Skip to main content
Beantwoord

Door miscommunicatie Samsung Smartwatch niet meer aan te vragen, heb het doosje niet meer

  • 15 September 2024
  • 2 reacties
  • 52 keer bekeken

28 augustus een Samsung S24 icm smart watch aangeschaft, dacht ik. Ik heb de aanschaf telefonisch gedaan. Toen ik aangaf dat ik in het contract per mail, nergens hetĀ horloge tegen kwam gaf de medewerker aan dat dat te maken had met de wettelijke bedenk termijn van 14 dagen en dat ik daarna een mail zou krijgen met een link. Over het bewaren van de doos heeft hij niets gezegd. En nu na bellen met KPN blijkt dat ik het horloge zelf bij Samsung moet aanvragen. Hierbij moet een foto gemaakt worden van de doosĀ  met barcode en imei nummer.Ā 

De doos had ik na een week weggegooid.Ā  (er zit namelijk niets meer in).

Na een 2 wekenĀ geen mail, wettelijke termijn verstreken en KPN en Samsung zeggen jammer maar helaas.

Ā 

Heb een klacht bij KPN neer gelegd, wacht af en ben benieuwd.

Ā 

Ā 

Hoi @Sporter 1Ā 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen heeft de medewerker van de klantenservice jouw verkeerd geĆÆnformeerd, omdat deĀ gratis Samsung Watch die je kuntĀ krijgen bij o.a. de Samsung Galaxy S24 volledig via Samsung verloopt, en dus ook volledig los staat van je overeenkomst met KPN.
Je kunt de gratis Samsung Watch al bij Samsung bestellen binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, wat ook aangeraden wordt om niet mis te grijpen (op = op).

Daarnaast is het tevens niet slim om het doosje waarin de Samsung Galaxy S24 zat al direct weg te gooien, aangezien je die nodig hebt bij een eventuele reparatie aan het toestel, maar ook omdat er een sticker op het doosje geplakt is waarvan je een foto dient te maken, om in aanmerking te kunnen komen voor de gratis Watch.

De promotie actie voor het ontvangen van een gratis Samsung Watch is een 100% promotieactie van Samsung zelf, hier staat KPN volledig los van.
Samsung stelt hier bepaalde voorwaarden en actieregels voor op, zoals dat je een foto van de sticker op het doosje moet maken, om te bewijzen dat je hem inderdaad hebt aangeschaft.
Deze foto moet je dan vervolgens uploaden bij de aanvraag op de promotiepagina van Samsung.

De klachtenafdeling van KPN kan hierin weinig voor je betekenen, ben ik bang.
Ten eerste omdat het een promotieactie is van Samsung zelf, en ten tweede omdat jezelf het doosje met daarop de sticker hebt weggegooid.

Deze sticker is uniek, omdat daar ook het IMEI nummer van je Samsung Galaxy S24 op staat gedrukt, en dat als bewijs dient voor het gratis aanvragen van de Watch.
Ik ben bang, dat je gewoonweg pech hebt en het dus zonder het gratis Samsung Watch horloge zou moeten doen.

Ā 

Ā 


Dit is nutteloos. U kunt die watch vergeten. U heeft zelf die doos weggegooid. Dat de KPN medewerker daar niets over gezegd heeft valt hem of haar niet te verwijten.Ā 


Reageer