Skip to main content

Ik ga een nieuwe telefoon kopen met dual sim. Nu gebruik ik prepaid van telfort alleen om te bellen/sms. Want ik bel niet zo veel. Nu wil ik nog van een andere provider alleen internet nemen via een abonnement. Is dat mogelijk op de telefoon?

Hallo @Dushy-britt ,

Nee, dat is bij KPN niet mogelijk via een abonnement. Je kunt wel een korting krijgen van 1 euro per maand als je niet onbeperkt wilt bellen. Dit zijn de huidige tarieven: 

 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 


Hallo @Noordzee .

ik denk dat ik niet duidelijk was. Ik bel niet zoveel en internet ook niet maar soms is het makkelijk.

De iphone se2020 die ik wil kopen is voorzien van dual sim. Ik wil eigenlijk dus prepaid blijven bellen via mijn telfort nr en een mobiel abonnement nemen van Ben met een nieuw nummer voor 7 euro. Ik weet helemaal niet of het me bevalt internetten op straat, vandaar zo goedkoop mogelijk. Thuis gebruik ik wifi, maar soms is het buiten de deur makkelijk om internet te hebben.


OK,

Dat geeft weer net een ander uitgangspunt. Wat je ook kunt doen is om geen internet te kopen via een abonnement, maar om internet buitenshuis te gebruiken via een los aan te schaffen bundel.  

Bij KPN (voorheen Telfort) kun je namelijk bij Prepaid ook losse bundels kopen. Hier staat een overzicht van deze bundels : https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

 


@Noordzee  Dan zou ik bv zorgeloos of onbeperkt  online kunnen aanschaffen voor 9 euro. Maar met het abonnement van Ben waar ik het over had kan ik tegen een flinke korting die Iphone aanschaffen.

de reden dat ik mijn telfort nr wil houden komt omdat er ook nog een aardig tegoed op staat.


Het grappige is dat wij eigenlijk in dezelfde situatie zitten. Ik bel ook niet zoveel mobiel en ik wil ook de iPhone SE 2020 aanschaffen. (als vervanging van mijn huidige iPhone SE 2016.)

Maar ik wil niet nog een tweede provider erbij naast mijn huidige. Ik kies ervoor om de telefoon contant te betalen en het sim-kaartje te verplaatsen. Voorlopig hou ik het gewoon op prepaid en als ik mobiel wil internetten, dan kan ik een losse bundel kopen. Want als je een extra abonnement koopt bij Ben, dan zit je daar ook weer een tijd aan vast. 

Ik betaal dus liever eenmalig 489 euro voor de nieuwe iPhone, dan dat ik aan een extra abonnement vastzit. En met deze optie ben je ook je huidige prepaidtegoed niet kwijt. 

 


Je kunt met de 2 sims in een telefoon probleemloos verschillende providers hebben. En ook één abo en één prepaid maakt niet uit.


@Noordzee  dat is wel heel toevallig. Misschien moet ik ook niet zo zeuren over 67 euro verschil. Omdat ik waarschijnlijk niet zo veel internet vraag ik me af heb ik dan aan 200 of 500 mb genoeg


@PeterG bedankt voor je antwoord, dat is  ook nog een goede hulp om mijn keuze te bepalen.


@Dushy-britt 

Je kunt bij KPN dus een bundel kopen van 100MB die een maand geldig is. Heb je niet genoeg aan 100MB, dan koop je gewoon weer een nieuwe bundel als de huidige op is. Op die manier kun je rustig voor jezelf bepalen of mobiel internet goed bevalt. 

Als het extreem goed bevalt, kun je in de toekomst altijd nog een abonnement aanschaffen. 


Ik denk dat 2 providers toch niet handig is want ik heb gezien dat het toestel weliswaar dual sim heeft maar dat het Type tweede SIM-kaartslot een e-sim is en dat is nog niet in Nl als ik het goed begrijp.


Oh, e-sim. Dan is de keuze beperkt. Kan alleen met abonnement.

Alleen bij Simyo en bij T-mobile. Vaak wel de duurdere abonnementen.

Waarom niet internetten met je huidige prepaid? Dan neem je er een bundel(tje) bij voor internet via 4G.


@Noordzee @PeterG , gelukkig dat ik nog op de site van coolblue keek want daar zag ik het van die esim. Ik ga nu mijn keus bepalen en zal het met losse bundels gaan doen

heel erg bedankt. Ik zou jullie allebei wel het beste antwoord willen geven, maar weet niet of dat kan


HaHa, nee je kunt er maar één het Beste Antwoord geven. Aan jou de keus..

 

Veel succes met het bepalen van al die keuzes in het leven. :wink:

 

 


Dan lijkt me deze reactie van Noordzee toch hét antwoord?

Overigens zou ik de Onbeperkt Online nooit nemen. Dat is een supertrage bundel met maar 128 Kb/s snelheid.

Dan beter de 1 GB of 100 MB bundel hier redelijk bovenaan de pagina:
https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

Ook niet nemen: Zorgeloos Online.
1. slecht stop te zetten (verlengt elke maand automatisch)
2. Heel traag internet (128 Kb/s)



Dankjewel Peter! (Voor jouw geste voir het antwoord) 

@Dushy-britt 

Inderdaad de 100MB, om mee te beginnen. En als het heel goed bevalt die 1GB. Die ander twee dus niet doen.  


@PeterG @Noordzee 

ik heb toch nog 1 vraag. Ik heb nu prepaid tegoed en als ik een bundel aanschaf wordt dan alsnog mijn prepaid tegoed  eerst aangesproken, want dat wil ik niet.


@Dushy-britt 

Nee, eerst wordt de bundel opgemaakt en dan pas het prepaid-tegoed. 

 


@Noordzee roept weer een vraag op, krijg je bericht als je bundel opraakt?


Als je de bundel uit het prepaid tegoed koopt via de ster/hekje code gaat dat van de belbundel af.

Wil je ‘m extra aanschaffen dan kan dat alleen via de site kpn.com/opwaarderen. (betaling via iDeal)

En what's the problem? Ook het BELTEGOED kun je toch weer zo opwaarderen?

Het meest geschikt zijn de internetbundels van 100 MB en 1 GB. Die hebben gewoon een normale snelheid.

Nota Bene: er moet wel wát beltegoed op staan, anders werkt de bundel ook niet.


Reageer