Skip to main content
Beantwoord

Duosim niet meer aan te vragen bij KPN?

• February 24, 2025
  • 5 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik wilde net telefonisch een Duo sim aanvragen zodat ik een extra simkaart in mijn carkit kan doen. Helaas kreeg ik te horen dat dit niet meer mogelijk is en de informatie op https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode verouderd is.

De vriendelijke adviseur aan de telefoon kon mij niet verder helpen. Of ik moet een nieuw abonnement afsluiten, of ik moet steeds mijn simkaart wisselen van mijn telefoon naar mijn carkit en andersom. Beide zijn geen optie.

Hier baal ik best wel van. Waarom is dit bij KPN niet mogelijk maar biedt Odido deze mogelijkheid nog wel? Dat is voor mij een reden om over te stappen.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@Smikkelbeer, ik moet zeggen dat dit mij ook niet meteen bekend voor komt. Volgens mij moet je gewoon een duo sim kunnen aanvragen als je dat wilt. Je kunt daarvoor een belafspraak maken, of zoals Jan en Peter tippen langs een KPN winkel gaan.

Ben je er intussen uit gekomen? Zo niet, dan ga ik er vanuit dat 't op een van bovenstaande manieren gaat lukken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 24, 2025

Beste ​@Smikkelbeer dat is ook nieuw voor mij. Als je naar een lokale KPN-winkel gaat kon je altijd je enkele fysieke simkaart wisselen voor  2 fysieke losse simkaarten met hetzelfde nummer.

Je kunt de kaarten niet tegelijk gebruiken, of de één werkt of de andere, dus nooit tegelijk, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Loop eens bij een lokale KPN winkel binnen en vraag naar de mogelijkheden.

Succes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2025

Antiek. Carkit met simkaart. Had ik 20 jaar geleden. Is de carkit dan ook nog 2G ?

Tegenwoordig maakt de telefoon via Bluetooth verbinding met de auto en kun je zo de carkit gebruiken. 

Duosim is er nog steeds! Gan naar een kpn winkel daarvoor.

Enne. Eerst je telefoon uitzetten of op vliegtuig stand. Daarna pas de auto starten, want dan start de carkit ook.

Andersom. Eerst auto uit. Daarna telefoon weer verbinden. 

Ik zou een Bluetooth headset kopen in plaats van die antieke carkit.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Smikkelbeer, ik moet zeggen dat dit mij ook niet meteen bekend voor komt. Volgens mij moet je gewoon een duo sim kunnen aanvragen als je dat wilt. Je kunt daarvoor een belafspraak maken, of zoals Jan en Peter tippen langs een KPN winkel gaan.

Ben je er intussen uit gekomen? Zo niet, dan ga ik er vanuit dat 't op een van bovenstaande manieren gaat lukken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 4, 2025

Ik heb nogmaals telefonisch contact opgenomen en een andere klantadviseur kon me wel helpen. Er gaat intern iets niet helemaal goed met de informatievoorziening.

Kortom; ik heb nu duosim en alles lijkt vooralsnog te werken.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Gelukkig, goed om te horen ​@Smikkelbeer!