Ik heb in de Verenigde Staten een iPhone 15 Pro gekocht, waar geen fysieke simkaart meer in kan. Op die nieuwe telefoon staat dus nu een esim met Amerikaans nummer en abonnement. Mijn Nederlandse nummer heb ik overgezet naar een esim en staat nu op de werktelefoon van mijn partner. Inmiddels is mijn nieuwe telefoon simlock vrij en kan ik de Nederlandse esim op mijn toestel zetten. Echter wanneer ik de stappen volg, krijg ik 2 opties te zien:
Welk telefoonnummer wil je op dit toestel gebruiken?
- Alleen Nederlandse nummer (esim)
- Nederlandse nummer (esim) én een ander telefoonnummer (normale simkaart)
ik wil natuurlijk optie 2, want ik wil mijn Amerikaanse nummer op deze telefoon ook behouden. Maar dat is geen normale simkaart, maar ook een esim. Als ik op optie 2 klik, krijg ik: “stop de simkaart in dit toestel van het nummer dat je, naast het Nederlandse nummer, wil gebruiken”.
ik kan dan kiezen voor ‘dit heb ik gedaan’, alleen ik ben bang om dat te doen en dat dan er dan iets niet goed gaat met mijn huidige Amerikaanse esim.
mijn vraag is dus: kunnen er 2 esims op mijn toestel staan (zou qua toestel moeten kunnen) en kan ik dat doen via bovenstaand proces? Dus de fysieke simkaart negeren, want er zit gewoon een esim in dus ik kan doen alsof ik de simkaart erin heb gedaan?
En vervolgens: kan ik de 2 esims naast elkaar gebruiken? Dus ik zal in Amerika voornamelijk mijn Amerikaanse esim gebruiken, maar krijg ik belletjes op mijn Nederlandse nummer dan ook binnen?
alvast bedankt!