Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Prima ben net thuis ga het proberen je hoort van mij👍


Geprobeerd maar lukt nietwaar bekijk meer opties kan ik niet vinden waar staat dat? En ik zie alleen maar simkaart aanvragen en als ik op e Sim druk kom ik weer op de pagina die ik niet kan laden


Zelfde van onder beheer kan ik ook niet vinden snap er niets van


Zelfs in de app onder overzicht blijft het beeld wit en als ik naar hulp ga en dan naar mobiel kom ik ook niet verder


Wat je zegt van onder beheer waar vindt ik dat dan onder hulp of service als ik op service druk alleen maar wit beeld mooi klote zooi dit 


Wat je zegt van onder beheer waar vindt ik dat dan onder hulp of service als ik op service druk alleen maar wit beeld mooi klote zooi dit 

@swierie Lijkt alsof de app maar half laad. Ik kan in het "overzicht” iets naar beneden scrollen en daar staat een grote blauwe knop "Bekijk meer opties” klikken → daarna weer naar beneden en dan op simkaart.

zie je dat? Welke telefoon heb je btw?


Ik zie hem niet iPhone 11


Ik zie hem niet iPhone 11

@swierie Dit zie ik (screenshot), kan geen foto's hier uploaden dus ik deel het via een site:

https://ibb.co/gWZn9Fw

Die blauwe knop heb jij niet? Ben je wel ingelogd met je account en zit je onder het juiste tabje bovenaan (mobiel).


hallo ik zit nu in het menu simkaart vervangen en krijg een wit beeld met de text een moment geduld aub… daar staat hij nu 3 minuten op 


hallo ik zit nu in het menu simkaart vervangen en krijg een wit beeld met de text een moment geduld aub… daar staat hij nu 3 minuten op 

@swierie Dan zit je in ieder geval goed nu. Als het goed is zit je nu dus via simkaart → simkaart vervangen → e-sim en dan op “een moment geduld”. Dit heb ik helaas ook vaak gehad. Sluit de app helemaal af dus niet alleen weg doen maar ook op de achtergrond afsluiten en probeer opnieuw naar simkaart vervangen → e-sim te gaan. Zorg dat je wifi goed werkt.

 

Zelfs nu zie ik af en toe "een moment geduld” als ik weer naar hetzelfde scherm ga. Vaak opnieuw proberen en ineens werkt het, bij mij dan. Het moet niet langer dan 10 seconden duren voordat je een volgend scherm ziet dus dan kan je het gelijk opnieuw proberen.


Hey rodneyk 

 

het is gelukt hij werkt nu op esim wat moest ik zonder jou :ok_hand:

en bedankt (en kpn:thinking: )

 

gr swierie


Hey rodneyk 

 

het is gelukt hij werkt nu op esim wat moest ik zonder jou :ok_hand:

en bedankt (en kpn:thinking: )

 

gr swierie

Helemaal top! :grin: Ik ben blij dat ik je kon helpen. De setup van e-sim heeft mij ook heel wat frustratie bezorgd @swierie 


Ls, ik wens mijn E-sim over te zetten naar een ander toestel. Echter wordt dit niet ondersteund door KPN. 

 

Wat is mijn doel: ik wil graag mijn zakelijke nummer samenvoegen met mijn particulieren telefoon. Op dit moment heb ik een zakelijk toestel en een particulier toestel. Zakelijk heb ik omgezet naar E-Sim in de veronderstelling dat ik deze volgens informatie (https://www.appletips.nl/esim-overzetten-iphone/) op deze manier (dezelfde iCloud op beide toestellen) zou kunnen overzetten. 

De functie wordt alleen niet ondersteund waardoor dit niet lukt. 

Hoe nu verder?

 

 


@Dirk-JanK : Ik heb jouw vraag even doorgestuurd naar een expert. We komen er op terug!


Ik heb een iPhone Xr voor privé met KPN abonnement en een Xr met KPN prepaid. Kan ik het abonnement omzetten naar e-sim en dan de prepaid simkaart monteren in het eerste toestel monteren zodat ik met beide nummers kan bellen op 1 toestel? Dan kan ik de andere voor mijn werk gebruiken. 


Hi @Gjaladin!  In het topic staat dit: "...Wel kan je een fysieke sim en één e-sim tegelijk actief hebben.” Hoe dit in de praktijk werkt, kan ik helaas niet zeggen! Je kunt het altijd gewoon proberen natuurlijk. Ik ben benieuwd :blush:


Hi @Gjaladin!  In het topic staat dit: "...Wel kan je een fysieke sim en één e-sim tegelijk actief hebben.” Hoe dit in de praktijk werkt, kan ik helaas niet zeggen! Je kunt het altijd gewoon proberen natuurlijk. Ik ben benieuwd :blush:

Hoi Lisa, bedankt voor je reactie. Dan ga ik eerst nog verder informeren hoe dat allemaal werkt voordat ik domme dingen ga doen. :wink:


Na e-sim installatie wel 4g maar geen internet meer . Instellingen teruggezet iohone xr nasr helaas


Na e-sim installatie wel 4g maar geen internet meer . Instellingen teruggezet iohone xr nasr helaas

Wel even uit en weer aangezet?


Ik heb alles volgens de instructies uitgevoerd. Uiteraard ook de herstart  iPhone 


Na e-sim installatie wel 4g maar geen internet meer . Instellingen teruggezet iPhone xr maar helaas

 


Hey @Wel 4g geen Verbinding, welkom! De installatie van de e-sim heeft wel volledig kunnen voltooien? Test even of de fysieke simkaart het nu niet meer doet. Als die nog wel functioneert, dan is de e-sim installatie niet goed gegaan. Als de fysieke simkaart het niet meer doet. Dan zou de e-sim verder gewoon moeten werken. Als dat niet zo is, vul je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kijken we hier naar.

 

Hi @Gjaladin!  In het topic staat dit: "...Wel kan je een fysieke sim en één e-sim tegelijk actief hebben.” Hoe dit in de praktijk werkt, kan ik helaas niet zeggen! Je kunt het altijd gewoon proberen natuurlijk. Ik ben benieuwd :blush:

Hoi Lisa, bedankt voor je reactie. Dan ga ik eerst nog verder informeren hoe dat allemaal werkt voordat ik domme dingen ga doen. :wink:

Het is in de basis gewoon een kwestie van het abonnement omzetten naar e-sim met de MijnKPN app. Daarna werkt die fysieke simkaart niet meer en kun je die uit de telefoon halen. De prepaid simkaart kan er dan in. Beide nummers zullen dan gewoon actief zijn. Zorg wel dat je in de instellingen van de iPhone voorkeurnummer instelt voor de verschillende functies (uitbellen/sms versturen) zodat je niet per ongeluk met het prepaid nummer dingen doet die beltegoed kosten terwijl het met je abonnement gratis kan. 


lijkt me niet echt zinvol om eerst een heel profiel van mijzelf in te vullen. de installatie is volledig afgerond. de fysiek sim werkt idd niet meer hoewel hij nog wel wordt herkend.

Whatsapp werkt wel verder werkt niets waar een internet verbinding voor nodig is. Ik heb wel 4G in mijn scherm staan, bellen kan ik ook gewoon. De iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen is niet handig omdat de e-sim installatie dan weg is en mijn sim-kaart niet meer de sms berichten kan ontvangen.

 


@Wel 4g geen Verbinding Met het invullen van je profiel geef je medewerkers toestemming om in je dossier te kijken.


alle gegevens van mijn profiel zijn niet relevant voor de beantwoording van mijn vraag.


Reageer