Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Alles goed gegaan op mijn Pixel 4. Ook RCS (via Google Jibe) is snel gekoppeld aam de esim na een paar minuten.


 

 


Daar gaat het hele concept minder plastic afval beter voor het millieu 

denk dat dit zelfs meer simkaarten gaat kosten bij al die foutieve actievaties en telefoons die gereset worden etc weer eerst een Sim vereisen om te kunnen activeren naar esim 

sneller weer bellen en internetten oh wacht eerst 1 werkdag wachten op de Sim voordat je naar esim kan


Ik heb een ander probleem mbt de Activatiecode icm SMS.

En aantal weken terug heb ik een iPad Air 2020 Cellulair gekocht. Deze werkt prima met TruePhone welke je een maand gratis mag proberen. Echter heb ik liever KPN omdat ik dan data kan overdragen.

Deze week dus een data-abonnement afgesloten bij KPN. Simkaart ontvangen, geactiveerd en daarna het proces doorlopen om deze om te zetten naar e-sim. (iPad kan geen fysieke sim herbergen).

Dit ging allemaal prima tot….., ik een activatiecode per SMS moest ontvangen. Da ga nie he op een iPad zonder mobiele functies.

Ik heb de simkaart nog in mijn iPhone X gestopt om te zien of ik daar de sms op binnenkreeg maar ook daar liep de weg dood.

Helaas was dit ook een brug te ver voor de helpdesk en snapten  ze niet waar ik het over had. 

Iemand hier met ervaring of een medewerker van KPN die advies heeft?

Het lijkt mij toch dat dit een gebruikersgroep is die je niet wil mislopen als commercieel bedrijf.

 

Groet, Eric


En hier ook mijn Sim gebrickt.. Esim is wel geactiveerd, maar niet gedownload op mijn iPhone, ze kunnen ook de oude simkaart niet opnieuw activeren.. Dus ik kan zo naar de KPN winkel voor een nieuwe fysieke simkaart.

snap echt niet waarom KPN de activering van een esim doet dmv sms.. Zorg gewoon dat er in mijn KPN een QR code staat of dat de klantenservice die kan genereren wanneer er iets fout gaat..


@Notaname : 

Ik haal het volgende uit onze interne faq: 

Kan ik e-sim ook gebruiken in andere apparaten, zoals smartwatch, tablet of laptop?

Nee,.in eerste instantie wordt e-sim alleen ondersteund in smartphones.

 

Of het daarmee per definitie niet kan, weet ik ook niet. De techniek is natuurlijk ook nog maar net bij ons geïntroduceerd. Wie weet zijn er slimmigheidjes maar daar kan ik je nu in ieder geval niet bij helpen.  :-(

 


Ik heb een ander probleem mbt de Activatiecode icm SMS.

En aantal weken terug heb ik een iPad Air 2020 Cellulair gekocht.

Joehoe! Het werkt. Vanmorgen nogmaals de sim in mij iPhone en ik kreeg een code. 
Wel alleen Edge maar ik verwacht dat dit nog wel anders wordt.

 


Ik heb een ander probleem mbt de Activatiecode icm SMS.

En aantal weken terug heb ik een iPad Air 2020 Cellulair gekocht.

Joehoe! Het werkt. Vanmorgen nogmaals de sim in mij iPhone en ik kreeg een code. 
Wel alleen Edge maar ik verwacht dat dit nog wel anders wordt.

 


Ik heb geen KPN data only SIM. Ik heb ook geen iPad met Cellular functie.

Wanneer je de volgende keer weer een SMS moet kunnen lezen die naar je e sim in je iPad gestuurd wordt,: misschien kan je dan de e-sim tijdelijk overzetten naar een ander toestel, daar de SMS uitlezen en dan de e sim terugzetten in je iPad?


Ik heb nu esim

Maar wil kaartje met zelfde nummer in ander telefoon gebruiken kan dat?


Ik lees alleen maar voordelen over de e-SIM. Voordat ik hem overzet, zijn er ook nog nadelen te benoemen? Of bestaan die echt niet?


Ik heb nu esim

Maar wil kaartje met zelfde nummer in ander telefoon gebruiken kan dat?

Nee, dat gaat niet.


@dou kaart met esim Hoi! Wat wjb zegt. Het is niet mogelijk:confused:

@PerryN Bedankt voor je interesse in de e-sim! In dit topic kun je ervaringen lezen van andere gebruikers. Ik hoop dat je er wat wijzer uit wordt:hugging: .


Nou ik wacht nog even, twee keer een nieuw simkaart moeten halen. Laatste poging wel profiel aanwezig op telefoon maar geen verbinding. Blijft raar dat je een werkende kaart nodig hebt, want je hebt het sms'je nodig om het te activeren. En na activatie gelijk de oude sim geblokkeerd. 

