Skip to main content
Antwoord

E-sim activering is gelukt in Frankrijk, alleen internet werkt nog niet

• September 4, 2025
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb een KPN telefoon en data abonnement afgesloten en daarvoor een esim aangevraagd.

Omdat KPN het abonnement pas in kon laten gaan nadat het vorige abonnement bij een andere provider was beeindigd, viel dat  precies in de periode dat ik in het buitenland zit.

Activeren van de esim kaart in het buitenkand is gelukt voor telefonie dat werkt, maar internet niet. Hoe kan ik dat oplossen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Dat heb ik gelezen. Wanneer de instellingen op jouw toestel goed staan moet dat verder geen probleem zijn. Doorloop anders eens de stappen op onze toestelhulp. Selecteer in de lijst jouw toestel en kies daarna voor “Buitenland” en “Bellen, sms en internet”. 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • September 4, 2025

@Paul van Slobbe 

Staan de apn instellingen correct in je telefoon? Je moet apn internet gebruiken. 

Zorg ook dat data roaming aan staat.

Hier de kpn pagina om je toestel instellingen na te lopen.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=internet/handmatig-instellen/p9_t145

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Paul van Slobbe. Welkom op de community! Goed dat het activeren van de eSIM gelukt is en dat je kunt bellen. Jammer dat mobiel internet nog niet werkt. Dat hoort natuurlijk wel gewoon te functioneren, ook in het buitenland.

Heb je al gecontroleerd of dataroaming op je toestel is ingeschakeld? Zonder dat kun je in het buitenland geen gebruikmaken van internet. Soms helpt het ook om het toestel even opnieuw op te starten of handmatig een ander netwerk te selecteren.

Hoi Vikash,

Op de IPhone als ik bij instellingen naar mobiel netwerk ga zie ik enkel een optie mobiele data waar ik  kan kiezen uit primair of persoonlijk. Verder niets. Had je gelezen dat de esim in het buitenland geactiveerd is en dus nooit in Nederland actief is geweest. Heeft dat er iets mee te maken?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Dat heb ik gelezen. Wanneer de instellingen op jouw toestel goed staan moet dat verder geen probleem zijn. Doorloop anders eens de stappen op onze toestelhulp. Selecteer in de lijst jouw toestel en kies daarna voor “Buitenland” en “Bellen, sms en internet”. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Issue solved.

Er bleek toch nog een verkeerde apn instelling te staan verwijzend naar de oude provider.

Dank voor alle hints en tips

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2025

De KPN klantenservice blijkt inadequaat te zijn die beweert dat je een esim alleen werkend krijgt voor internet access als hij in Nederland is.

Dat is dus klinkklare onzin die aan klanten verteld wordt.