Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Is het eigenlijk mogelijk om de eSIM via QR code te krijgen? Ik maak gebruik van Mobiel Internet in combinatie met een Windows tablet met ingebouwd LTE modem. Het device ondersteund eSIM, maar er is geen KPN app voor Windows. Alternatief is om een eSIM profiel via een QR code in te laden, maar dan moet KPN natuurlijk wel zo'n QR code genereren.


Op het moment is dat geen optie, @graafderk. Activeren kan alleen via de MijnKPN app. Of dit wel gaat komen durf ik niet te zeggen. Wel zullen we het in dit topic melden als er nieuwe dingen bijkomen of veranderen rondom e-sim.


Hallo allemaal Heb normale sim vervangen door e-Sim. Kan het vrije “slot” nu gebruiken voor een pre-pay card?

Ik vind het ook wat bijzonder dat ik ondanks inloggen me FaceID op “mijn KPN”, toch apart moet inloggen voor het forum. 
 

groetjes en allemaal Super dagen gewenst, blijf gezond!

 

Admin: verplaatst naar ventrale topic


Hallo @was10981 MijnKPN heeft inderdaad een eigen inlog net als het forum en de webmail bijvoorbeeld.

 


@was10981, je kan inderdaad het vrije slot gebruiken. Voor Apple lees je op de site tips hoe je de duo sim kan gebruiken. 


Eerder vandaag heb ik een zakelijke Esim (sim-only) besteld voor mijn Iphone 12 Pro (dus geschikt). Snel en correct geholpen aan de telefoon. 

Via een mail link heb ik de Esim kunnen activeren. 

Ook heb ik een KPN ID en MijnKPN aangemaakt en de app geinstalleerd op mijn nieuwe Iphone 12.

Tot zover gaat alles goed.

 

In MijnKPN kan ik vervolgens een product koppelen, echter dan ontvang ik een SMS, op het nieuwe nummer waar de nog te activeren Esim bij hoort. Dat werkt natuurlijk niet, want die SMS krijg ik niet binnen, omdat de Esim nog niet werkt.

Ook heb ik een email gehad met (volgens mij) de mogelijkheid om een bestelling aan een KPN ID te koppelen, echter waar staat ‘Koppel hier uw bestelling meteen aan uw KPN ID als u al een KPN ID hebt’ is onder ‘hier’ helaas geen link toegevoegd. 

Via de mail kom ik er dus niet omdat er geen link in zit, en de SMS kan ik niet ontvangen omdat die komt op het nummer waar de Esim juist bij hoort. 

 

Hoe los ik dit op?

Admin: Dubbele vraag in eigen topic weggehaald


Beste @J.Alberts, welkom! Ik zie onder jouw gegevens inderdaad een bestelling met Hussel unlimited data en minuten/sms. Dat is degene waar het om gaat? Ik zie in die bestelling nog wel een fysieke simkaart staan. Betekent dat je deze nodig hebt om te switchen naar e-sim. Met een beetje geluk heb je die vandaag al in de brievenbus liggen. Als je een bestelling met alleen e-sim had gedaan, dan gold wat jij hierboven neer had gezet. Maar dat lijkt in dit geval dus niet zo te zijn, omdat aan de bestelling een fysieke sim vast zit. 


Dank voor je reactie.

Via de telefoon heb ik bij een KPN medewerker (in mijn beleving) alleen een Esim besteld. 

Als de fysieke sim al onderweg is, dan wacht ik die wel af. Zou super zijn als die vandaag binnenkomt.

Overigens zag ik op mijn contract niet de prijs staan die is besproken tijdens de telefonische bestelling (met toepassing van korting omdat ik ook KPN internet afneem). Wordt dit automatisch aangepast?

 

 


Als het goed is, heb je een mail gekregen ook ter bevestiging. Daar staat ook dat er een fysieke sim bij zit. Mijn collega heeft je dan vermoedelijk niet goed begrepen, sorry daarvoor! Ik hoop dat ‘ie vandaag komt, maar het is wel drukker bij de post i.v.m. Corona en kerst. Dus het zou zo maar iets langer kunnen duren. 

 

Je moet je inderdaad zelf nog even aanmelden als Hussel huishouden. Dat kan via de website of via MijnKPN zodra het nummer actief is. Kom je er niet uit, weet je me te vinden! 


