Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Bij mij blijft ie hangen in ‘een moment geduld aub’. Wie kan helpen?

 

Ik heb het zelfde probleem, waar kan ik de hulp vinden? 

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. Zou je ook willen vermelden welk type toestel je hebt?


Hallo,

Bij mij blijft het steken op :  Een moment geduld aub.    Het toestel is al opnieuw opgestart

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

 

 


E-Sim activatie lijkt momenteel drama te zijn. Op alle mogelijke stappen kan het proces vastlopen. Het verst dat ik tot nu to ben gekomen is het invoeren van de ontvangen code en het verwijderen van de fysieke SIM. De vervolgstap liep vervolgens vast, dus ik kan het gehele riedeltje opnieuw uitvoeren. Dit was poging 42, maar we geven niet op! ;-)


Hier hetzelfde probleem. Net nieuw toestel, iPhone SE (2020).

Ook de melding ‘een moment geduld aub’ waar het op blijft hangen..

 

Ben benieuwd of het snel opgelost is….


Gewoon blijven proberen! Bij mij is het inmiddels gelukt. Ik ben overgestapt van Vodafone naar KPN en vandaag is mijn nummer geporteerd. Toen het Vodafone signaal weg viel, heb ik de SIM uit het toestel (iPhone 12 mini) vervangen door die van KPN. Vervolgens ben ik direct naar de KPN app gegaan om te switchen van SIM naar eSIM. De stappen in de KPN app heb ik echter wel meerdere keren (70+) moeten herhalen voordat ik ze uiteindelijk volledig en succesvol kon doorlopen. Ik had vandaag een lange dag met veel meetings, dus deze vingeroefening was een goede afleiding. ;-)


Hier hetzelfde probleem. Net nieuw toestel, iPhone SE (2020).

Ook de melding ‘een moment geduld aub’ waar het op blijft hangen..

 

Ben benieuwd of het snel opgelost is….

 

Het is uiteindelijk gelukt, inderdaad blijven proberen. Het duurt even (5 tot 15 seconden). Daarna herkende hij hem, sim er uit, gebeurde weer niks. Alles een paar keer geprobeerd. Lijkt er op dat als je het redelijk snel achter elkaar allemaal doet, de stappen, dat het dan beter gaat.

 

Iets soepeler zou geen kwaad kunnen :)


Bij mij is het nu ook gelukt :grin: Het viel me wel op dat er wat aanpassingen in de app zaten dus misschien dat KPN een wijziging heeft doorgevoerd. 
Het werkt iig. Bedank!


Probeer ook de esim te installeren maar bij mij blijft hij hangen op instructies bekijken 🤷‍♀️ Super vaag en super vervelend. Me simkaart doet het niet meer en ik moet bellen 🥴


Probeer ook de esim te installeren maar bij mij blijft hij hangen op instructies bekijken 🤷‍♀️ Super vaag en super vervelend. Me simkaart doet het niet meer en ik moet bellen 🥴

Dat is lastig! Je oude, ‘fysieke’ simkaart doet het niet meer begrijp ik, klopt dat? Ik heb je gegevens erbij gepakt, de e-sim is bij je verlenging aangevraagd zie ik. Zie je in MijnKPN de optie bovenin al om de e-sim te activeren? Het is ook belangrijk om goed te controleren of je toestel geschikt is voor de e-sim en om ervoor te zorgen dat je toestel met WiFi verbonden is. Als dat allemaal het geval is, raad ik je aan om het opnieuw te proberen. Het is belangrijk om alle stappen te doorlopen, de activatie kan even duren.


@bartba welkom! Wat rot dit.. Ik zie dat je je ook al telefonisch gemeld had en dat er inmiddels een nieuwe fysieke simkaart verstuurd is. Ga je het nog eens proberen? Het kan een paar seconden duren voordat het verwerkt is. Als je het toestel daarna uit en weer aan zet, zou het moeten werken. Mocht dat niet zo zijn, laat het gerust weten. We kijken er dan voor je naar. 


Hi @jarnozw1983, Heb je jouw abonnement verlengd of is het een nieuw abonnement met nummerbehoud? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even meekijken!


Profiel is ingevuld, maar het probleem ligt nu bij de storingsdienst van KPN. Uw collega heeft alles nagekeken.

App opnieuw geïnstalleerd. Telefoon herstart etc.  etc. En het werkt niet. Ik kan de E-sim niet downloaden. Hij kon niets meer doen dus heeft hij de storingsdienst ingeschakeld. Maandag kunnen ze er naar kijken.

Moeten alleen even kijken wat we doen met de dagen dat ik geen gebruik kan maken van de dienst terwijl ik er wel voor betaal


Jammer genoeg word me via de chat en telefonisch vanaf vrijdag vanalles beloofd en ik word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb een abonnement waar ik niks mee kan.

