Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Wat is dan de oplossing wanneer je ter overbrugging een telefoon wilt gebruiken die geen e-Sim mogelijkheid heeft


@Johma, Als ik het goed begrijp is jouw scenario/vraag als volgt. Telefoon mét e-sim gaat stuk. Je gebruikt tijdelijk een toestel die géén e-sim ondersteunt. Werkt mijn oude fysieke simkaart dan nog? Antwoord: nee!
Bij het activeren van de e-sim wordt de vorige simkaart gedeactiveerd. Mocht dit voorkomen, dan kun je ten alle tijden een nieuwe fysieke simkaart ophalen in een KPN winkel of een fysieke simkaart bestellen via de app. 

 


Dat is dan jammer. Voor mij een reden om niet voor e-Sim te kiezen. 


Wat een ellende die e Sim voor mij enkel uren gezeur en nu geen mobiel 😖


Dat bedoel ik. Voor mij geen e-Sim. 


En de klanten service kan niks zelf niet de e Sim  verwijderen of wat dan ook.

Als het nou werkte prima en ik dacht we zijn weer wat dagen verder moet lukken andere providers kunnen het ook tenslotte 

Morgen eerst naar de winkel en dan hopen dat mijn toestel het nog doet stom gezeur 


Hallo,

 

ik heb net mijn normale sim(prive) omgezet naar een esim met de mijnKPN app, dit heb ik gedaan zodat ik mijn prive en zakelijke nummer op 1 toestel kan gebruiken.

 

Helaas heb ik nu met mijn Esim geen verbinding, netwerk geeft geen service aan en bij instellingen-mobiel netwerk- mobiele abonnementen-esim verbinding geeft hij bij mij nummer ook geen nummer aan en dit kan ik ook niet toevoegen.

 

weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik een netwerkverbinding kan krijgen via mijn Esim?

 

Toestel is een IphoneXR met IOS14.1

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo,

Ik heb een abonnement bij KPN incl telefoon.  Dit abonnement loopt af op 14-1-2021.  Nu heb ik ondertussen een andere telefoon met een zakelijke sim. Deze telefoon ondersteund E-sim en geen dual sim.   Ik wil dus mijn huidige KPN sim laten omzetten naar een E-sim zodat ik deze in mijn nieuwe telefoon kan gebruiken.  Op MijnKPN heb ik echter niet de optie om een E-sim te bestellen omdat mijn telefoon vanuit KPN dit niet aankan.  

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn huidige KPN sim toch wordt omgezet naar  een E-sim? Wat als ik mijn abonnement verleng naar een sim only.  Kan ik dan wel een E-Sim krijgen?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Je zou nu ook al e-sim moeten kunnen krijgen. Her is natuurlijk een beetje vreemd van KPN dat zij er vanuit gaan dat jij per definitie het gehuurde toestel gebruikt. De kans is groot maar het hoeft niet en dat ziet KPN dus blijkbaar over het hoofd. :confounded:

Ik hoop dat KPN snel zal reageren en alsnog een oplossing zal bieden.


Hi @Quinten05, niet zo handig dit :slight_frown: Is het je inmiddels gelukt om de E-sim werken te krijgen? Of gaat het nog steeds niet goed?

In het laatste geval lijkt er iets mis te zijn gegaan met het activeren en zit er helaas niets anders op dan -tijdelijk- weer gebruik te maken van een fysieke simkaart. Je kan er per direct 1 ophalen bij een KPN winkel, of we kunnen er 1 naar je opsturen maar die komt dan met de post en dat duurt dus iets langer. Mocht je dat wel graag willen, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat in het opmerkingenveld noteren!


Hi @Maja_

Het is nog steeds niet gelukt. Van de week had ik dit probleem ook daarom had ik een nieuwe duo sim aan gevraagd. Met deze nieuwe fysieke simkaart heb ik het opnieuw geprobeerd maar dit probleem blijft. 


Hier ondertussen vele uren werk erin zitten maar de telefoon is onbruikbaar gemaakt met deze actie.

KPN klantenservice weet niks en Apple heeft er al uren werk in zitten net als ik

 

Ik raad het dan ook niet aan de e sim


Hi @Maja_

Het is nog steeds niet gelukt. Van de week had ik dit probleem ook daarom had ik een nieuwe duo sim aan gevraagd. Met deze nieuwe fysieke simkaart heb ik het opnieuw geprobeerd maar dit probleem blijft. 

Waarom had je dan een nieuwe duo sim aangevraagd? Met de e-Sim kan je geen gebruik maken van een duo sim, daar ben je wel van op de hoogte? Je kunt wel je zakelijke fysieke sim en je privé e-sim in één toestel gebruiken, maar niet één fysieke sim en één e-sim die beide hetzelfde telefoonnummer hebben. 

