Skip to main content

Als ik in gesprek ben op mijn zakelijke nummer en gebeld wordt op mijn privenummer zie ik geen gemist gesprek achteraf in de historie en krijg ook geen melding. Beller hoort wel meteen de voicemail. Maar ik zou ook graag een melding zien van een gemist gesprek. Maak gebruik van dualsim.

Hoi @mjbhoogland, welkom hier. 

Mocht je een iPhone hebben, dan is dit zoals het werkt volgens Apple. Daar kan ik niet meer van maken. 


Nee, geen iPhone, OnePlus8...


Ik ervaar exact hetzelfde probleem. Ik zou graag een bericht ontvangen wanneer men mij heeft geprobeerd te bellen als ik op mijn andere simkaart in gesprek ben.


Bij Android is het de volgende handeling:

  • Ga naar instellingen
  • Verbindingen
  • SIM-kaartbeheer
  • Meer instellingen SIM-kaart
  • Dubbele SIM altijd aan
  • Telefoonnummers invoeren (indien ze er niet staan)
  • Aangeven hoe er doorgeschakeld moet worden per SIM-kaart

Met alle respect voor je antwoord maar dit heeft niets met de vraag te maken. 

Wanneer ik word gebeld als ik op sim1 in gesprek ben krijgt de andere de voicemail. Er komt vervolgens geen bericht met een gemist gesprek.

 


Dan zit het waarschijnlijk hierin. Dat jouw toestel niet over 2 antennes beschikt. 


Dat klopt en dat weet ik ook maar waarom ontvang ik dan geen bericht dat iemand heeft geprobeerd te bellen? Dit is toch hetzelfde als dat je je toestel uit hebt staan ? Ontvang je dan ook geen bericht ?


Het is dan inderdaad alsof jouw toestel uit staat. Dan wordt je meteen naar voicemail gestuurd. Je ontvangt dan geen berichten, je kunt niets ontvangen als het toestel uit staat. Eventuele achtergelaten voicemails ontvang je natuurlijk wel. 


Top dan is het duidelijk voor mij. Ik was in de veronderstelling dat het kpn netwerk zou zien dat iemand mij gebeld heeft maar geen contact heeft kunnen krijgen. Hier zou ik dan een bericht van verwachten. Voor mij is het helder nu, dankje wel