Het is medewerker @Erik_ die u graag wilt helpen. Natuurlijk bent u het niet verplicht. Ik hoop dat u vraag nog beantwoord kan worden.
@Wel 4g geen Verbinding Op het moment dat je fysieke simkaart niet meer functioneert, zou zoals Erik al zegt je e-sim volledig moeten werken. Dit is niet het geval en dan zou het kunnen dat er op het netwerk iets mis gaat.
Om dit te controleren heb ik je 06 nummer nodig, om zeker te zijn dat jij de persoon bent die eigenaar is van het telefoonnummer vraag ik ook om je postcode, huisnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer in te vullen. Doe dit in een vakje waar "privé" bij staat. Deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN moderators. Mocht technisch ook alles juist staan dan zou het kunnen dat ik bijvoorbeeld je simkaart moet vervangen. Ook hiervoor heb ik je gegevens nodig.
Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit is gelukt? Dan kan ik uitzoeken of hier alles juist staat.
Is het mogelijk om van de ene toestel naar een andere toestel de Esim over te zetten ?
Heb daar niks over gelezen / gehoord dus van daar mijn vraag.
Om alvast voor bereid te zijn op de toekomst als het toestel aan vervanging toe is wat zijn de mogelijkheden ?
*admin: Verplaatst naar verzameltopic
Hoi @IT Expert, ik heb je vraag even verplaatst naar het verzameltopic.
Dat moet kunnen!
Ik heb mijn e-sim per ongeluk op een verkeerd toestel geactiveerd, wat nu?
Doorloop het activatieproces op het juiste toestel. Dit deactiveert de e-sim op het eerdere toestel.
Houd er wel rekening mee dat hiervoor een sms naar het nummer toegestuurd wordt, als je oude toestel gestolen of kwijt is zul je eerst weer een fysieke simkaart aan moeten vragen om vervolgens weer opnieuw over te stappen op E-sim.
Leuk nieuws!
Per vandaag, 3 december, is de e-sim ook beschikbaar voor nieuwe abonnementen. Je kunt bij het bestellen van je abonnement dan gelijk al aangeven dat je gebruik wilt maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.
Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.
Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.
(Tevens toegevoegd aan het startbericht)
Beste KPN,
Ik probeer ook een eSIM aan te vragen via de MijnKPN app, maar deze blijft zolang hangen in het “Een moment geduld a.u.b.” scherm dat vervolgens mijn sessie wordt verbroken en opnieuw moet aanmelden.
Moet voor deze aanvraag de originele SIM in het toestel zitten? Dat is bij mij namelijk niet het geval. Mijn KPN (ex-Telfort) SIM is een groter model en past niet in nieuwere telefoons. Ik wil dit privé abonnement nu als eSIM toevoegen aan mijn zakelijke telefoon zodat ik niet een nieuwe nano-sim hoef aan te vragen, maar dit lukt dus niet.
Kan iemand helpen?
Groet,
Joost
Admin: bericht naar lopend topic verplaatst
ik heb een e-sim besteld alle stappen uitgevoerd, maar kan hem in de app niet downloaden
ik zie het abonnement wel zien in de app, maar verder niets. Wat nu??
Hi @jarnozw1983, Heb je jouw abonnement verlengd of is het een nieuw abonnement met nummerbehoud? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even meekijken!
Vandaag verscheen in MijnKPN voor hetveerste de optie eSim aanvragen. Zodra ik daar op tik krijg ik ‘even geduld aub...’ te zien, daarna gebeurt er helemaal niets.
Is de functie nog niet actief? (iPhone 12, abonnement)
Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem. Is de optie inmiddels beschikbaar?
Hmm.. Het zou live moeten staan, kreeg ik in een mail van 17 uur te zien. Kan je het nog eens proberen? Misschien de app even opnieuw installeren? Ik heb wel begrepen dat het even kan duren voordat je van ‘even geduld', naar het volgende scherm gaat.
Beste Marcia, ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Ik blijf een half uur hangen in de melding ‘Een moment geduld’. Is het al mogelijk de esim te downloaden?
Bij mij blijft ie hangen in ‘een moment geduld aub’. Wie kan helpen?
Heb je de meeste recente versie van MijnKPN? En heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart?
Heb je de meeste recente versie van MijnKPN? En heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart?
Hallo Denise, ja ik heb de nieuwe versie en het toestel opnieuw gestart. Hij blijft nog steeds hangen.
Ik heb hetzelfde probleem.
Hi @jarnozw1983, Heb je jouw abonnement verlengd of is het een nieuw abonnement met nummerbehoud? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even meekijken!
Profiel is ingevuld, maar het probleem ligt nu bij de storingsdienst van KPN. Uw collega heeft alles nagekeken.
App opnieuw geïnstalleerd. Telefoon herstart etc. etc. En het werkt niet. Ik kan de E-sim niet downloaden. Hij kon niets meer doen dus heeft hij de storingsdienst ingeschakeld. Maandag kunnen ze er naar kijken.
Moeten alleen even kijken wat we doen met de dagen dat ik geen gebruik kan maken van de dienst terwijl ik er wel voor betaal
Ik heb hetzelfde probleem.
Telefoon opnieuw opgestart een nu werkt het weil
Dit zijn de eerste meldingen die hierover binnen komen. Zouden jullie allebei je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Dan kan ik verdere stappen ondernemen.
Bedankt voor het invullen van je profiel, @CorMol. We gaan ermee aan de slag.
Beste @Joozt welkom! Is het inmiddels gelukt? Voor zover ik weet, hoeft de oude sim niet in het betreffende toestel te zitten. Zolang je in het andere toestel maar de verificatie sms kunt ontvangen. Mocht het nog niet willen, laat je het dan even weten? Wil je in dat geval ook je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en klantnummer?
Beste marcia,
Het probleem is nog steeds hetzelfde.
Ik heb zojuist mijn forum profiel aangevuld, zodat je verder mee kan kijken met mijn abonnement gegevens.
Jammer @Joozt Zou je het toestel even helemaal uit willen zetten, daarna opnieuw op willen laten starten en het dan opnieuw willen proberen? Als dat ook niet helpt, ga ik navraag doen bij een achterliggende afdeling!
Ik heb het zelfde probleem, waar kan ik de hulp vinden?
Hoi @Maja_ ,
Nog geen succes na een herstart van mij telefoon. Graag dus als jij verder kan kijken wat het probleem kan zijn.
Heel jammer, ik heb je gegevens doorgestuurd naar iemand die meer weet van de E-sim en hopelijk snel kan ontdekken waar het mis gaat!