Skip to main content

Ik wil voor de tablet de zelfde telefoon simkaart gebruiken als voor mijn telefoon,  ik snap dat ik maar 1 tegelijk kan gebruiken,  maar dan hoef ik het niet steeds om te ruilen . Kan dat?

Ik bedoel dus eigenlijk dat ik 2 simkaarten wil voor 2 apparaten op het zelfde nummer 


Hallo @Ljmvanmeer , dat gaat niet lukken, providers zijn verplicht voor data-only toepassingen, en dat is een tablet, speciale data-sims af te geven die beginnen met 097 i.p.v. 06….

Daarbij ga ik er vanuit dat je met jouw tablet niet kunt bellen.

 


Je kunt ook een internet-only abonnementje voor de tablet nemen. I.c.m. internet thuis van KPN is dat maar € 6 p/mnd. En thuis en op diverse locaties heb je natuurlijk wifi en dan dus helemaal geen simkaart nodig.

Met duosim is NFC (contactloos betalen) niet mogelijk.

Duosim kun je bij mijn weten telefonisch regelen of even wachten op een moderator hier. Die kan je wat dit betreft denk ik beter informeren. Ikzelf weet niet meer hoe ik 'm indertijd (2005) aangevraagd had. Sinds 2008 gebruik ik er nog maar één van overigens.

Bij KPN Zakelijk is er dit over te vinden, maar niks bij KPN Consument.
https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/extra-opties/duo-simkaart.htm


Dank voor beide reacties. Het is me duidelijk 


Hoi Ljmvanmeer, welkom! Duosim kun je inderdaad krijgen via ons. Daar zit dan wel de restrictie aan, zoals je zelf ook al aangaf, dat je maar 1 van beide toestellen tegelijk kunt gebruiken. Zorg er, als je hiervoor kiest, ook voor dat je bij het wisselen dan ook eerst het ene toestel uit zet voor je de andere aanzet. 

 

Of een duosim verder handig is voor het tablet is een tweede. Waar wil je deze voor gebruiken? Als het om internet gaat, dan is de suggestie van Peter waarschijnlijk de beste. Als je, via zijn link, kiest voor 2-jarig internet only abonnement van 1GB per maand kost dat €10 per maand, en zelfs maar €5 per maand als je ook thuis internet van ons hebt. Je kunt dan, als je wel meer data op de tablet nodig hebt, ook data delen vanaf je huidige mobiele abonnement naar het internet only abonnement.