 


Nou ik wacht nog even, twee keer een nieuw simkaart moeten halen. Laatste poging wel profiel aanwezig op telefoon maar geen verbinding. Blijft raar dat je een werkende kaart nodig hebt, want je hebt het sms'je nodig om het te activeren. En na activatie gelijk de oude sim geblokkeerd. 

 

na aanvraag esim telefoon op nieuw gestart en werkt te gelijk ik heb tot nog toe geen probleem ondervonden,


Nou ik wacht nog even, twee keer een nieuw simkaart moeten halen. Laatste poging wel profiel aanwezig op telefoon maar geen verbinding. Blijft raar dat je een werkende kaart nodig hebt, want je hebt het sms'je nodig om het te activeren. En na activatie gelijk de oude sim geblokkeerd. 

Wat een milieuvervuiling.


Nou ik wacht nog even, twee keer een nieuw simkaart moeten halen. Laatste poging wel profiel aanwezig op telefoon maar geen verbinding. Blijft raar dat je een werkende kaart nodig hebt, want je hebt het sms'je nodig om het te activeren. En na activatie gelijk de oude sim geblokkeerd. 

Wat een milieuvervuiling.

wat voor vervuiling sim kaartje is vervuiling maar geeft niet alles word goed uitgelegd vindt ik en heb precies gedaan zoals het werd uitgelegd je moet ook wachten met sim kaartje tot je bericht heb gehad en ingevuld dan simkaart er uit en op nieuw opstarten dat is wat ik gedaan heb en perfect.


Wanneer ik de E-sim probeer te activeren op mijn iPhone 11 loop ik tegen problemen aan.

de eerste keer kreeg ik de SMS maar werd deze niet geaccepteerd door de app.

sindsdien blijft de app hangen op een moment geduld wanneer ik kies voor de optie e-sim.

 

Geforceerd afsluiten van de app heeft helaas niet geholpen.

Wie o wie weet wat te doen ? 


Scratch that. 

Een paar keer geforceerd herstarten en een herinstallatie van de mijnKPN app heeft het opgelost


Ik lees alleen maar voordelen over de e-SIM. Voordat ik hem overzet, zijn er ook nog nadelen te benoemen? Of bestaan die echt niet?


Ik gebruik E-Sim voor mijn privé-abonnement naast de fysieke sim van mijn werk. De nadelen die ik tot nu toe heb ervaren zijn dat er geen twee iCloud accounts tegelijk actief kunt hebben en dat je geen beltoon per nummer kunt instellen (dit geldt voor iPhone, ik weet niet of dat bij Android ook zo is). Als je de fysiek sim-kaart vervangt voor E-Sim zie ik geen nadelen (maar ook niet echt heel veel voordelen)


Blij om te lezen dat het toch gelukt is @NRJanssen.  


In de app van mijn KPN werkt het onderdeel overzicht niet meer. Het  scherm blijft leeg. Alle overige onderdelen werken wel. Ik zie dus geen overzicht van mijn verbruik en van de facturen. Hierdoor is het ook niet mogelijk om de E-Sim op te halen. Ik heb de app er af gehaald en er weer opnieuw opgezet maar helaas het blijft onzichtbaar. Wat is hier aan de hand?


Helemaal top het was een tijdje wacht en maar E-sim werkt eindelijk. Nu kan ik eindelijk IPhone gebruiken met 2 telefoon nummers. Eindelijk hoef ik niet meer op pad met 2 telefoons. Was zoon gedoe hele dag 2 telefoons op zak. Nu Prive en werk op 1 telefoon. Top KPN dat deze functie mogelijk is. 


Kan ik de fysieke simkaart nog gebruiken bij overstap naar e Sim. B.v wanneer de telefoon defect is oid. Dus zeg maar als Duo Sim. 


Kan ik de fysieke simkaart nog gebruiken bij overstap naar e Sim. B.v wanneer de telefoon defect is oid. Dus zeg maar als Duo Sim. 

Nee, dat gaat niet.


In de app van mijn KPN werkt het onderdeel overzicht niet meer. Het  scherm blijft leeg. Alle overige onderdelen werken wel. Ik zie dus geen overzicht van mijn verbruik en van de facturen. Hierdoor is het ook niet mogelijk om de E-Sim op te halen. Ik heb de app er af gehaald en er weer opnieuw opgezet maar helaas het blijft onzichtbaar. Wat is hier aan de hand?

Hi Helodu. Dat is gek. Werkt het overzicht via de website van Mijn KPN wel? En je nummer is ook gekoppeld aan Mijn KPN neem ik aan?


Reageer