 

@Roos79 wat ontzettend balen dit, zeg 😞. 


@Marcia_  Nu met moeite een nieuwe Iphone regelen want hij accepteert dus geen enkele simkaart meer (let wel Iphone was 2 dagen oud)

Heb er al een uur of 5/6 bellen over op zitten en 2 uur chatten en niemand snapt er wat van. 


Hallo,

Ik heb een abonnement bij KPN incl telefoon.  Dit abonnement loopt af op 14-1-2021.  Nu heb ik ondertussen een andere telefoon met een zakelijke sim. Deze telefoon ondersteund E-sim en geen dual sim.   Ik wil dus mijn huidige KPN sim laten omzetten naar een E-sim zodat ik deze in mijn nieuwe telefoon kan gebruiken.  Op MijnKPN heb ik echter niet de optie om een E-sim te bestellen omdat mijn telefoon vanuit KPN dit niet aankan.  

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn huidige KPN sim toch wordt omgezet naar  een E-sim? Wat als ik mijn abonnement verleng naar een sim only.  Kan ik dan wel een E-Sim krijgen?

Hi @VincentvdWaal, ik heb je vraag even naar dit algemene topic verplaats, waar alle informatie en vragen over E-sim gebundeld worden :slight_smile: Voor zover ik begrijp wordt de optie om E-sim te gebruiken aangezet als je simkaart gebruikt wordt in een geschikt toestel. Is het mogelijk om tijdelijk even van toestel te wisselen zodat je ‘privé’ simkaart in je zakelijke E-sim geschikte toestel wordt gebruikt? Als dat geen soelaas biedt na een paar dagen, ga ik navraag voor je doen hoe we dit alsnog in gang kunnen zetten maar ik hoop uiteraard dat dit niet nodig blijkt te zijn. Laat je weten of het al dan niet lukt?


Bedankt voor de reactie maar zo werkt het niet.  Ik heb een E-sim nodig.  Dit is geen fysieke simkaart zoals een gewone sim kaart.  Een E-sim is gewoon via de mail op te sturen.  Een digitale E-sim is dan via je mobiel te activeren.  Ik heb nu een fysieke sim kaart van het werk en wil prive een e-sim hebben.

Dus in de mobiel stop je een fysieke simkaart.  Dan ga je naar de optie om een extra provider in te stellen.  Die 2e provider kan je alleen instellen met een E-sim.  

Graag niet een paar dagen wachten maar direct navraag doen. Want het moet gewoon mogelijk zijn.

 

Groet,

Vincent


Een E-sim wordt niet via de mail opgestuurd, maar is te bestellen via MijnKPN. Je hebt nu een abonnement bij KPN met een telefoon die niet geschikt is voor E-sim. Daar zal nu dus een fysieke simkaart in zitten lijkt me. Omdat je nu gebruik maakt van een toestel dat niet geschikt is voor E-sim, wordt die optie niet voor je beschikbaar gesteld in je MijnKPN account. Vandaar mijn advies om even te wisselen van simkaart, zodat je privé simkaart in het E-sim geschikte toestel gebruikt wordt en je zakelijke simkaart in je privétoestel. Je bent dan alsnog op beide nummers bereikbaar maar je geeft ons op deze manier een seintje dat je ook gebruik kunt maken van E-sim. 

Kort samengevat: zo lang je simkaart wordt gebruikt wordt in een toestel dat niet geschikt is voor E-sim, zal de optie niet beschikbaar komen. Als je je simkaart wél in een E-sim geschikt toestel plaatst en je de MijnKPN app ook op dat toestel gebruikt, zal die optie wél verschijnen in MijnKPN. Er is geen andere manier om E-sim aan te vragen of te activeren. 


Excuses, ik las het niet goed.  Ik ga het proberen.  Bedankt voor de tip

 


Het gaat niet om welk toestel er bij je abonnement hoort, maar om welk toestel je nu op dit moment in gebruik hebt. Ook met een sim only kan je gebruik maken van E-sim, dus dit staat totaal los van een toestel dat je al dan niet bij ons gekocht hebt. 

Je geeft nu aan dat je maar 1 toestel hebt, je hebt je KPN simkaart nu dus helemaal nergens in? Zou je hem dan in je zakelijke toestel willen stoppen, MijnKPN op dat toestel willen installeren en kijken of de E-sim optie dan beschikbaar komt? 

Het gaat echt puur om in welk toestel je je simkaart daadwerkelijk gebruikt. Op basis van dat toestel komt de optie om te switchen naar E-sim beschikbaar in de MijnKPN app en dan ook alleen maar op dat toestel. MijnKPN via de website of via een ander toestel, zal die optie niet geven. 


