Skip to main content
e-sim

E-Sim bij KPN

• November 4, 2020
  • 988 reacties
  • 76478 keer bekeken
E-Sim bij KPN
Toon eerste bericht

988 reacties

• Topper
  • November 19, 2020

Prima ben net thuis ga het proberen je hoort van mij👍

• Topper
  • November 19, 2020

Geprobeerd maar lukt nietwaar bekijk meer opties kan ik niet vinden waar staat dat? En ik zie alleen maar simkaart aanvragen en als ik op e Sim druk kom ik weer op de pagina die ik niet kan laden

• Topper
  • November 19, 2020

Zelfde van onder beheer kan ik ook niet vinden snap er niets van

• Topper
  • November 19, 2020

Zelfs in de app onder overzicht blijft het beeld wit en als ik naar hulp ga en dan naar mobiel kom ik ook niet verder

• Topper
  • November 19, 2020

Wat je zegt van onder beheer waar vindt ik dat dan onder hulp of service als ik op service druk alleen maar wit beeld mooi klote zooi dit 

• Topper
  • November 19, 2020

Wat je zegt van onder beheer waar vindt ik dat dan onder hulp of service als ik op service druk alleen maar wit beeld mooi klote zooi dit 

@swierie Lijkt alsof de app maar half laad. Ik kan in het "overzicht” iets naar beneden scrollen en daar staat een grote blauwe knop "Bekijk meer opties” klikken → daarna weer naar beneden en dan op simkaart.

zie je dat? Welke telefoon heb je btw?

• Topper
  • November 19, 2020

Ik zie hem niet iPhone 11

• Topper
  • November 19, 2020

Ik zie hem niet iPhone 11

@swierie Dit zie ik (screenshot), kan geen foto's hier uploaden dus ik deel het via een site:

https://ibb.co/gWZn9Fw

Die blauwe knop heb jij niet? Ben je wel ingelogd met je account en zit je onder het juiste tabje bovenaan (mobiel).

• Topper
  • November 19, 2020

hallo ik zit nu in het menu simkaart vervangen en krijg een wit beeld met de text een moment geduld aub… daar staat hij nu 3 minuten op 

• Topper
  • November 19, 2020

hallo ik zit nu in het menu simkaart vervangen en krijg een wit beeld met de text een moment geduld aub… daar staat hij nu 3 minuten op 

@swierie Dan zit je in ieder geval goed nu. Als het goed is zit je nu dus via simkaart → simkaart vervangen → e-sim en dan op “een moment geduld”. Dit heb ik helaas ook vaak gehad. Sluit de app helemaal af dus niet alleen weg doen maar ook op de achtergrond afsluiten en probeer opnieuw naar simkaart vervangen → e-sim te gaan. Zorg dat je wifi goed werkt.

Zelfs nu zie ik af en toe "een moment geduld” als ik weer naar hetzelfde scherm ga. Vaak opnieuw proberen en ineens werkt het, bij mij dan. Het moet niet langer dan 10 seconden duren voordat je een volgend scherm ziet dus dan kan je het gelijk opnieuw proberen.

• Topper
  • November 19, 2020

Hey rodneyk 

het is gelukt hij werkt nu op esim wat moest ik zonder jou :ok_hand:

en bedankt (en kpn:thinking: )

gr swierie

• Topper
  • November 19, 2020

Hey rodneyk 

het is gelukt hij werkt nu op esim wat moest ik zonder jou :ok_hand:

en bedankt (en kpn:thinking: )

gr swierie

Helemaal top! :grin: Ik ben blij dat ik je kon helpen. De setup van e-sim heeft mij ook heel wat frustratie bezorgd @swierie 

• Nieuwkomer
  • November 20, 2020

Ls, ik wens mijn E-sim over te zetten naar een ander toestel. Echter wordt dit niet ondersteund door KPN. 

Wat is mijn doel: ik wil graag mijn zakelijke nummer samenvoegen met mijn particulieren telefoon. Op dit moment heb ik een zakelijk toestel en een particulier toestel. Zakelijk heb ik omgezet naar E-Sim in de veronderstelling dat ik deze volgens informatie (https://www.appletips.nl/esim-overzetten-iphone/) op deze manier (dezelfde iCloud op beide toestellen) zou kunnen overzetten. 

