verificatie. Wat dan inderdaad niet gaat lukken als je toestel gestolen is. Ik raad dan ook aan om, zodra je de nieuwe simkaart hebt, gelijk je abonnement te koppelen.


@Dre87  Nog even ter aanvulling van Erik. Een nieuwe simkaart MOET geactiveerd worden op het Nederlandse (KPN) netwerk. Als iemand de simkaart naar je toestuurt, zou je diegene dan willen vragen om de simkaart te activeren? Als de simkaart geactiveerd is, dan kunnen wij hem voor je blokkeren, zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden tijdens de reis naar Mexico. :sunglasses:

Geef maar een gil als we iets voor je kunnen betekenen.