Skip to main content

Over 1 maand, mag/kan ik mijn sim only abo verlengen.

Op dit moment geniet ik nog Dubbele Data, en nu vroeg ik mij af, als ik ga verlengen, of ik mijn Dubbele Data behoudt? Voorheen had ik een abo met 1000mb, welke met Dubbele Data, 2000mb werd. De tijden veranderen, en verbruik ik meer mb's, en daar zou ik bij verlenging in mee willen gaan. Ik zou graag 5000mb willen kiezen, maar wordt deze dan automatisch 10GB ( ivm Dubbele Data) ? Is dit bij verlenging dan nog steeds van kracht ? Wie kan uitsluitsel geven ? 

Als je niets doet, blijft je oude abonnement op de oude voorwaarden ongewijzigd doorlopen. Dat abonnement is dan maandelijks opzegbaar. 

Als je wel wat wijzigt aan jouw abonnement, dan gaan de voorwaarden van KPN Hussel gelden. Hierbij worden de MB's niet meer verdubbeld. 

KPN schrijft er dit over: 

Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.


@Nixie Welkom op ons Forum! 

Het klopt inderdaad dat tijden veranderen en we met elkaar langzaamaan steeds meer MB's gaan verbruiken. Het klopt wat Noordzee zegt, als jij je abonnement verlengt dan vervalt het voordeel van dubbele MB's. Nu kan je twee dingen doen. 

  1. verleng het abonnement zonder dubbele data. Als je je gegevens invult op je profiel dan kan ik meekijken wat eventueel gunstig is voor jou en je huishouden.
  2. Het abonnement niet verlengen, maar een stapje omhoog zetten binnen de oude propositie. Dan behoud je het voordeel van de dubbele MB's. 

Op dit moment kan ik niet zien wat voordeliger is qua kosten of MB pakketten. Delen jullie binnen het huishouden MB's met elkaar? je kan natuurlijk eventueel overwegen één mobiel abonnement veel MB's te geven waarvan gedeeld wordt. :wink:

Ik hoor graag van je.


Hoi Lisa,

Als ik één trede hoger ga zitten in mijn “oude” abo, hoeveel mb's kan ik dan “nuttigen” ?

En wat zijn de prijzen, bij één trede hoger ?

Groet Nixie 


@Nixie Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb even met je meegekeken op het 06-nummer dat je hebt ingevuld op je profiel. Hieronder heb ik de verschillende abonnementen even op een rijtje gezet. De prijs is inclusief compleet korting. Omdat jaarlijks de inflatiecorrectie wel is toegepast op je oude abonnement zal het bedrag (iets) hoger uitvallen. 
Als je uit gaat van maximaal €1,00 duurder en dit vergelijkt met KPN Hussel abonnementen, dan zit je wel goed. 

  1. Zorgeloos instap: Onbeperkt bellen/sms en 6GB internet
    1. €22 euro per maand
  2. Zorgeloos standaard: Onbeperkt bellen/sms 20GB internet
    1. €24 euro per maand
  3. Zorgeloos Premium: Onbeperkt bellen/sms 50GB internet
    1. €33 euro per maand

Hoi Lisa; het goedkoopste alternatief welke je benoemt (onbeperkt bellen en 6GB data) is “duurder” (€22,-) dan een nieuwe optie met Hussl ? Bij het afsluiten van 5GB data (Hussl) kom ik uit op €16,50 p/m. Ik heb p/m amper 60 belminuten/sms nodig. Is de zorgeloos instap ( die jij benoemd) 6GB…..verdubbeld wordt dan 12GB  voor €22.- ? Thanks voor je reageren alvast 🙂 Top voor het meedenken !!! :wink:


@Nixie Ik heb even met je mee vergeleken. Als ik jou was zou ik ook overstappen naar de Hussel. De nieuwe abonnementen zijn voor jou ‘veel’ voordeliger.
Ik had trouwens de data al verdubbeld in de vorige reactie. 

 

 


Wat je dan nog wel moet bekijken is de situatie van het tv-abonnement. Want daar ga je dan de voordelen van KPN Compleet verliezen. Mogelijk heb je nu er gratis pluspakket of een Fox-pakket. 
@Lisa , heb je dat ook bekeken? 


Hoi Noordzee. Is dat mogelijk? Dat als ik mijn huidige abo “verleng”, dat mijn andere condities @home, mee kunnen veranderen ?? 


Ja, dat is mogelijk. Daarom is het belangrijk dat alles eerst goed op een rijtje staat . Lisa heeft dat overzicht.


@Nixie Geen zorgen, als jij alleen je mobiele abonnement verlengt veranderen de voordelen voor je Thuis abonnement niet. Wij kunnen dit niet zomaar aanpassen. 
Pas als je kiest om over te gaan naar Hussel voor je Thuis wijzigen voordelen.

KPN Compleet: Gratis Fox of Pluspakker
KPN Hussel: €5,00 korting op Fox, Plus, Netflix, Spotify (family), Film 1.

 

 


Reageer