Skip to main content

Beste leden,

ik heb op marktplaats een gebruikte apple watch series 7 LTE gekocht, dit omdat ik graag bereikbaar wil zijn zonder dat ik perse mijn telefoon nodig heb.

Ik heb geprobeerd een e-sim/multi-sim aan te vragen op het moment dat ik mijn apple watch installeerde / koppelde aan mijn telefoon maar ergens in het proces kreeg ik een foutmelding. 
Ik zie het volgende: Mobiel netwerk, hieronder zie ik (inmiddels) 6 abonnementen waarbij er bij de bovenstaande staat: activeren met een ronddraaiend wieltje.
Reeds heb ik het volgende geprobeerd: meermaals telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN, deze vermoedde dat het kwam omdat ik een nog een fysieke simkaart in mijn telefoon had, deze heb ik reeds vervangen door een e-sim, maar geen soelaas.

Uiteindelijk heb ik contact gehad met een medewerker in de apple store, deze heeft mijn apple watch diagnostisch uitgelezen, hier komen geen problemen naar boven en functioneert deze naar behoren.
Hierna ben op naar de KPN winkel gegaan waar ik zeer professioneel door een jongeman ben geholpen, deze leek echt verstand van zaken te hebben. Hij kon zien dat er nooit een daadwerkelijke aanvraag voor een multi sim KPN heeft bereikt.
Het volgende hebben we geprobeerd: in het tabblad algemeen heb ik “verwijderd alle mobiele abonnementen” gedaan, dit leek te werken; ik kon weer een aanvraag door voor een multi-sim, maar ook dit proces faalde en kort hierna weer dezelfde 6 of inmiddels 7 abonnementen, er komt na iedere aanvraag weer een nieuwe regel bij.  Ook hebben we gecontroleerd of ik een Europees model heb (is het geval), KPN ID app verwijderd, watch app op iphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Apple watch meermaals gereset op de volgende manier: ontkoppelen en hierna fabriek instellingen terug halen. Ook deze handeling wissen niet mijn abonnementen in de apple watch app.

We hebben onder mobiel netwerk (op de iphone zelf) → opties mobiele data → beperk IP-adres tracking uitgezet. Ook hebben we onder “privacy” gecontroleerd of er (weet even niet meer welk menu) deze aanstond, ook niet.
Nogal een lang verhaal, excuus hiervoor, maar begin wat einde raad te raken en wil een volledig beeld geven wat ik/we reeds geprobeerd hebben.

Hier onder het scherm wat ik zie: 

Hopende dat iemand dit herkent en mij hiermee kan helpen en alvast bedankt voor je tijd en moeite.

Groet,

Ruud

Hi @Ruud 1984, welkom bij onze community. 

Als ik het goed begrijp is Multisim nu geactiveerd binnen jouw abonnement. 

Nog even voor de zekerheid, heb je de Apple Watch als volgt gereset? Open de Instellingen-app op je Apple Watch. Tik op 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Wis alle inhoud en instellingen' Zou je dit anders alsnog willen doen? Ik vind het namelijk gek dat die lijst steeds terugkomt. 

Ik hoor graag van je. 

Hoi Alex

bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd multisim te activeren, echter is er bij jullie in het systeem deze nooit ontvangen (tenminste niet zichtbaar)

Helaas heb ik ook de bovenstaande methode van resetten meermaals uitgevoerd, dit onder het toeziend oog van naar mijn idee een zeer bekwaam medewerker in jullie winkel in Deventer.

Ook via de apple watch app heb ik dit resetten meermaals geprobeerd waarbij de vraag komt of ik de mobiele abonnementen wil behouden, nee dus.

Ook de medewerker en ikzelf begrijpen niet waarom de abonnementen na een reset weer opnieuw getoond worden.

Met vriendelijke groet,

Ruud

Excuus voor mijn late reactie. Het lijkt erop dat de aanvraag niet doorkomt. Heb jij de optie om dit met een andere iPhone te proberen? Om in ieder geval de Multisim te activeren? Indien niet, dan kun je nog proberen om de iPhone te resetten, maar uiteraard wel een back-up maken eerst zodat alles teruggezet kan worden. Ik twijfel namelijk of dit überhaupt aan de Apple Watch ligt. 

Hoi Alex,

geen probleem en nogmaals dank voor je reactie(s). Ik heb gisteravond een back-up van mijn telefoon gemaakt, deze heb ik daarna leeggemaakt via het instelling → algemeen → reset functie, ik kreeg als laatste de vraag of ik mijn e-sim gegevens wilde laten verwijderen, dit heb ik niet aangedurfd omdat ik bang was mijn belfunctie te verliezen, en daarmee ook geen contact meer zou kunnen opnemen met KPN voor assistentie. 
Je kunt het wellicht al opmaken uit het bovenstaande deel, ook deze actie heeft niet de gegevens gewist in de watch app. 

