Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Hallo,

Zojuist de nieuwe Samsung Galaxy S21 Ultra binnen gekregen. Probeerde hier zojuist de e-sim op te activeren die nog op mijn oude Z Fold 2 geactiveerd was maar ik kreeg een foutmelding dat deze niet geactiveerd kon worden.

Na wat zoeken op het internet heb ik niet veel nuttige informatie gevonden en heeft mijn broertje (die mijn oude telefoon nu dus krijgt) de telefoon al gereset waardoor ik dus geen sms code meer kan ontvangen.

Wat kan ik nu het beste doen? Is het misschien mogelijk om de E-sim te activeren zonder sms code? Heb helaas de fysieke sim niet meer omdat die het na activeren van de E-sim op de oude telefoon het niet meer deed. Was sowieso al bagger want kwam nog uit het Hi tijdperk en 2x zelf geknipt…

Hoop dat ik hem vandaag nog kan activeren anders ben ik dus voor de komende paar dagen niet bereikbaar. Brengt natuurlijk ook zijn voordelen met zich mee.

 

Groet,

Jean-Paul 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi @iJeanPaul. Op het moment dat de E-Sim niet meer actief is in een toestel dan zal je helaas een nieuwe fysieke Simkaart moeten aanvragen


Ik heb het probleem met een Android Samsung s20. Krijg steeds de melding Oeps er ging iets mis probeer opnieuw. Elke keer download hij niet. Had het ook met een samsung s20 note, die ging opeens wel door. Lijkt een beetje willekeur. Hoe kan ik dit oplossen?

*verplaatst naar verzameltopic


Kan E sim niet op de samsung Galaxy s21 ultra  niet installeren?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi Tuc, welkom hier. 

Heb je de instructies ook gevolgd zoals ze bovenaan in dit topic staan? Zo ja, waar loop je precies vast? 


Alex 

Het loopt  vast bij kan niet downloaden. 


Hoi, ik probeer de e-sim te installeren maar ik ontvang geen verificatiecode. Wat nu?


*admin: verplaatst naar verzameltopic


Ik krijg het op mijn Galaxy S21 Ultra ook niet voor elkaar. Ik ben verbonden met mijn eigen wifi-netwerk. Nadat ik de sms-code heb ontvangen en toestemming geef, om e-sim te installeren (d.w.z. “nl.kpn.mijn toegang toestaan tot het eUICC-profiel van uw telefoon”) krijg ik steeds een “Oeps! We konden de e-sim niet downloaden en installeren. Probeer het opnieuw.”


Dit is bij mij exact het zelfde.

 


@Swl voor zover ik weet zou dat eerste stuk niet per sé nodig moeten zijn, maar gezien de verdere reacties in dit topic van andere klanten met een S21 sta ik er voor open dat het wel zo is. Dus dank voor het delen!

@iJeanPaul@Tuc@vinniesel, willen jullie ook de manier die Swl beschrijft (zie hieronder) eens proberen? JeanPaul, jij zult dan wel eerst opnieuw een fysieke simkaart moeten aanvragen als jouw huidige KPN simkaart het niet meer doet. 

 

Mocht het wel handig zijn voor een ander, zal ik hieronder de uitleg plaatsen die ik gemaild had gekregen van de klantenservice. Dit geldt in ieder geval voor de S21 Ultra en vast ook andere nieuwe Android toestellen. Misschien werkt dit wel voor iemand anders. 

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is: open de MijnKPN app in log in.
  • Kies ‘Bekijk meer opties’ 
  • Kies ‘Simkaart’ 
  • Kies ‘Simkaart vervangen’ 
  • Kies ‘E-sim’ 
  • Kies ‘Activeren' 
  • Kies ‘Ik begrijp het’ 
  • Vul de verificatiecode in en kies ‘Bevestigen’ 
  • Kies ‘Download en installeer e-sim’ 
  • Bij het scherm ‘Even geduld…’, schakel over naar het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ en ga terug naar ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Schakel weer over naar de MijnKPN app
  • Het e-sim profiel is ingesteld. Klik op ‘Sluiten’ om af te ronden. 

 

Edit: ik heb dit als extra info aan het startbericht toegevoegd


 

@iJeanPaul@Tuc@vinniesel, willen jullie ook de manier die Swl beschrijft (zie hieronder) eens proberen? JeanPaul, jij zult dan wel eerst opnieuw een fysieke simkaart moeten aanvragen als jouw huidige KPN simkaart het niet meer doet. 

 

Hi Erik, hartelijk dank dat je me hierop wees. Ik heb alle stappen gevolgd en het werkte! Ik hoefde de op 1 en 2 na laatste stappen niet eens uit te voeren (het switchen naar “Mobiel abonnement toevoegen” en weer terug).


Bij Tuc ook gelukt bedankte 


@Tessadm ik heb je reactie verplaatst naar het verzameltopic. Is het inmiddels nog gelukt? Kun je het anders nog eens proberen? Waar loop je precies vast?


@Lexxxie, ik heb je reactie verplaatst naar het verzameltopic. Bij de samsung s20 lijkt dit nog wel eens voor te komen. Een (tijdelijke) oplossing is hier in dit topic aangedragen.
 

fondacio schreef:

Ook  ik had gisteren problemen met het installeren van de KPN e-sim op de S20+ van mijn vrouw. Het is me uiteindelijk wel gelukt, maar niet met hulp van KPN. De telefonische klantenservice kon me niet helpen en stuurde me door naar de KPN-winkel, maar de medewerker daar wist ook niet hoe het probleem moest worden opgelost en kon verder niemand vinden die dat wel wist. Ze had het daarvoor alleen maar op iPhones gedaan en daarop ging het vlekkeloos (net zoals op mijn eigen iPhone). (Dat was niet zo handig, want het kostte me extra tijd en parkeergeld, zorgde ervoor dat ik de deur uitmoest tijdens een pandemie, maar loste mijn probleem verder niet op.)

