Skip to main content

Hoe kan ik via MijnKPN (dus online) een mobielnr. van KPN doorschakelen naar een andere mobiel. Dit omdat mijn privé tel. defect is en ik nog een zakelijk toestel heb.

Ach, dat is lastig.

Online kun je een mobiel nummer niet doorschakelen.

Maar je kunt toch je privé-sim even in je zakelijke toestel doen? Dan met **21*zakelijkenummer# beltoets] je privénummer doorschakelen (twéé sterren aan het begin). Daarna wissel je de kaartjes weer om.

Zorg er wel voor dat je die pietepeuterige simkaart niet kwijt raakt.

De doorschakeling is weer uit te zetten door te 'bellen’ naar ##21#.

En waarom koop je niet gewoon een nieuwe telefoon?


Maar je kunt toch je privé-sim even in je zakelijke toestel doen? Dan met **21*zakelijkenummer# beltoets] je privénummer doorschakelen (twéé sterren aan het begin). Daarna wissel je de kaartjes weer om.

Bedankt voor je tip, dat is inderdaad een goed idee. Ik had gehoopt via MijnKPN het te kunnen regelen, want dat leek me nog het makkelijkste.


En waarom koop je niet gewoon een nieuwe telefoon?

Ik ga mijn zakelijke iPhone binnenkort gebruiken met dualsim (eSim voor prive en normale sim voor zakelijk). Ik ben in afwachting van het nummer overzetten van KPN naar Simyo. Net nadat ik die aanvraag heb gedaan begeeft mijn prive tel. het. Het lijkt haast wel alsof KPN van afstand het toestel heeft uitgeschakeld als straf voor het overstappen naar Simyo… ;-)


Zo gemeen zal kpn toch niet zijn :relaxed:


Zo gemeen zal kpn toch niet zijn :relaxed:

Dat verwacht ik ook niet. Maar, inmiddels heeft zich wel een volgende uitdaging aangedient. Doorschakelen gaat niet, ik krijg de melding: "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code" als ik het via **21*0612345678# probeer.

Ik ben wel weer zo ver dat mijn prive telefoon min of meer in de lucht is, dus ook doorschakelen op het toestel zelf heb ik geprobeerd. Ook daar een foutmelding.

Kan dit komen doordat ik een KPN nummer (dat binnenkort naar Simyo overgaat) probeer door te schakelen naar Vodafone?

Alvast weer bedankt voor de reactie.


@Van R. er is een verschil bij doorschakelen afhankelijk van gebruik van 2G/3G of 4G.

Zie KPN website:  doorschakelen.

*21*2telefoonnummer]egroene beltoets] #21#groene beltoets]

Top, het is helemaal gelukt! Bedankt voor de assistentie.