Skip to main content

Is het bij een dual sim / e-sim abonnement mogelijk dat de facturen per nummer worden betaald van twee verschillende bankrekeningen?

M.a.w.: de factuur voor nummer X wordt betaald vanuit / afgeschreven van bankrekening 1 en de factuur voor rekening Y wordt betaald vanuit afgeschreven van bankrekening bankrekening.

Kan dat bij een dual-sim / e-sim abonnement?

 

Bij de dual sim enerzijds en de e-sim anderszins horen afzonderlijke abonnementen. Die kunnen zelfs op verschillende namen staan. Bv van je werkgever en jijzelf. Dus ook veschillende iban nummers. Het zijn 2 abonnementen.


Ha @Rino Rex, welkom! Nog even voor de duidelijkheid: je bedoelt een abonnement 1 met een duo sim en een abonnement 2 met een eSIM? Die kunnen dan inderdaad op twee namen en/of rekeningen staan. Het is met eSIM zelf niet mogelijk om gebruik te maken van duo sim. Het gaat dus echt om twee losse abonnementen in dat geval. 


Beste Peter en Marcia,

Dank voor jullie reacties.

Ik was mij niet duidelijk hoe KPN dit m.n. administratief behandeld, maar ik begrijp nu dat er sprake is van twee abonnementen, die ook op twee verschillende namen kunnen staan. Het afschrijven van de (maandelijkse) kosten zou dus ook geen probleem moeten zijn.

Voor de goede orde: van duo-sim zal bij mij geen sprake zijn, zo begrijp ik inmiddels. Ik heb nu één KPN-mobiel abonnement (dus voor één nummer), met een reguliere simkaart. Daarnaast ben ik van plan een tweede KPN-mobiel abonnement te nemen, ditmaal met e-sim (met een toestel dat dat ondersteunt).

De nieuwe situatie zal dus zijn dat deze twee abonnementen naast elkaar zullen bestaan, die door KPN dus kennelijk ook apart worden geadministreerd, of in ieder geval in die zin dat de kosten per nummer / abonnement van verschillende bankrekeningen kunnen worden afgeschreven.  Om deze duidelijkheid was het mij te doen, dus dank voor jullie bijdragen!