De functie wordt alleen niet ondersteund waardoor dit niet lukt. 

Hoe nu verder?

Erwin van KPN
Moderator

@Dirk-JanK : Ik heb jouw vraag even doorgestuurd naar een expert. We komen er op terug!

• Nieuwkomer
  • November 22, 2020

Ik heb een iPhone Xr voor privé met KPN abonnement en een Xr met KPN prepaid. Kan ik het abonnement omzetten naar e-sim en dan de prepaid simkaart monteren in het eerste toestel monteren zodat ik met beide nummers kan bellen op 1 toestel? Dan kan ik de andere voor mijn werk gebruiken. 

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • November 22, 2020

Hi @Gjaladin!  In het topic staat dit: "...Wel kan je een fysieke sim en één e-sim tegelijk actief hebben.” Hoe dit in de praktijk werkt, kan ik helaas niet zeggen! Je kunt het altijd gewoon proberen natuurlijk. Ik ben benieuwd :blush:

• Nieuwkomer
  • November 22, 2020

Hi @Gjaladin!  In het topic staat dit: "...Wel kan je een fysieke sim en één e-sim tegelijk actief hebben.” Hoe dit in de praktijk werkt, kan ik helaas niet zeggen! Je kunt het altijd gewoon proberen natuurlijk. Ik ben benieuwd :blush:

Hoi Lisa, bedankt voor je reactie. Dan ga ik eerst nog verder informeren hoe dat allemaal werkt voordat ik domme dingen ga doen. :wink:

Na e-sim installatie wel 4g maar geen internet meer . Instellingen teruggezet iohone xr nasr helaas

0011
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 26, 2020

Na e-sim installatie wel 4g maar geen internet meer . Instellingen teruggezet iohone xr nasr helaas

Wel even uit en weer aangezet?

Ik heb alles volgens de instructies uitgevoerd. Uiteraard ook de herstart  iPhone 

Na e-sim installatie wel 4g maar geen internet meer . Instellingen teruggezet iPhone xr maar helaas

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 26, 2020

Hey @Wel 4g geen Verbinding, welkom! De installatie van de e-sim heeft wel volledig kunnen voltooien? Test even of de fysieke simkaart het nu niet meer doet. Als die nog wel functioneert, dan is de e-sim installatie niet goed gegaan. Als de fysieke simkaart het niet meer doet. Dan zou de e-sim verder gewoon moeten werken. Als dat niet zo is, vul je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kijken we hier naar.

Hi @Gjaladin!  In het topic staat dit: "...Wel kan je een fysieke sim en één e-sim tegelijk actief hebben.” Hoe dit in de praktijk werkt, kan ik helaas niet zeggen! Je kunt het altijd gewoon proberen natuurlijk. Ik ben benieuwd :blush:

Hoi Lisa, bedankt voor je reactie. Dan ga ik eerst nog verder informeren hoe dat allemaal werkt voordat ik domme dingen ga doen. :wink:

Het is in de basis gewoon een kwestie van het abonnement omzetten naar e-sim met de MijnKPN app. Daarna werkt die fysieke simkaart niet meer en kun je die uit de telefoon halen. De prepaid simkaart kan er dan in. Beide nummers zullen dan gewoon actief zijn. Zorg wel dat je in de instellingen van de iPhone voorkeurnummer instelt voor de verschillende functies (uitbellen/sms versturen) zodat je niet per ongeluk met het prepaid nummer dingen doet die beltegoed kosten terwijl het met je abonnement gratis kan. 

lijkt me niet echt zinvol om eerst een heel profiel van mijzelf in te vullen. de installatie is volledig afgerond. de fysiek sim werkt idd niet meer hoewel hij nog wel wordt herkend.

Whatsapp werkt wel verder werkt niets waar een internet verbinding voor nodig is. Ik heb wel 4G in mijn scherm staan, bellen kan ik ook gewoon. De iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen is niet handig omdat de e-sim installatie dan weg is en mijn sim-kaart niet meer de sms berichten kan ontvangen.

• November 26, 2020

@Wel 4g geen Verbinding Met het invullen van je profiel geef je medewerkers toestemming om in je dossier te kijken.

alle gegevens van mijn profiel zijn niet relevant voor de beantwoording van mijn vraag.