Skip to main content
Antwoord

Doorschakelen naar Nederlands nummer activeren vanuit het buitenland lukt niet

• August 26, 2025
  • 9 reacties
  • 67 keer bekeken

Hallo,

Ik verblijf momenteel in het buiten en wil mijn Nederlandse 06-nummer van KPN altijd laten doorschakelen naar een Nederlands vast nummer.

Normaal zou ik dit activeren via **21*<nummer># of via het doorschakelmenu op mijn telefoon, maar ik krijg ik steeds de foutmelding “Unexpected response from network”. Ook het gebruik van +31 of 0031 voor het nummer helpt niet.

Mijn vraag:

• Hoe kan ik dit op afstand tóch instellen?

• Kan dit via de MijnKPN-app of website, of moet dit door de klantenservice handmatig in mijn netwerkprofiel worden gezet?

• Zijn er alternatieve manieren om dit soort doorschakeling vanuit het buitenland te activeren?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord door Hoopvol

​@Lou23 kijk even op deze website van KPN. Hier staat alles over doorschakelen. Het is afhankelijk van op welk netwerk je zet welke code je moet gebruiken (2G of 4G). In jouw bericht heb je de code voor het 2G netwerk gebruikt. Hieronder staat de code voor wanneer je op het 4G netwerk zit. Vooral even op de website kijken voor meer info. 

Altijd direct doorschakelen

• Aanzetten: toets *21*[telefoonnummer] en druk op de groene belknop.
  • Uitzetten: toets #21 en druk op de groene belknop.

9 reacties

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 26, 2025

​@Lou23 kijk even op deze website van KPN. Hier staat alles over doorschakelen. Het is afhankelijk van op welk netwerk je zet welke code je moet gebruiken (2G of 4G). In jouw bericht heb je de code voor het 2G netwerk gebruikt. Hieronder staat de code voor wanneer je op het 4G netwerk zit. Vooral even op de website kijken voor meer info. 

• Auteur
  • Topper
  • August 26, 2025

Ik heb beide geprobeerd, zowel 2G als 4G, als mede via het menu van mijn telefoon, maar het blijft foutmeldingen geven.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 26, 2025

Dan zou ik proberen via de Klantenservice of via social media KPN te benaderen. 

• Auteur
  • Topper
  • August 26, 2025

Dankjewel voor het meedenken. Krijg wel de schurft van altijd maar dat social media dit, social media dat. Ik heb helemaal geen social media. Wat moet ik daarmee, je gaat toch niet voor je plezier naar andermans gelul lopen luisteren, dat heb je al heel de dag, moet je dat online ook nog ondergaan. Bizar dat je anno 2025 niet gewoon een klantenservice kan mailen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 26, 2025

Beste ​@Lou23 , vanuit het buitenland kun je KPN bereiken via +31612001200 onder NL werktijd 

• Auteur
  • Topper
  • August 26, 2025

Beste ​@Lou23 , vanuit het buitenland kun je KPN bereiken via +31612001200 onder NL werktijd 

Is dit gratis? Want de reden dat ik wil doorschakelen is juist om geld te besparen.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 26, 2025

Niet gratis. Je kunt eventueel ook contact opnemen via een van de social media kanalen: InstagramFacebook of X.

• August 26, 2025

Ik heb helemaal geen social media. Wat moet ik daarmee, je gaat toch niet voor je plezier naar andermans gelul lopen luisteren…

Dat hoeft ook helemaal niet. Gewoon account aan maken en alleen gebruiken voor contract met KPN. Verder hoef je er niets mee te doen.

Bizar dat je anno 2025 niet gewoon een klantenservice kan mailen.

Dat kan bij bijna geen enkel bedrijf. Het is te makkelijk. Klanten sturen via mail voor elke wissewasje een bericht. En in 90 % van de gevallen reageren ze vervolgens zelf niet meer terug na reactie vanuit het bedrijf. Enorme tijdverspilling en heel demotiverend voor medewerkers.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 26, 2025

Is dit gratis? Want de reden dat ik wil doorschakelen is juist om geld te besparen.

Beste ​@Lou23 als je binnen de EU belt gaat het van je belbundel af, buiten de EU betaal je het lokale tarief per mimuut.