Ik zou maandag gebeld worden -- NIET GEBEURD

Maandag weer gechat, zou dinsdag gebeld worden -- NIET GEBEURD 

Weer gechat -- word mij weer beloofd om woensdag gebeld te worden.

Sorry voor de service krijgen jullie nu echt een 0
Klant vriendelijkheid een 1 voor de moeite.

Ik ben al meer dan 15 jaar klant, maar nu denk ik echt ik ga naar een andere provider en met mij meer.

Ik heb alle incasso's stop gezet.

Eerst maar eens afspraken nakomen, dan kijk ik wel weer of ik ga betalen.

Ik betaal met alle diensten die ik van jullie afneem ruim 175 euro per maand en service die bestaat niet meer. Jammer maar helaas.

 

Uiteindelijk ben ik zo boos vraag ik om contact met een supervisor. Nee, dat kan niet.

Wie gaat dan mijn probleem oplossen? De klantenservice niet.😡😡


Hi @jarnozw1983, Heb je jouw abonnement verlengd of is het een nieuw abonnement met nummerbehoud? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even meekijken!


Profiel is ingevuld, maar het probleem ligt nu bij de storingsdienst van KPN. Uw collega heeft alles nagekeken.

App opnieuw geïnstalleerd. Telefoon herstart etc.  etc. En het werkt niet. Ik kan de E-sim niet downloaden. Hij kon niets meer doen dus heeft hij de storingsdienst ingeschakeld. Maandag kunnen ze er naar kijken.

Moeten alleen even kijken wat we doen met de dagen dat ik geen gebruik kan maken van de dienst terwijl ik er wel voor betaal


Jammer genoeg word me via de chat en telefonisch vanaf vrijdag vanalles beloofd en ik word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb een abonnement waar ik niks mee kan.

Ik zou maandag gebeld worden -- NIET GEBEURD

Maandag weer gechat, zou dinsdag gebeld worden -- NIET GEBEURD 

Weer gechat -- word mij weer beloofd om woensdag gebeld te worden.

Sorry voor de service krijgen jullie nu echt een 0
Klant vriendelijkheid een 1 voor de moeite.

Ik ben al meer dan 15 jaar klant, maar nu denk ik echt ik ga naar een andere provider en met mij meer.

Ik heb alle incasso's stop gezet.

Eerst maar eens afspraken nakomen, dan kijk ik wel weer of ik ga betalen.

Ik betaal met alle diensten die ik van jullie afneem ruim 175 euro per maand en service die bestaat niet meer. Jammer maar helaas.

 

 

Uiteindelijk ben ik zo boos vraag ik om contact met een supervisor. Nee, dat kan niet.

Wie gaat dan mijn probleem oplossen? De klantenservice niet.😡😡

 

Zeggen ze: klik op simkaart vervangen. Leuk maar vraagt hij om een verificatie code die je per sms zou moeten ontvangen op het telefoonnummer waar de e-sim niet van werkt 😡


@jarnozw1983 Domste wat je kan doen betalingen stop zetten dan ben je zo veel verder van huis.

Krijg je deurwaarders ed en daar word je niet blij van.

 

Als je E Sim niet werkt werkt ook je gewone Sim kaart niet meer 

Dan kan je of via de app een nieuwe aanvragen of in de winkel een nieuwe halen

Hier ook 2 keer moeten doen en ook gedoe met de e sim gehad (veel erger dan jij nu noemt trouwens)

Mijn keuze is nu om voorlopig gewoon even geen E Sim te doen want het werkt gewoon niet 

Fysieke Sim werkt prima dus dan voor gewoon lekker ouderwets.


@jarnozw1983 Domste wat je kan doen betalingen stop zetten dan ben je zo veel verder van huis.

Krijg je deurwaarders ed en daar word je niet blij van.

 

Als je E Sim niet werkt werkt ook je gewone Sim kaart niet meer 

Dan kan je of via de app een nieuwe aanvragen of in de winkel een nieuwe halen

Hier ook 2 keer moeten doen en ook gedoe met de e sim gehad (veel erger dan jij nu noemt trouwens)

Mijn keuze is nu om voorlopig gewoon even geen E Sim te doen want het werkt gewoon niet 

Fysieke Sim werkt prima dus dan voor gewoon lekker ouderwets.


Een nieuwe e-sim aanvragen werkt niet.

En hoeveel gedoe ik er mee heb, in mijn bericht staat nog lang niet alles beschreven.

Wettelijk mag je betalingen stop zetten als je betaald voor een dienst die ze niet leveren en dat doe ik momenteel.

“recht om de betaling op te schorten zolang de gebreken niet zijn hersteld. Meld dit schriftelijk aan de dienstverlener.” (Tekst vertaald in begrijpelijke taal uit wetboek)

En als de e-sim niet werkt bij KPN dan moeten ze dat niet verkopen. Een vaste sim gaat niet daarom vraag ik een e-sim.

