Skip to main content
Mijn ab bij KPN is bijna voorbij en ik wil graag over op een telefoon met dual Sim. Maar nu lees ik over stand-by en actieve dual Sim. Welke mobiel bied de actieve dual Sim, met dan twee antennes? Of, ik kan hem nog niet vinden, wat is het beste alternatief? Ik heb nu een Samsung s7, overgang naar IPhone zou ook mogen als dat meerwaarde heeft.
hi Ikb, welkom op het forum. Goede vraag! Een toestel met 2 antennes (active dual sim) is heel zeldzaam omdat het inbouwen van twee antennes moeilijk is. Dan kom je inderdaad uit op standby dual sim.



De meeste dual sim toestellen zijn van het type standby. Deze toestellen hebben maar één antenne. Dit betekent dat beide simkaarten niet tegelijkertijd kunnen werken. Zolang je niet aan het bellen, sms'en of internetten bent, ben je bereikbaar op beide simkaarten. Ga je wel bellen, sms'en of internetten, dan neemt deze simkaart de antenne van het toestel in gebruik. De tweede simkaart is dan even buiten gebruik. Uitgebeld? Dan ben je weer bereikbaar op beide simkaarten. In de praktijk is dit prima te doen naar mijn mening. Hier kun je alle toestellen vinden die wij aanbieden met deze functie.