Skip to main content

Op mijn Google Pixel 8 Pro heb ik twee eSIM's geïnstalleerd (zakelijk Vodafone) en privé (KPN).
Bij bellen en gebeld worden gaat dat goed, Bij bellen de vraag welke provider ik wil gebruiken en bij ontvangen via welke provider er gebeld wordt.
Maar de data blijft bij de eerste eSIM (Vodafone) hoe switch ik data van de een naar de ander ? B.V. om email adres of what'sapp en andere social media voor elk in te stellen ?

PS er zitten 2 antennes in de Pixel 8 Pro dus elke eSIM heeft zijn emeinummer als het goed is ?
De vraag welke bellen/SMS of Data heb ik bij beiden overgeslagen, want bij dual active zou beiden moeten werken alles zou immers los van elkaar beschikbaar zijn.

Iemand ervaring, hoor 't graag.
P/.

Hallo @Eerde2 ,

Het lijkt mij dat je data van Vodafone niet kunt gebruiken voor een KPN-nummer. En andersom ook niet. 


Thx. Dat zou kunnen, maar waarom die restrictie als je b.v. twee dezelfde providers hebt ?

Toch denk ik niet dat dat het is, elke eSIM heeft eigen antenne en emeinummer. Logica zegt dat ze niet eens van elkaar weten…

Ga vandaag eens testen met twee accounts aanmaken van Twitter (X), want ik las dat ik dan twee icoontjes moet krijgen.
Dat zou bv kunnen door tijdelijk één van de twee eSIM's uit te schakelen.

Het euvel kan ook zitten in het feit dat ik eerst alles heb overgezet en daarna pas de tweede eSIM (KPN) over heb gezet.


Herstel: IMEI nummer ipv EMEI (NL & UK dagelijks door elkaar spreken syndroom).
---
Heeft iemand ervaring met 2 gebruikers profielen ? Of privé + werk profiel (noemt men het ook).
Indien ik ieder profiel één eSIM kan toewijzen is het wat mij betreft opgelost.


Hoi @Eerde2, ik heb hier zelf niet direct ervaring mee, maar ik vond wel deze hulppagina van Google zelf.

Onder de kop ‘Change Dual Sim Preferences geven ze ook aan hoe je Data kunt instellen. Maar wel met de opmerking: 

For each network, set your preferences:

  • Data: Turn on Mobile data.
    Important: Only one SIM can be the default for data. If you already have one set up, you'll get a notification.

Wat mij het idee geeft dat je wel een sim kunt instellen voor datagebruik, maar dit niet on the fly kunt wisselen. 

 


  • Thx !
    Ja klopt, wat ik nu als (tussen)oplossing heb is als volgt;

    -Een tweede profiel aangemaakt, dus naast privé (KPN), zakelijk (Vodafone).
    Dat helpt, zodat ik tweede email (Google adres & omgeving heb), Op X zit ander zakelijk & belangrijker WhatsApp. Later de rest ook.

    -Kan nu switchen tussen die twee, helaas bij weer terugschakelen naar privé wil swipes van beneden naar boven of links/rechts niet….. of duurt echt 5 seconden !! :(
    Oplossing is herstarten na bezoek aan profiel zakelijk. Klopt niet dus.

 

  • Voor bellen en gebeld worden maakt het niet uit, beide nummers werken in beide profielen inkomend & uitgaand. Volgens het altijd vragen principe.

 

  • Helaas kan maar één van de twee eSIM's voor data ingesteld worden. Dus niet automatisch in profiel privé KPN en profiel zakelijk Vodafone. Dat is wat ik wilde instellen. Want met twee eSIMS's en dus twee IMEI nummers & twee antennes, zouden die mooi zijn om op die manier te scheiden. Waarbij je dan altijd nog gebruik kan maken door de optie "beste ontvangst" voor data dan die eSIM gebruiken.

    Het verschil tussen DSDStandby & DSDActive is daardoor maar miniem, toch is een toestel daardoor ~€150 duurder. Nou ja gelukkig een goeie deal van Vodafone €792 + gratis Pixel2 watch @ €399, krijg ik (reeds goedgekeurd - al na een paar uur).

 

  • Moet ik ook nog even kwijt: hulplijn Google sucks, maar KPN was zéér behulpzaam, meedenken, probleem(pje) onderkennen en echte poging het eea op te lossen top, thx !!

  • Thx !
    Ja klopt, wat ik nu als (tussen)oplossing heb is als volgt;

    -Een tweede profiel aangemaakt, dus naast privé (KPN), zakelijk (Vodafone).
    Dat helpt, zodat ik tweede email (Google adres & omgeving heb), Op X zit ander zakelijk & belangrijker WhatsApp. Later de rest ook.

    -Kan nu switchen tussen die twee, helaas bij weer terugschakelen naar privé wil swipes van beneden naar boven of links/rechts niet….. of duurt echt 5 seconden !! :(
    Oplossing is herstarten na bezoek aan profiel zakelijk. Klopt niet dus.

 

  • Voor bellen en gebeld worden maakt het niet uit, beide nummers werken in beide profielen inkomend & uitgaand. Volgens het altijd vragen principe.

 

  • Helaas kan maar één van de twee eSIM's voor data ingesteld worden. Dus niet automatisch in profiel privé KPN en profiel zakelijk Vodafone. Dat is wat ik wilde instellen. Want met twee eSIMS's en dus twee IMEI nummers & twee antennes, zouden die mooi zijn om op die manier te scheiden. Waarbij je dan altijd nog gebruik kan maken door de optie "beste ontvangst" voor data dan die eSIM gebruiken.

    Het verschil tussen DSDStandby & DSDActive is daardoor maar miniem, toch is een toestel daardoor ~€150 duurder. Nou ja gelukkig een goeie deal van Vodafone €792 + gratis Pixel2 watch @ €399, krijg ik (reeds goedgekeurd - al na een paar uur).

 

  • Moet ik ook nog even kwijt: hulplijn Google sucks, maar KPN was zéér behulpzaam, meedenken, probleem(pje) onderkennen en echte poging het eea op te lossen top, thx !!

 

Problemen met 2 profielen ligt aan Google, fix schijnt eraan te komen.