Excuses, ik las het niet goed.  Ik ga het proberen.  Bedankt voor de tip

 

Helemaal prima, fijn dat het nu wel duidelijk is!


Hi @Maja_

Het is nog steeds niet gelukt. Van de week had ik dit probleem ook daarom had ik een nieuwe duo sim aan gevraagd. Met deze nieuwe fysieke simkaart heb ik het opnieuw geprobeerd maar dit probleem blijft. 

Waarom had je dan een nieuwe duo sim aangevraagd? Met de e-Sim kan je geen gebruik maken van een duo sim, daar ben je wel van op de hoogte? Je kunt wel je zakelijke fysieke sim en je privé e-sim in één toestel gebruiken, maar niet één fysieke sim en één e-sim die beide hetzelfde telefoonnummer hebben. 

 

@Roos79 wat ontzettend balen dit, zeg 😞

@Marcia_  Ik had per ongeluk een duo sim aangevraagd inplaats van de 3 in 1. Dit is nu wel mijn geluk geweest. Omdat voor de 2e keer dus mijn esim niet actief gesteld kon worden had ik mijn andere simkaart nog van de duo sim om gebruik te maken van een werkend netwerk. Als ik dit niet had , had ik dus voor de 2e keer weer een toestel zonder verbinding. Ik heb nu dus 2x geprobeerd voor een werkende esim.


 

Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Dit zal ook je e-sim verwijderen. Als je dit dan ook wilt doen, activeer de e-sim dan eerst op een ander toestel. Als je dat niet doet, dan zul je eerst weer een fysieke simkaart moeten aanvragen.

 

Wat moet ik doen als mijn toestel met e-sim wordt gestolen/verloren is? Kan ik gelijk e-sim gebruiken op het nieuwe toestel?

Volg de reguliere stappen om via de MijnKPN of de klantenservice je simkaart te laten blokkeren. Je kunt vervolgens een nieuwe, fysieke, simkaart aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

 

Heb je aanvullende vragen of opmerkingen? Reageer hieronder!

 

Wat gebeurt er eigenlijk als ik de de e-sim tijdelijk op een ander toestel heb geactiveerd, daarna mijn eigen iPhone terugzet naar de fabrieksinstellingen en dan mijn eigen iPhone weer ga activeren?

Kan dat zonder een fysieke werkende simkaart in de iPhone te zetten? Een iPhone heeft toch altijd een fysieke werkende simkaart nodig bij de setup?


Dat klopt inderdaad @alvani78, je hebt daar inderdaad een fysieke werkende simkaart bij nodig. 


Dat klopt inderdaad @alvani78, je hebt daar inderdaad een fysieke werkende simkaart bij nodig. 

Bron.

:ballot_box_with_check: Je e-sim kan je dus wel kwijtraken immers je kunt je telefoon kwijtraken en bij een reset ben je hem dus ook kwijt. De kans dat je hem kwijtraakt is dus zelfs nog groter dan bij een fysieke simkaart.

:ballot_box_with_check: Meer gepriegel, zakelijk simkaart er uit, privé simkaart er in e-sim activeren, simkaart er uit en zakelijk simkaart er weer in. Pffff ... wat een toestand.

:ballot_box_with_check: Hoezo minder plastic. :confounded::confounded::confounded:

 


 

Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Dit zal ook je e-sim verwijderen. Als je dit dan ook wilt doen, activeer de e-sim dan eerst op een ander toestel. Als je dat niet doet, dan zul je eerst weer een fysieke simkaart moeten aanvragen.

 

Wat moet ik doen als mijn toestel met e-sim wordt gestolen/verloren is? Kan ik gelijk e-sim gebruiken op het nieuwe toestel?

Volg de reguliere stappen om via de MijnKPN of de klantenservice je simkaart te laten blokkeren. Je kunt vervolgens een nieuwe, fysieke, simkaart aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

 

Heb je aanvullende vragen of opmerkingen? Reageer hieronder!

 

Wat gebeurt er eigenlijk als ik de de e-sim tijdelijk op een ander toestel heb geactiveerd, daarna mijn eigen iPhone terugzet naar de fabrieksinstellingen en dan mijn eigen iPhone weer ga activeren?

Kan dat zonder een fysieke werkende simkaart in de iPhone te zetten? Een iPhone heeft toch altijd een fysieke werkende simkaart nodig bij de setup?


Je hebt hiervoor geen fysieke sim kaart nodig. Zolang je via de e-sim een activatiecode kunt ontvangen (bijvoorbeeld tijdelijk toestel) dan kun je e-sim activeren op het andere toestel zonder gebruik van een fysieke sim kaart.


Reageer