Skip to main content

Ik wil een bestand downloaden op mijn autoradio. Het bestand is 1.4gb. Ik download via de hotspot van de iphone. Inmiddels heb ik volgens KPN 14 gb gebruikt en het bestand is nog niet voor de helft gedownload. Hoe kan dat?

Wat een GIGANTISCH bestand 😲. Wat is dát in godesnaam?

Ik denk dat je dan beter even voor de deur kunt parkeren en de wifi van thuis gebruiken.


vast en zeker een navigatie update oid. 

Zie het als volgt: als je een brief wilt versturen met de post moet er ook een envelop omheen en een postzegel op. Data is bij data niet anders. 

Bij data komt ook nog eens kijken dat als de verbinding slecht is en er data verloren raakt, deze weer opnieuw gestuurd gaat worden.

Dus wifi thuis is inderdaad echt de betere optie.


Dus wifi thuis is inderdaad echt de betere optie.

Vaak is de wifi op de parkeerplaats slechter en minder snel dan de 4/5G verbinding via een hotspot.

De envelopjes leiden tot een overhead van een paar procent dus dat verklaart dit niet.

En als hertransmissies werkelijk de oorzaak zijn dan vinden er wel heel veel hertransmissies plaats immers die getallen wijzen er op dat elk pakketje dan zo'n 20 keer verstuurd zou moet worden.


Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Thuis internet hebben we niet. Het is Idd een update van de navigatie. We hebben weliswaar onbeperkt internet op de telefoon naar dit is wel heel raar. Heb al meerdere keren een update gedaan, maar dit nog niet meegemaakt. Ligt het aan kpn of aan de kaart update?


Zijn nu in Spanje. Wil 2.4 gb downloaden. Heb nog 40gb. In notime is 40 gb weg. Wat is dit toch. Nu geen internet meer


@Kootsj wanneer je op je smartphone gaat naar het overzicht van gebruikte data, staat er dan bij welke app zoveel gebruikt heeft?

Voor een voorbeeld op hoe je dat ziet op een Android telefoon, kijk hier. 

Voor een voorbeeld hoe je dat ziet op een Apple telefoon, kijk hier. 

Weet je daarnaast ook zeker dat je geen mobiele hotspot aan hebt staan?


Tomtomgo heeft meer dan 70 gb gebruikt voor 10gb aan bestanden. Geen idee wat dit veroorzaakt, maar het is absurd. 


@Kootsj dat is erg veel. Je zou hiervoor hulp kunnen vragen van TomTom. Je hebt in ieder geval de oorzaak te pakken! 🙂


Reageer