Ik heb een simonly abbo met simkaart van kpn die ik wil omzetten naar esim van kpn om van de dualsim mogeljkheden van m'n iphone xr gebruikte kunnen maken met een prepaid simkaart van simyo.

Kan dat?

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic


Als het goed is, heb je een mail gekregen ook ter bevestiging. Daar staat ook dat er een fysieke sim bij zit. Mijn collega heeft je dan vermoedelijk niet goed begrepen, sorry daarvoor! Ik hoop dat ‘ie vandaag komt, maar het is wel drukker bij de post i.v.m. Corona en kerst. Dus het zou zo maar iets langer kunnen duren. 

 

Je moet je inderdaad zelf nog even aanmelden als Hussel huishouden. Dat kan via de website of via MijnKPN zodra het nummer actief is. Kom je er niet uit, weet je me te vinden! 

Vandaag de fysieke simkaart ontvangen, en daarmee inderdaad het proces kunnen doorlopen.

Telefoon werkte met de fysieke sim, en toen ook gelijk de Esim kunnen installeren.

Dank!


Hoe kan ik de e-sim activeren op mijn iPad als ik een Hussel abonnement heb voor mijn iPhone?


Ik heb een simonly abbo met simkaart van kpn die ik wil omzetten naar esim van kpn om van de dualsim mogeljkheden van m'n iphone xr gebruikte kunnen maken met een prepaid simkaart van simyo.

Kan dat?

 

@gjebels je bedoelt dat je één telefoonnummer met de e-sim van KPN en één telefoonnummer met een fysieke sim van Simyo? Dat kan zeker!

 

@Ben58 welkom! Je kunt onze e-sim nog niet gebruiken op andere apparaten dan een smartphone!


Ik probeer mijn bestaande simkaart te vervangen voor een Esim op mijn s20, maar ik krijg de melding oeps, we konden de esim niet downloaden en installeren. Wat moet ik doen?


Ojee @Chanrach85, wat jammer dat het niet zo soepel verloopt met het activeren van je E-sim :slight_frown: Op welk punt in het proces krijg je deze melding te zien? De stappen zijn ‘Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim. Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen.’ Hoe ver kom jij hiermee?


Precies tot dat punt kom ik, de code vul ik in, klik op bevestigen. Ik moet dan op download en installeer klikken in de app, er staat dan uw toestel vraagt u straks om toestemming voor het installeren van de esim. Ik krijg dan de vraag om KPN toegang te verlenen tot eUICC- profiel van mijn telefoon. Op het moment dat ik op toestaan klik krijg ik melding. 

 


Vreemd dat het niet lukt! Ik vraag dit graag intern na. Heb je de mogelijkheid om een screenshot van de melding te maken? Zou je daarnaast je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik dit verder oppakken.


De gegevens staan opgeslagen. En hierbij een printscreen van de melding 

 


@Chanrach85 zou het kunnen zijn dat je de download probeert vanaf een 4G netwerk? Zo ja zou je het dan eens via de wifi kunnen proberen?


Dit is via WiFi 


Ik zie nu dat ik iets beter had moeten kijken. En dat op de screenshot al gebruik wordt gemaakt van de wifi. Op het moment dat het niet lukt zal ik je moeten vragen om nog 1 keer vanaf het begin opnieuw te proberen de aanvraag te doen. Laat je hier even weten op het moment dat je dat geprobeerd hebt?


Ik zie nu dat ik iets beter had moeten kijken. En dat op de screenshot al gebruik wordt gemaakt van de wifi. Op het moment dat het niet lukt zal ik je moeten vragen om nog 1 keer vanaf het begin opnieuw te proberen de aanvraag te doen. Laat je hier even weten op het moment dat je dat geprobeerd hebt?

Helaas lukt het nog steeds niet


Werkt de gewone simkaart nog wel @Chanrach85?


Ik heb maar weer een gewone simkaart aangevraagd heb constant problemen ermee dat ik geen service heb. Me vrouw met een normale simkaart van KPN heeft nooit problemen.

Doe ik namelijk haar simkaart in mijn toestel werkt alles zoals normaal.

Zet ik de Esim aan is het continu problemen en geen bereik


Werkt de gewone simkaart nog wel @Chanrach85?

Ja het werkt gelukkig nog wel 


Reageer