Bij mij mislukte ook het downloaden van de e-sim na de sms-verificatie. De telefoon vroeg mij of de app toegang mocht tot de eUICC-informatie, maar na het toestaan kreeg ik de “Oeps”-foutmelding. Uiteindelijk heb ik het opgelost door na het toestaan van de download naar de instellingen van de telefoon te gaan (Settings > Connections > Sim cards - de telefoon staat op Engels) en daar “Add e-SIM” te kiezen. Als je op de juiste manier heen en weer gaat tussen de telefooninstellingen en de app, dan komt de e-sim er wel doorheen.


Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb de telefoon helemaal opnieuw opgestart en daarna ben ik naar Sim beheer gegaan en toen E-sim geopend en toevoegen gedaan. Dan krijg je je camera om Q code te scannen. Toen weer terug naar KPN app en opnieuw proberen de Sim om te zetten. Toen ging hij wel downloaden en is het gelukt. Lijkt wel alsof je e-sim eerst even moet activeren op je telefoon. Succes. 


Hallo

 

Sinds het moment dat ik mijn nieuwe telefoon heb ontvangen (Samsung Galaxy S21 Ultra) probeer ik de e-sim te activeren.

Maar het lukt niet.

Wat ik doe:

- ik meldt aan in mijnkpn

- bekijk meer opties

- beheer simkaart

- simkaart vervangen

- e-sim

- activeren

(U gaat nu een e-sim met telefoonnummer 06-xxx installeren).

- ik begrijp het

(ontvangst van sms bericht)

- bevestigen

(Uw toestel vraagt zo om toestemming om e-sim te installeren)

- Download en installeer e-sim

(nl.kpn.mijn toegang toestaan toto het eUICC-profiel)

- Toestaan

Foutmelding: Oeps! We konden de e-sim niet downloaden en installeren. Probeer opnieuw

Je kan klikken en het eUICC profiel daarna bevestigen wat je wilt maar constant die foutmelding.

Wie kan mij helpen?


Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb de telefoon helemaal opnieuw opgestart en daarna ben ik naar Sim beheer gegaan en toen E-sim geopend en toevoegen gedaan. Dan krijg je je camera om Q code te scannen. Toen weer terug naar KPN app en opnieuw proberen de Sim om te zetten. Toen ging hij wel downloaden en is het gelukt. Lijkt wel alsof je e-sim eerst even moet activeren op je telefoon. Succes. 

Fijn om te horen, en dankjewel voor het delen van deze tip! :)


Hi @Karel2021, we hebben je reactie samengevoegd met dit topic over de e-sim. De stappen die je volgt zien er goed uit, gek dat 't toch niet wil lukken. Meestal is het voldoende om de stappen opnieuw te volgen. Heb je jouw S21 al volledig opnieuw laten opstarten en het daarna opnieuw geprobeerd? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt. 


Ik probeer een bestaande e-sim van een oude i-phone over te zetten naar een nieuwe i-phone. Kan geen SMS meer ontvangen omdat de e-sim uit geschakeld is. Hoe kan ik het e.e.a. regelen?

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

 


Welkom, @1964Hans. Ik heb je bericht even verplaatst naar het verzameltopic. Neem voor de volledigheid nog even het startbericht door. Dit zou namelijk geen probleem moeten zijn. Op het moment dat jij op het nieuwe toestel het proces voor het activeren van de e-sim start, krijg je de verificatie sms op het oude toestel.

Hoe is de e-sim op het oude toestel uitgeschakeld geraakt? Als je die niet weer actief krijgt, dan zit er niets anders op om eerst weer, via je MijnKPN, een fysieke simkaart aan te vragen.


Dank Erik - de enige oplossing is het bestellen van een nieuwe SIM. Mijn oude toestel kan ik niet meer aanzetten….vandaar dat ik geen sms meer kan ontvangen. Daar komt boven op dat ik momenteel in het buitenland zit. Via een ander aanbieder heb ik een e-SIM met een QR-code en dan wordt het echt veel makkelijker.

Het is niet anders


Ik heb een probleem.Ik kan de e-sim niet downloaden naar Note 20 Ultra

 


Hallo @Elias Martin! Ik heb jouw bericht samengevoegd met ons verzameltopic. Check even het startbericht van dit topic èn de tip van een andere gebruiker: deze had precies dezelfde foutmelding die jij hebt en heeft het als volgt opgelost:

 

Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb de telefoon helemaal opnieuw opgestart en daarna ben ik naar Sim beheer gegaan en toen E-sim geopend en toevoegen gedaan. Dan krijg je je camera om Q code te scannen. Toen weer terug naar KPN app en opnieuw proberen de Sim om te zetten. Toen ging hij wel downloaden en is het gelukt. Lijkt wel alsof je e-sim eerst even moet activeren op je telefoon. Succes. 

 


De e-sim werkt niet. Ook al contact gehad met een medewerker. Is er al wat bekend wanneer dit wel gaat werken? Loop nu met 2 telefoons erg onhandig. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Note 20 Ultra 5G


Reageer