Skip to main content

Hi, ik heb een samsung s21FE met dualsim. Op dit moment zit ik in Amerika waarvoor ik een simkaart speciaal voor amerika heb gekocht. Nou zit deze simkaart in mijn telefoon, als ook mijn eigen kpn simkaart. De kpn sim heb ik 'uit' gezet in de telefoon zelf. 

Klopt het dat deze simkaart nou ook echt niets meer kan doen? Ik wil geen hoge rekening bij thuiskomst (de reis zelf is al prijzig genoeg haha), vandaar de vraag. (Het gekke is dat wanneer ik uit bel naar nederland, een persoon wel mijn amerikaanse nummer ziet tijdens de oproep, maar dat familie leden die samen op hetzelfde adres zitten met kpn abbonementen, wel nog gewoon mijn nederlandse nummer zien (althans niet het nummer, maar mijn naam die alleen opgeslagen staat bij mijn kpn simkaart.) Daarom ben ik bang dat ik onverhoopt toch met de kpn sim bel. Is dit mogelijk terwijl die sim op uit staat? Alles ; bellen, berichten etc staan allemaal op sim amerika aan.) 

Ik hoor het graag! 

Als het simslot met de kpn uit staat mag je toch aannemen dat daar geen verkeer meer over loopt. 

De sim is zo klein dat eruit halen een zeer groot risico op kwijtraken geeft. 

 


Ik hoopte al dat ik daar vanuit konn gaan. Dank voor je reactie Peter! Zojuist plots smsjes van de usa sim gekregen met het amerikaanse nummer erbij en het lijkt alsof alles werkt. Jammer dat dit pas zo laat geactiveerd is, maar met het feit dat alles nou werkt, plus de kpn sim op 'uit' staat, ga ik er vanuit dat ik geen kosten maak via de kpnsim deze vakantie. Nogmaals dank