Skip to main content

Hier ook hetzelfde probleem. Sinds een aantal maanden heb ik een Poco X6 Pro. Met zowel een KPN als een youfone sim op zowel 4g als 5g heb ik onregelmatige data connectie problemen en geeft de Chrome browser de DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG melding en is er geen data verbinding.

Als proef op de som kocht ik een prepaid kaartje van een ander netwerk en die houd zijn data verbinding zonder issues op de X6. Mijn oude Poco X3 Pro (zonder 5g) werkt ook nog zonder onderbrekingen met KPN en youfone.

Op tweakers ook discussies discussies over dit DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG.

Het lijkt mij een specifiek KPN netwerk probleem met (nieuwere) 5g frequenties/ telefoons. Hopelijk werkt KPN aan een oplossing want de snelheid van het KPN netwerk is wel beduidend hoger.

Hi @Remy9, ik denk ook graag mee. 

Heb je de Poco ook eens helemaal gereset? Ik herken dit issue niet op een brede schaal, wél gek dat het goed werkt op een ander netwerk. Het handigste en snelste is om even met ons te bellen, dan kan een medewerker specifiek met je meekijken op je nummer en waar nodig actie ondernemen. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


Ik ben net terug van een weekje vakantie en ik had in het buitenland geen last meer van de beschreven problemen. Hopelijk blijft dit thuis ook zo. Wanneer de problemen weer verschijnen zal ik contact opnemen.


Fijn dat het dan is opgelost Remy! Trek inderdaad nog even aan de bel als we iets kunnen betekenen!


De uiteindelijke oplossing was denk ik de private DNS instelling. In de ‘Automatic’ optie kreeg ik die DNS errors.

Wanneer ik deze instelde op ‘Off’ of een Custom Private DNS provider zoals 'dns.adguard.com’ bleef de verbinding stabiel.


Bedankt dat je de oplossing nog even gedeeld hebt Remy!


Reageer