Skip to main content
Ik ben gebeld door +3197010280686. Dat lijkt een Nederlands nummer maar heeft 11 cijfers. Dat kan dus toch niet. Iemand een idee?



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

0970 nummers zijn voor apparaten anders dan mobiele telefoons.

Zelf heb ik ook zo'n 12 cijferig 0970 nummer voor een data-only sim voor een tablet.



In principe hoor je met dergelijke telefoonnummers niet gewoon te (kunnen) bellen, maar geautomatiseerde systemen mogen dat wel.

Zie ook deze pagina van de ACM.
Met andere woorden, ik had eigenlijk niet gebeld mogen worden door een dergelijk nummer. Ik heb mijn mobiel voor uitsluitend prive en heb absoluut niets te doen met data of andere toepassingen.
Met andere woorden, ik had eigenlijk niet gebeld mogen worden door een dergelijk nummer.

Dat zou in de onderstaande gevallen nog kunnen.




En die 2 ben ik niet mee gekoppeld of er moet ergens een foutief nummer ingesteld zijn.
Hi Kokomo. Ik neem aan dat dit dan een foutje was.. Was dit eenmalig of speelt dit nu nog steeds? Want ik kan begrijpen dat je er zat van bent indien dit een terugkerend fenomeen is.
Deze oproep was tot nog toe eenmalig. Wel blijf ik gebeld worden met telefoonnummers uit Londen, Cambridge , Zurich , en Nederlandse nummers met 085,086 en 020 met zo te horen steeds hetzelfde callcenter die mij begroeten in het engels met mijn voornaam. Heb inmiddels al meer dan 200 geblokkeerde nummers.
Deze oproep was tot nog toe eenmalig. Wel blijf ik gebeld worden met telefoonnummers uit Londen, Cambridge , Zurich , en Nederlandse nummers met 085,086 en 020 met zo te horen steeds hetzelfde callcenter die mij begroeten in het engels met mijn voornaam. Heb inmiddels al meer dan 200 geblokkeerde nummers.

Laten we hope dat dat zo blijft dan. 200 nummers, dat is ook absurd eigenlijk.

Hoi ik ben 2x gebeld met een 11 nummerig  telefoonnummer. Bij de eerste x stond er Tunesie bij.

Heb ze geblokeerd.

Nummers waren 216 57 393 133 en 216 57308084.

Waar zijn deze nummers van.

Groetjes Annemieke


Hallo @Heupermannen Dit is waarschijnlijk een geval van “Wangiri fraude”. Door jou kort te bellen (één keer belsignaal) wordt je uitgelokt om terug te bellen. Dan kom je er later achter dat dit een duur betaalnummer was en je een flinke telefoonrekening krijgt. Dus moet je vooral niet terugbellen!

Lees er meer over op deze KPN informatiepagina: Pas op voor Wangiri fraude


Hoi Ruud.

Ik heb bijde nummers al allebij geblokkeerd.

Maar bedankt ik was er zelf al bang voor.

Daarom melde ik dit en blokkeerde bijde nummers.

Fijne avond groetjes Annemieke


Welkom hier @Heupermannen. Fijn dat je het deelt, wellicht dat je er andere mensen mee helpt. En natuurlijk goed dat je het hebt geblokkeerd.