Skip to main content

Goedendag!

Ik heb bij een andere partij overstap afgesloten van Vodafone naar KPN met nummbehoud. De overstap gaat pas begin maart in. Nu heb ik een geschil gekregen met deze partij en mijn aanvraag abonnement geannuleerd. Zij geven aan dat dit zeker 5 werkdagen gaat duren. Duurt dit echt zo lang of kan KPN dit sneller oppakken? Wil namelijk zo snel mogelijk van ze af zijn.

Uiteraard ga ik via een andere weg de overstap regelen naar KPN...

Welkom op het forum van KPN @mitchi3 

Er zijn 4 verschillende vormen van nummerportering (nummerbehoud) tussen de providers onderling, waar je als klant voor kunt kiezen als je wilt overstappen naar een andere provider, in jouw geval naar KPN Mobiel.

Dit kun je alleen aanvragen bij de providers zelf, die deze 4 opties ook ondersteunen, en dat zijn binnen Nederland vrijwel alle mobiele providers.
Behalve niet bij Youfone en 50Plus Mobiel!
 

Wanneer kunt u uw telefoonnummer behouden? (Bron: Coin.nl)

In de volgende situaties kunt u uw telefoonnummer behouden:

  1. Bij een overstap naar een andere aanbieder na afloop van uw contract.
  2. Bij een overstap naar een andere aanbieder gedurende de looptijd van uw contract.
  3. Tot één maand na de beëindiging van uw contract.
  4. Zonder beëindiging van uw contract. Alleen uw telefoonnummer wordt overgezet.
     

Dus als je snel weg wilt zijn bij je huidige provider Vodafone, zou je dus via de website van KPN een mobiele abonnement moeten afsluiten, en dan bij de aanvraag voor nummerbehoud voor de tweede optie moeten kiezen.
Met deze optie wordt je 06-nummer vaak al binnen 3 werkdagen overgezet, uitlopend naar maximaal 5 werkdagen.
Houdt er wel rekening mee, dat de rest van je huidige contract bij Vodafone in één keer in rekening wordt gebracht (afkoopsom), mocht die er nog zijn.

Via de volgende link, kom je op de pagina waar je direct een KPN mobiel abonnement kunt afsluiten, in combinatie met nummerbehoud: Mobiel (sim only) abonnement afsluiten

Maar dus niet via een tussenpartij zoals Belsimpel of mobiel.nl, die dit vaak niet ondersteunen.

In de goede hoop je hiermee geholpen te hebben.


@Michel.uit.Arnhem bedankt voor je antwoord!

Ik zal het even anders uitleggen…

Heb bij mobiel.nl een abonnement afgesloten met nummerbehoud van Vodafone naar KPN. Deze zal pas in maart in gaan. Nu hebben wij dus een geschil gekregen over levertijd en voorraad van een toestel en heb ik mijn order geannuleerd. Nu wil ik dus via belsimpel een abonnement afsluiten met nummberhoud van Vodafone naar KPN, maar dan moet eerst mijn nummer vrijgegeven worden. Mobiel.nl zegt hierin dat het echt 5 werkdagen gaat duren voordat mijn nummer wordt vrijgegeven. Mijn vraag is duurt dit echt zo lang of kan KPN hier meer in betekenen en sneller de aanvraag annuleren, zodat ik opnieuw een aanvraag in kan schieten via de andere partij


Hoi @mitchi3 


Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie/antwoord terug, hierdoor wordt jouw situatie helder voor mij, en kan ik je ook aangeven wat je nu het beste kunt gaan doen.

Je wilt dus overstappen (met nummerbehoud) van je huidige provider Vodafone naar KPN, waarbij jouw huidige 06-nummer vrijgegeven moet worden, om nummerbehoud mogelijk te maken.
Zodat je jouw nieuwe bestelling bij Belsimpel kunt gaan plaatsen.

Voor het vrijgeven van jouw 06-nummer, zodat het dus mogelijk wordt om nummerbehoud aan te kunnen vragen, dien jezelf even telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone, aangezien alleen Vodafone (je huidige provider) dit voor je kan regelen.

KPN als provider kan hierin niets voor jouw betekenen, omdat je (nog) geen klant bent bij KPN.

Het vrijgeven van je 06-nummer is vaak met één telefoontje te regelen met je huidige provider Vodafone, al zullen ze daar misschien wel een aantal voorwaarden aan kunnen stellen, omdat je nog binnen jouw contract zit.
Maar als je gewoon aangeeft dat je graag wilt overstappen, en ook akkoord gaat met de eventuele voorwaarden die Vodafone erbij verlangd, zal dat gelijk in werking worden gesteld.

Als je dit proces via een tussenpartij als Belsimpel laat doen, kan het inderdaad 5 werkdagen gaan duren voordat je 06-nummer wordt vrijgegeven door Vodafone.

Dus eerste zelf bellen met Vodafone is gewoonweg het snelst, plus dat Vodafone het ook officieel met de contractant (jij dus) zelf heeft afgesproken.

Zodra Vodafone jouw heeft toegezegd, dat je 06-nummer is vrijgegeven, kun je jouw bestelling plaatsen op Belsimpel.


@Michel.uit.Arnhem 

Heb inmiddels Vodafone en KPN gesproken, maar het balletje ligt bij Mobiel.nl. Zij moeten de annulering in gang zetten en volgens KPN is het annuleren van een abonnement waarvan de aansluiting in de toekomst ligt in nog geen halve werkdag verwerkt en dan wordt direct bij Vodafone het nummer vrijgegeven. Het is nu aan Mobiel.nl om dit snel op te pakken en die 5 werkdagen kloppen dus niet