De e-sim die ik heb aangevraagd is ook geen vervanger maar een 2de nummer.

En het gaat er mij over uit dat ze me dingen beloven die ze niet nakomen. Alles telefonisch doorgenomen voordat ik besteld had. Moet werken. Het werkt niet! Dan neem je contact op. “ Je wordt vandaag teruggebeld" niet nagekomen. En zo al een aantal dagen. Als je beloofd om te bellen moet je dat nakomen. Anders moet je geen service verlenen

 

 


Je heb een fysieke Sim (of in ieder geval actieve E Sim dan) nodig om de E Sim te activeren.

Want je krijgt een sms met code vandaar de fysieke Sim kaart.

En zolang je dat stukje dus niet wil geloven zal je niet verder komen ben ik bang 


Je heb een fysieke Sim (of in ieder geval actieve E Sim dan) nodig om de E Sim te activeren.

Want je krijgt een sms met code vandaar de fysieke Sim kaart.

En zolang je dat stukje dus niet wil geloven zal je niet verder komen ben ik bang 


Roos79 ik stop deze discussie. Je geeft antwoord terwijl je de gehele problemen niet kent. Wat je schrijft zeg ik ook. Alleen ik bestel een nieuw abonnement met e-sim en ik krijg hem niet gedownload op de beschreven manier die door KPN beschreven word.

Bij een nieuw e-sim abonnement heb je normaal gesproken geen fysieke sim nodig. Dat omschrijft het proces. Nou is dat proces ergens fout gelopen.

Vandaag contact gehad met een vriendelijke medewerker van KPN en we zijn tot een redelijke oplossing gekomen.

Ze gaan ook nog technisch onderzoeken waar het fout gaat in het proces zodat ze dat proces kunnen verbeteren en dat ze er ook van kunnen leren.

Ik ga er nu van uit dat de oplossing gaat werken die aangeboden is en ik heb goede hoop.

 

 


@jarnozw1983 : Ik begrijp dat er nu een oplossing voor jouw probleem is? Wat is die oplossing, als ik vragen mag?


E-SIM? nooit van gehoord. maar dan moet je waarschijnlijk extra betalen voor 2 telefoon nummers of niet? :stuck_out_tongue:


@jarnozw1983 : Ik begrijp dat er nu een oplossing voor jouw probleem is? Wat is die oplossing, als ik vragen mag?

@Erwin_ Uit onderzoek is gebleken dat er een probleem zit in de KPN app. Het probleem weten ze nu bij KPN en er wordt een aanpassing gemaakt op de KPN app.

Voor mij is de oplossing nu dat er een fysieke sim is afgestuurd. Deze in mijn telefoon gestopt. Geactiveerd en daarna op vervangen simkaart en op e-sim geklikt en dat werkt wel.

Dus voor mij is het probleem opgelost en samen met jullie technische dienst dit onderzocht en nu kunnen ze het probleem definitief oplossen voor iedereen en er is een tijdelijke workaround.


@bartba welkom! Wat rot dit.. Ik zie dat je je ook al telefonisch gemeld had en dat er inmiddels een nieuwe fysieke simkaart verstuurd is. Ga je het nog eens proberen? Het kan een paar seconden duren voordat het verwerkt is. Als je het toestel daarna uit en weer aan zet, zou het moeten werken. Mocht dat niet zo zijn, laat het gerust weten. We kijken er dan voor je naar. 

5 gagen verder en helaas nog steeds geen nieuwe simkaart ontvangen !

 


5 gagen verder en helaas nog steeds geen nieuwe simkaart ontvangen !

Heel jammer dat het niet goed is gegaan met de eerste bestelling :slight_frown: Ik zie dat er gisteravond een 2e bestelling is geplaatst en hoop dat die simkaart heel snel bij je bezorgd gaat worden!


Hoe zet ik mijn e-sim over naar een nieuw toestel?


Hoe zet ik mijn e-sim over naar een nieuw toestel?

Als je het activatieproces doorloopt op het nieuwe toestel, wordt E-sim daar actief en wordt hij gedeactiveerd op het andere toestel :slight_smile:


Hoe zet ik mijn e-sim over naar een nieuw toestel?

Als je het activatieproces doorloopt op het nieuwe toestel, wordt E-sim daar actief en wordt hij gedeactiveerd op het andere toestel :slight_smile:

Nou, een kind kan de was doen. Zodra ik mijn nieuwe toestel heb ga ik hier mee aan de slag. Cheers!


Helemaal prima, mochten er tegen die tijd nieuwe vragen over de E-sim boven komen borrelen, dan horen we ze graag!


Reageer