Skip to main content

Hallo,

Wat is nu eigenlijk het beste?

Ik heb alles bij KPN (tv, internet en 3 mobiele abonnementen)

Nu heb ik nog een iPad waar een simkaartje in moet voor alleen internet. 
Ik ben overgestapt met het laatste abonnement van Vodafone naar KPN, bij Vodafone heb ik een Multi Simkaart voor de iPad. 
Heeft KPN ook zoiets of hebben jullie een goed alternatief?

Gr. Toon

Je kan het best gewoon een goedkoop extra Data abonnementje nemen. Daar kun je ook data van je mobiele abonnement mee delen. Want een nadeel van DUO sim is dat het laatst aangezette apparaat verbinding heeft en gesprekken ontvangt.

Officieel: zet eerst het actieve apparaat op vliegtuigstand of uit en dan de andere aan. En vica versa.

Hier legt Noordzee ook e.e.a. uit.


Hallo Peter,

Bedankt voor duidelijke antw


@Toontjes Welkom hier! Leuk dat je je vraag hier stelt. Het advies van PeterG is inderdaad het meest gebruikersvriendelijk, maar brengt wel extra maandelijkse kosten met zich mee. Wij kunnen (gratis) een DUO-sim naar je toesturen, zodat je dit uit kunt proberen. 

Mocht je dit willen proberen, laat dan je gegevens even achter in je profiel en geef hier even een seintje als je dit hebt gedaan. :hugging:


Hallo Lisa,

Dat is wellicht wel een goed idee om de duo simkaart uit te proberen. 
Ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel. 
Als dit niet werkt kan ik altijd nog een data abonnement nemen. 
Ik zie de duo simkaart graag verschijnen. 
 

Bedankt voor de informatie. 
 

Gr. Toon


@Toontjes Geregeld! Ik ben benieuwd. Laat je het ons weten of het bevalt? :hugging:


Zal ik zeker doen


Hallo,

Ik heb vandaag een simkaart ontvangen. 
Deze heb ik geactiveerd zoals in de brief staat. 
Nu werkt mijn oude simkaart niet meer. 
Ik denk dat er geen duo-simkaart is opgestuurd maar een gewone simkaart. 
Wat moet ik nu doen?

Gr. Toon


@Toontjes Bedankt voor je reactie. Wat gek, je zou twee nieuwe simkaarten moeten ontvangen en dan klopt het dat de oude simkaart stopt met werken. (na activatie) Ik controleer het voor je en zal vooralsnog een duo-sim naar je toesturen.  Hou je ons op de hoogte? :D

EDIT: Oops, ik heb per ongelijk de verkeerde simkaart opgestuurd:weary:, excuus! Er is nu een DUO-sim onderweg!:sweat_smile:


Hallo Lisa,



Ik heb de duo-simkaarten ontvangen en geactiveerd. 

Eentje heb ik in mijn iPhone gedaan en de andere in mijn iPad. 

Ik kan nu zonder problemen op de iPad de data van mijn telefoonbundel gebruiken terwijl mijn iPhone aan staat. 

Tegelijkertijd gebruik maken van de databundel is niet mogelijk. 

 



Gr. Toon


@Toontjes Bedankt voor je terugkoppeling. Goed om te horen dat dit (zo goed als) bevalt. 
Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben of ergens tegen aanlopen, dan weet je ons te vinden. :blush:


Hallo Lisa,

 

Ik heb de duo-simkaarten ontvangen en geactiveerd. 

Eentje heb ik in mijn iPhone gedaan en de andere in mijn iPad. 

Ik kan nu zonder problemen op de iPad de data van mijn telefoonbundel gebruiken terwijl mijn iPhone aan staat. 

Tegelijkertijd gebruik maken van de databundel is niet mogelijk. 

 

 

 

Gr. Toon

 

 

Hallo Toon, ik ben benieuwd hoe je duo sim ervaart. Ik heb sinds deze week een ipad pro cellular en wil daar graag gebruik van maken via een duosim. Ik vind het het niet waard om een extra databundel het gehele jaar af te sluiten (hoogstens maandje als je op vakantie in NL bent) dus denk daarom aan de gratis duo sim. Kan je meteen internetten op 5G, of moet je eerst je tel op vliegmodus zetten? En wat doe je dan als je klaar bent met 5G op je tablet, hoe je je verder op je mobiel? Blijf je bereikbaar op je mobiel via je 06, of ben je (ook) via je 06 bereikbaar op de iPad? Veel vragen, maar hoop dat je het kan beantwoorden. Alvast bedankt.

 


Hallo @Vis37 het is wettelijk niet toegestaan om een mobiel 06-nummer te gebruiken voor een device dat uitsluitend data kan verwerken, daar heb je een 097-data-simkaart voor nodig. Bij KPN te koop voor €5 per maand inclusief 1GB per maand en als je ook een KPN mobiel hebt kun je van data delen gebruik maken om je data-sim weer aan te vullen als je data tekort komt.


Hallo @Vis37 het is wettelijk niet toegestaan om een mobiel 06-nummer te gebruiken voor een device dat uitsluitend data kan verwerken, daar heb je een 097-data-simkaart voor nodig. Bij KPN te koop voor €5 per maand inclusief 1GB per maand en als je ook een KPN mobiel hebt kun je van data delen gebruik maken om je data-sim weer aan te vullen als je data tekort komt.

Ok, bedankt voor je antwoord.  Toch geeft Kpn in verschillende fora aan dat het wel zo gebruikt kan worden. Ben dus benieuwd hoe het in de praktijk werkt, zoals ik het vroeg. 


Hallo @Vis37 wat in de fora staat is net zo betrouwbaar als wat er op internet staat.

Zie hieronder de regeling zoals deze bij ACM bestaat:

06- en 097-nummers voor spraak en data | ACM.nl

Aan bovenstaande regels houdt KPN zich.