Niet de bedoeling natuurlijk. Welke iPhone heeft hij? Niet ál te oud hoop ik.
PeterG een Iphone SE, geen oud model. Software 18.3.1 zit erop. De laatste dus. Probleem speelt al een jaar😳
Er bestaan de SE 2020 en SE 2022. Uit de respectievelijke jaren. Inderdaad niet oud.
Al eens overwogen om naar een Apple Store te gaan met het toestel?
Of de reparatie balie van bijvoorbeeld een mediamarkt?
Het lijkt mij een software probleem. Hier kan je het best een deskundige naar te laten kijken. Met ervaring met iPhone problemen. Zeker omdat het al een jaar problematisch is.
PeterG dat zal het waarschijnlijk niet oplossen omdat bij het overzetten van de sim het nog steeds misgaat.
Dat is raar. Dan kan je het best bij een KPN winkel langs gaan.
Hij heeft toch niet per ongeluk een 0970 nummer hè.
Goedemorgen @CindyL , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Ervaar jij dan dat bij meerdere contacten dat de verbinding wordt verbroken zodra er wordt opgenomen? Of heeft je schoonvader met meerdere contacten het probleem dat als hij wordt gebeld en opneemt, de verbinding wordt verbroken? Dat stukje is me nog niet geheel duidelijk en hopelijk kun je dat nader toelichten. En is dit in het verleden wel gewoon goed geweest? Heb je ook enig idee sinds wanneer dit probleem ongeveer speelt?
Hallo Jan,
Het zit niet aan mijn kant denk ik maar aan zijn kant. Hij heeft meerdere contacten waarbij, als ze hem bellen en hij opneemt, de verbinding direct verbroken wordt. De telefoon gaat dus wel eerst over. Hij kan iedereen gewoon bellen.
Eerst ging het goed. Sinds ongeveer een jaar gaat het mis.
Bedankt voor de toelichting @CindyL !
Heeft je schoonvader de mogelijkheid om zijn simkaart eens in een ander toestel te testen? Op die manier kunnen jullie wellicht al wat zaken uitsluiten. Mocht het met een simkaart in een ander toestel wel goed werken, dan moet dit probleem gezocht worden op toestelniveau. Mocht het probleem blijven bestaan, dan is er toch iets ander aan de hand. Zie jullie bevindingen in ieder geval graag tegemoet :)
Hoi Jan
Zie mijn eerste bericht. Plaatsen van sim in ander toestel, probleem bleef. Ook met nieuwe sim kaart is het probleem er nog steeds helaas. Contact verwijderen en opnieuw opvoeren heeft ook geen zin. En hij heeft me ook niet geblokkeerd 😉
Excuses @CindyL , je hebt helemaal gelijk, my bad!
Wel goed dat jullie dit al hebben geprobeerd alleen jammer dat het niet de oplossing bleek te zijn. In dat geval zou ik je schoonvader het advies willen geven om een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk. Vanuit daar kunnen ze een ticket aanmaken voor de Technische Dienst en zij kunnen hier vervolgens dieper induiken.
Ok dat zal hem zelf niet lukken, maar ik ga proberen het namens hem te doen.
Dankjewel voor je hulp.
Graag gedaan @CindyL en ik ga er vanuit dat dit de eerste stap is richting een oplossing voor het probleem van je schoonvader!
Ik heb sinds gisteren precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ik zie geen uiteindelijke oplossing. Is het probleem bij jouw schoonvader inmiddels opgelost en, zo ja, wat zat er dan fout en wat was de oplossing?
John Forte was het maar waar....het lijkt een mysterie voor kpn. Niet opgelost dus.
Net een software update gedaan en nu is alles weer goed 😊
De software update was naar ios 18.4
Gelukkig! Helaas werkt dat bij mijn schoonvader niet😒
Goedemiddag @John Forte , bedankt ook voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!
John Forte schreef:
Net een software update gedaan en nu is alles weer goed 😊
Goed om te lezen en ook fijn dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen, top!
CindyL schreef:
Gelukkig! Helaas werkt dat bij mijn schoonvader niet😒
Enorm balen dat dit voor je schoonvader niet de oplossing is gebleken dat hij nog steeds met hetzelfde euvel kampt. Een tijdje geleden had ik je het advies gegeven om een belafspraak hiervoor in te plannen; wat is daar dan precies uitgekomen?
KPN wil en kan alleen helpen als ze hem aan de telefoon hebben gehad. Ik heb samen met hem gebeld. De 1ste x moesten er in de herhaling dingen getest worden, waaronder weer een ckeck op update. Die hielpen niet. De 2de x werd na een half uur wachten en doorverbinden de verbinding verbroken.
Ik werk fulltime en mijn schoonvader heeft met meer dingen hulp nodig. Het lukt mij niet om nog meer uren tijd te besteden hieraan zonder dat ook maar iets heeft geleid tot een oplossing. Zeker ook omdat ik het niet kan regelen zonder aanwezigheid van hem en zijn telefoon.