Skip to main content

Ik ben voor langere tijd op Bonaire en heb sinds kort ook een dual e-sim voor een lokaal abonnement op mijn iPhone11. Standaardtelefoonlijn is het  lokale abonnement, beide simkaarten staan aan. 

Ik krijg wel WhatsApp berichten op het Nederlandse account, maar telefoonoproepen gaan direct naar de voicemail. Hoe verhelp ik dit?

 

Rob

@010Rob68 Hi Rob en welkom in de KPN Community! Wat heerlijk dat je op Bonaire zit. Ik heb familie op het buureiland Aruba 😁 Prachtige eilanden.

Minder handig dat je telefonisch niet bereikbaar bent. Zo te lezen werkt de internetverbinding wel, aangezien je Whatsapp wel werkt. Is de KPN simkaart met een lokaal netwerk verbonden? Zo ja, heb je de mogelijkheid om handmatig eens van netwerk te wisselen? Vaak helpt het om een ander netwerk te kiezen. Je leest er hier meer over:

 


Het werkt nu weer. Ik weet niet welke stap de juiste was, maar heb eerst de nederlandse lijn als standaard ingesteld (fysieke simkaart) en dan voicemail instellingen gewijzigd. Eerst aangezet met standaardboodschap en daarna weer uitgezet. Daarna weer de Bonaire lijn standaard gemaakt (e-sim). Nu ontvang ik weer nederlandse oproepen op mijn nederlandse nummer. Bij niet opnemen krijgen ze de melding dat voicemail niet beschikbaar is (zoals ik ook wil). Ik zie nu ook de gemiste oproepen in mijn geschiedenis.


Reageer