Mijn vrouw heeft ook een iphone, zou je me kunnen uitleggen hoe ik de e-sim/multi sim van mijn apple watch kan activeren en hoe ik deze daarna weer aan mijn telefoon kan koppelen zonder dat ik de watch gereset hoeft te worden (of staat het resetten weer los van de multi-sim?)

Ik hoor graag van je.

Groet,

Ruud

Dat is eigenlijk wel een goede test om te kijken of dit aan je toestel ligt of aan de Apple watch. Ik zie namelijk dat er onder jouw nummer geen Multisim verzoek binnenkomt. 

Wat je dan wel kunt proberen is om Multisim op het nummer van je vrouw en dus op haar nummer aan te zetten en te koppelen aan de Apple Watch, als dat wél lukt dan weten we dat de Apple Watch goed werkt en anders weten dat het toch ergens aan de Watch ligt. 

Wat ik me nog wel afvraag, heeft Apple bij hun in de winkel ook een verklaring gegeven waarom de Apple watch niet helemaal wordt gereset? 

Hoi Alex,

ik heb de telefoon van mijn vrouw gebruikt voor het koppelen van mijn apple watch, je raadt het al: zelfde resultaat. Bij de initiële setup (koppeling) zie ik een scherm waarbij ik de mobiele provider kan kiezen, hierbij moet ik inloggen met haar KNP ID voor het aanvragen van een e/multi-sim (toevallig ook KPN als provider) en krijg ik de melding dat er iets mis is gegaan. Deze stap sla ik dan over, ook na een nieuwe poging dezelfde uitkomst. Als ik de setup verder afrond en de watch app open op haar telefoon zie ik onder mobiele abonnement de eerder gestuurde screenshot van meerdere aanvragen welke zijn gedaan.
Heel bijzonder, daarmee zou ik concluderen dat de apple watch iets lijkt te onthouden m.b.t. de eerdere aanvragen. 
Heb je nog suggesties vanaf dit punt?

Ik denk dat ik langs de apple store ga om te vragen of ze een speciale manier hebben om het horloge te resetten. 

Nogmaals dank voor je hulp tot nu!

Groet,

Ruud

Ik vergat antwoord op je vraag te geven, ik ben niet meer naar Apple store geweest na de laatste keer. 
Ik heb ze ook niet gevraagd waarom het horloge niet volledig wordt gereset, word vervolgd!

Nou wat bijzonder dit. Ik kan zo niets anders bedenken dat er toch iets met die watch aan de hand is. Ik ben dan ook benieuwd wat ze bij Apple gaan zeggen over het niet lukken van de reset. Hou me op de hoogte! 

Hoi Alex,

ik ben naar de apple store geweest en de redelijk complexe kwestie uitgelegd. Het volgende antwoord:
Als je een apple watch reset dan word de “top laag” van de software alleen gewist. Dit heb heb ik zelf ook eerder mogen ervaren omdat ik nog een oudere iphone model X heb, maar deze kan ik niet koppelen met de apple watch 7 vanwege dat de watch OS versie nieuwer is dan mijn oude telefoon ondersteund. 
Downgraden kan mogelijk via Apple, echter heb ik geen bon (ik heb dit horloge op MP) gekocht en dan zullen ze me vanuit een reparatie oogpunt een nieuw horloge aanbieden, korte verhaal: zeer dure oplossing.
Het advies wat ik kreeg is het volgende: Horloge van telefoon loskoppelen, telefoon via de pc back-uppen, hierna herstellen (als in telefoon wissen) en het horloge met een leeg toestel koppelen zodat de software herschreven zo worden op het horloge. (de software van het horloge komt vanaf de telefoon begreep ik).
Eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in, gezien ik mijn horloge ook gekoppeld heb met de telefoon van mijn vrouw en dit hetzelfde probleem gaf.
Dit legde ik hem ook voor, maar ondanks dit argument zei dat het weinig logisch was, maar wel zou kunnen werken.
Ook noemde hij dat mijn horloge 1 van de 1000 modellen is waar iets op blijft staan (een bug oid) waardoor de abonnement niet gewist worden.

Nouja, lang verhaal, ik zal het binnenkort een keer proberen en ik zal je laten weten of het gelukt is.

Hmm, met andere woorden probeer dit en anders maar een nieuwe kopen. Je kunt die bon ook niet meer krijgen van de verkoper op MP? 

Ik vind het erg naar dat ik niets voor je kan betekenen in dit geval. Maar laat het me weten, ben benieuwd. 

Reageer