Skip to main content
Beantwoord

Diverse apps werken niet goed op Samsung S25 FE

• March 20, 2026
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Wij hebben in november 2025 een abonnement verlengd met een telefoon de Samsung S25 FE. Deze telefoon heeft storingen op diverse app’s en is al TWEE maal ter reparatie aangeboden. In (meerdere) gesprekken met de klantenservice van de KPN ligt het overal aan behalve aan de telefoon en wordt domweg helemaal niets gedaan aan dit probleem. Ik noem dit echt koopman schijt. Ook de opmerkingen van het ligt aan de app, dus moet je contact opnemen met de makers hiervan, hoe groot wil je de waanzin hebben. De KPN weigert gewoon ook het toestel onder garantie om te ruilen, want het werkt toch volgens de toppers van de klantenservice. Het komt er op neer dat wij nog 2 jaar elke maand €17,00 moeten betalen voor een telefoon die niet 100% werkt aan een organisatie waar ik toch al grootte moeite mee heb en vooral van de vaak onzin wat verteld wordt over elk probleem waar je voor bel.  Na weer een gefrustreerd telefoontje met de klantenservice zal ik maar niet opschrijven wat ik van dit bedrijf vindt, anders zou je nog aangeklaagd worden ook.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@GeenFanProvider ,

Dit lijkt een specifiek probleem van de Samsung S25 FE. Ondermeer op de Samsungs community’s is hierover te lezen en is ook de ‘oplossing’ om IPV6 uit te zetten, te vinden. 

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s25-series/wifi-issue/td-p/13696757

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s25-s25-s25-ultra/samsung-s25fe-wifi-probleem/td-p/13873889/page/2

In dit topic kun je lezen dat het uitzetten van IPV6 bij anderen ook de oplossing bleek: 

Informatie over de instelling in het modem staat hier: 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Hallo ​@GeenFanProvider ,

Dit lijkt een specifiek probleem van de Samsung S25 FE. Ondermeer op de Samsungs community’s is hierover te lezen en is ook de ‘oplossing’ om IPV6 uit te zetten, te vinden. 

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s25-series/wifi-issue/td-p/13696757

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s25-s25-s25-ultra/samsung-s25fe-wifi-probleem/td-p/13873889/page/2

In dit topic kun je lezen dat het uitzetten van IPV6 bij anderen ook de oplossing bleek: 

Informatie over de instelling in het modem staat hier: 

Goedemiddag heer/dame Noordzee

Bedankt voor uw reactie en zal proberen met mijn zeer beperkte kennis over digitale zaken, om dit weekend het aan te passen. Indien het de oplossing is, zal ik dit uiteraard u mededelen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@GeenFanProvider, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al reactie hebt gekregen. 🙂 Goed gevonden ​@Noordzee!

Ik ben benieuwd of de aanpassing voor IPv6 ook bij jou werkt en wacht de resultaten af!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 22, 2026

Samsung telefoons uit de reeksen S23, S24, S25 hebben problemen via wifi indien IPv6 op het modem aan staat. 

Daar zijn op dit forum vragen over te vinden. Maar ook op de Ziggo community speelt het. Bij Samsung zelf ook vragen. 

Gelukkig werken ze via 5G in ieder geval probleemloos. Maar ja, ik heb een grote bundel en dat heeft niet iedereen. 

Ook wat oudere iPads kunnen dezelfde symptomen vertonen. 

Uitzetten van IPv6 onder internet in het modem lost het op. In het modem log je in via mijnmodem.kpn.

Goedemorgen PeterG, Noordzee,

Ik heb als digibeet vrijdagmiddag ingelogd in ons modem en daar staat (KPN box V14) de IPv6 standaard uit. Het enigste wat ik nu nog kan doen is als de problemen met de bij mij 4 geïnstalleerde app’s zich voordoen, is voor een paar seconde de WIFI verbinding op de telefoon verbreken  en weer inschakelen en tot nu toe werkt dat. Dat is in ieder geval sneller dan wat ik eerst deed om de telefoon geheel opnieuw op te starten. Maar dank voor de reactie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 23, 2026

Graag gedaan ​@GeenFanProvider . Fijn dat je een oplossing hebt nu je kunt verbinden via IPv4. 👍🏼 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

En via 5G werken ze ook! 🙂

Dat kun je dan ook eventjes gebruiken.