Beste,
Ik zie dat de nieuwe mobiele abonnementen verkocht worden met verschillende snelheden:
Bij mijn oude abonnementen zie ik niet wat de bijbehorende snelheden zijn. Graag wil ik die wel weten.
Ik heb de volgende abonnementen waar ik de snelheid van wil weten:
1) KPN 2017 Zorgeloos Instap
2) KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms
3) KPN 0 GB en 150 min/sms
Hoi
Welkom op de community van KPN.
Hierbij de snelheden, die je theoretisch kunt halen op het mobiele netwerk van KPN:
Alle abonnementen zijn incl. 4G, 4G+ en 5G.
Om van 5G gebruik te kunnen maken, heb je een toestel nodig dat geschikt is om 5G te ontvangen.
Voor de abonnementen met 0 GB tot en met 12 GB kunnen de volgende snelheden worden behaald:
- Met 4G behaal je max. 100 Mbit/s down- en 10 Mbit/s uploadsnelheid
- Met 4G+ behaal je max. 300 Mbit/s down- en 35 Mbit/s uploadsnelheid
- Met 5G behaal je max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid
De snelheid van een Unlimited abonnement is afhankelijk van het abonnement dat je kiest.
- Unlimited50: max. 50 Mbit/s down- en 20 Mbit/s uploadsnelheid
- Unlimited300: max. 300 Mbit/s down- en 150 Mbit/s uploadsnelheid
- SuperUnlimited: max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid
Hoi
Dank voor je reactie. Hieruit kan ik opmaken dat abbo 1 en 3 gewoon (met 5G) max 600Mbit/s kunnen halen (in de praktijk is het lager maar dat weet ik)
Verder rest me nog 1 vraag over abbo 2, ik heb er geen 50, 100 of super bijstaan omdat het een abbo is van 2 jaar oud. Ik ga ervan uit dat dat dan ook gewoon 60 Mbit/s is. Klopt dat?
Alvast dank en groet,
Kay
Hoi
Bedankt voor je terugkoppeling terug.
Die downloadsnelheid van 600 Mbit/s haal je in de meeste gevallen niet, de gemiddelde snelheid ligt rond de 250 Mbit/s op het 5G netwerk.
Alleen als je dichtbij een KPN zendmast staat, waarop band 78 (3,5 GHz) actief is behaal je die 600 Mbit/s of iets hoger.
Dit geldt ook voor jouw 2e abonnement, het oude KPN Unlimited abonnement.
Daarop zit geen direct cap op, dus daarmee zou je een wat hogere downloadsnelheid kunnen behalen op het 5G netwerk van KPN.
Al lig ook bij dit abonnement de gemiddelde snelheid tussen de 250 Mbit/s en 300 Mbit/s.
Dus in principe kun je gewoon zeggen, dat de downloadsnelheden op al jouw mobiele abonnementen gelijk zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.