Skip to main content

Als je download lager is dan je upload.

wat is er aan de hand?

@PimSmit  Wat voor een modem heeft u en heeft u glasvezel of koper verbinding? Heeft u die snelheden bedraad gemeten of via wifi? Wat zegt deze bij bedraad aangesloten Speedtest Custom - Test your internet speeds ?


Het is een Teltonika simrouter met een KPN e-sim en zicht op een 4g mast.

Ik had op enig moment 80 mbs up en 25 down...


@PimSmit  Ok, dit gaat om een 4G router dus. Die laat ik aan de 4G experts :wink:


Het is een Teltonika simrouter met een KPN e-sim en zicht op een 4g mast.

Ik had op enig moment 80 mbs up en 25 down...

Wat meet je nu dan? En hoe meet je dit precies? Via welke test? 


Hoi,

via verschillende speedtests is het nu 18 down 18 up.

gek he?


Ja. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik even meekijken. 
 


Is gebeurd.


Dankje. Aan onze kant zie ik geen verkeerde dingen. Op welke locatie/woonplaats ervaar je dit? Of is dit overal waar je komt? 

Mocht dit alleen op 1 locatie zijn; is dit binnen of buiten? En meet je dit ook als je de simkaart in een toestel gebruikt?


Hoi  Alex,

Ik heb een 4G lte buitenantenne geplaatst op de sim router. En het wifi signaal binnen is sterk. 
de router meet -51 db inkomend signaal.

met een Vodafone sim heb ik dus 80 mbit down.

Ik bevind mij op Waterbos park in Rockanje en kijk op een gprs/gsm mast. De antenne staat dus ook in het zicht. Ik ben er niet mee rond gegaan. (Met de auto of zo...)

met verschillende speedtesters meet ik hetzelfde resultaat en scoor dus ca 15 a 16 down en ca 22, 23 up. 
Is toch raar?

Â