Skip to main content

Hoe nep is de esim van kpn voor de Apple Watch ultra?

Dit werkt niet, heb de esim geïnstalleerd op m’n  w ultra 

(precies volgens het boekje en de aanwijzingen van kpn en Apple)

Op m’n iPhone 14 pro Max de esim uit geschakeld.  

En vervolgens geprobeerd te bellen met de  w ultra (met de zogenaamde esim). 

Nou, wat denk je? Bellen ho maar. Werkt niet.   

Dus heb vervolgens het dual sim abo van kpn opgezegd. 

De iPhone esim weer aan. En vervolgens kon ik gewoon bellen via de esim van m’n iPhone.    

Dat terwijl er gezegd wordt dat je met de dual sim (esim) 

die zogenaamd geïnstalleerd wordt op je Apple Watch zou kunnen bellen 

als je geen iPhone bij de hand hebt.  

Nou dat klopt dus niet. 

Het werkt niet ik heb het wel 10x geprobeerd.

 

Admin: afgesplitst

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

 


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.
 


Voordelen KPN Multisim

Tijdens het sporten

  • Laat je telefoon thuis of in je kluisje als je gaat sporten
  • Altijd verbonden met het mobiele netwerk als je gaat hardlopen of fietsen
  • Deel je live locatie en track activiteiten alleen met je smartwatch

Altijd verbonden met Multisim

  • Mobiel leeg? Met Multisim blijft je smartwatch verbonden met het mobiele netwerk
  • Mobiel kapot of gestolen? Geen zorgen! Je bent gewoon bereikbaar met je smartwatch
  • Ongeval, de weg kwijt of slecht weer? Deel je locatie of bel de nooddiensten danzij Multisim

Alles binnen handbereik

  • Stream je favoriete muziek via je smartwatch
  • Betaal met je smartwatch, zonder telefoon of betaalpas in de buurt
  • Beantwoord oproepen en verstuur appjes met je Multisim smartwatch

 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Hoe activeer ik KPN Multisim?

Heb je een geschikte Apple Watch én een mobiel abonnement bij KPN? Dan activeer je Multisim gemakkelijk zelf via de Watch-app op je iPhone. 

Nog geen Apple Watch? Bestel hier een Apple Watch met Multisim abonnement.

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Bekende issues

Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch

Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren

 

Geen inkomende telefoontje op Apple Watch

Het kon voorkomen dat je na een succesvolle activatie van Multisim geen inkomende telefoontjes had op de Apple Watch. In plaats daarvan gingen deze direct naar voicemail. Dit issue is onderzocht en inmiddels verholpen.

 

Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is

Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.

Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.

 

Activeren van Multisim lukt niet, omdat nieuwe poging niet afgerond wordt

Dit issue is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.

 

Bij activeren van Multisim ontvang je de melding ‘We zijn er mee bezig! Je zult nog even moeten wachten tot mobiel internet op de je Apple Watch is geactiveerd’

 Dit issue is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.

 

Laatste update topic: 13-02-2023

Hoe nep is de esim van kpn voor de Apple Watch ultra?

Dit werkt niet, heb de esim geïnstalleerd op m’n  w ultra 

(precies volgens het boekje en de aanwijzingen van kpn en Apple)

Op m’n iPhone 14 pro Max de esim uit geschakeld.  

En vervolgens geprobeerd te bellen met de  w ultra (met de zogenaamde esim). 

Nou, wat denk je? Bellen ho maar. Werkt niet.   

Dus heb vervolgens het multisim abo van kpn opgezegd. 

De iPhone esim weer aan. En vervolgens kon ik gewoon bellen via de esim van m’n iPhone.    

Dat terwijl er gezegd wordt dat je met de multisim (esim) 

die zogenaamd geïnstalleerd wordt op je Apple Watch zou kunnen bellen 

als je geen iPhone bij de hand hebt.  

Nou dat klopt dus niet. 

Het werkt niet ik heb het wel 10x geprobeerd.

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Wat jammer dat het dan niet gelukt is! Ik kan dit ook niet direct plaatsen om eerlijk te zijn. Loopt het al vast tijdens het activeren of kun je wel activeren en werkt het abonnement vervolgens niet op de Apple Watch zelf?


Werkt het ondertussen wel? Bij werkt het ook niet op mijn Apple Watch Utra 2. 


Ja, de oorzaak dat het niet werkte bleek nogal bijzonder. Zolang je iPhone in de buurt is, werkt de eSim niet. Zelfs als de iPhone bijvoorbeeld in flight-mode staat met wifi en bluetooth uit. Er is ook niet echt een goede indicatie om te checken of het wel werkt buiten je iPhone compleet uit te zetten.


Dank je. Mij heeft uiteindelijk dit geholpen. https://support.apple.com/nl-nl/HT207578


Reageer