Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Hoi Bart,

Bedankt voor je reactie. Ik ga het direct proberen!

Groet


ik ontvang geen SMS wanneer ik een e-sim aanvraag?

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Dan gaat er iets niet goed @Aart.vd.kraats. Wat voor toestel heb je precies, is die geschikt voor de esim? En als dat zo is, is jouw toestel nog verbonden met het Wifi netwerk als de melding komt?

Een samsung galaxy S20, die zeker geschikt is voor esim. Ik heb inderdaad gewoon wifi, heb het ook op 4G geprobeerd en zonder een fysieke sim in de telefoon. Ik heb het gevoel dat er bij jullie iets mis gaat. Is er een mogelijkheid om een qr code te scannen?


Je moet bij het activeren met een Wifi netwerk verbonden zijn, dus zorg dat die sowieso aanstaat. Is er mogelijk een update voor de MijnKPN app beschikbaar op jouw telefoon, dat het daardoor niet lukt?


Beste @Paul W1, welkom! Welke telefoon heb je? Je bent wel verbonden met de Wifi? Heb je gekeken of je de laatste versie van de MijnKPN app hebt? En bij welke stap gaat het precies mis? Ik hoor graag van je 🙂.


Goedemiddag,

Ik probeer een buitenlandse e-sim te installeren op mijn IphoneXR. Alles is up to date. Is dit geblokkeerd door KPN om buitenlandse e-sims te installeren of zijn er dingen die ik over het hoofd zie?

mvg

*admin: verplaatst naar verzameltopic


Doorgaans kan dat alleen als je verbinding hebt met het netwerk van de bewuste provider. Heb je dáár al contact mee opgenomen????

KPN e-sim is alleen te activeren op het netwerk van KPN. Dat kan dus niet als je in het buitenland bent, want daar is geen KPN netwerk.
Kan me zo voorstellen dat dat ook voor andere providers geldt….

 

*admin: meeverplaatst naar verzameltopic


@ElCapitano89, ik heb je topic even samengevoegd met het verzameltopic. Zoals @PeterG hierboven noemt kun je dit het beste bij de provider van je e-sim neerleggen.


Je moet bij het activeren met een Wifi netwerk verbonden zijn, dus zorg dat die sowieso aanstaat. Is er mogelijk een update voor de MijnKPN app beschikbaar op jouw telefoon, dat het daardoor niet lukt?

Ik ben ook zeker verbonden met een WiFi netwerk. De KPN app is ook helemaal up to date. Hiernaast heb ik het ook op een ander toestel geprobeerd (Samsung Galaxu S20 plus met Android 10) en ook hier werkte het niet. Ik ben er dus vrijwel zeker van dat het aan jullie ligt. Kun jij dit probleem wat verder voor mij uitzoeken?


@PeterG Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Zou moeten kunnen hoor.

 

@Aart.vd.kraats Ik kan met je meekijken of er iets is vastgelopen, maar als dit zo is, dan kunnen we er weinig aan doen. Op afstand activeren gaat niet. althans, als het toestel weigert, dan ben je hier niet per se mee geholpen. We gaan het zien! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag! 

 

 


Sinds vrijdag probeer ik een e-sim te activeren op mijn nieuwe iPhone 12 mini. Nadat ik vrijdagavond 1 uur heb gechat (na minimaal een half uur in de wacht te hebben gestaan) met een medewerker (die het chat gesprek na een uur afbrak zonder de casus te hebben afgerond) ben ik zaterdag naar een KPN store geweest waar ook 45 minuten geprobeerd is mij te helpen. Echter zonder resultaat. Op zaterdagmiddag daarom gebeld met de helpdesk waarin werd aangegeven dat het een bug in het systeem van KPN betreft waardoor ik 2 dagen geduldig zou moeten wachten voordat het is opgelost. Vanochtend (zondag) heb ik wederom gebeld omdat het mij niet helemaal lekker zat (waarom zou ik geduldig dienen wachten terwijl het probleem opgelost dient te worden aan KPN zijde). Het resultaat van dit gesprek was dat er een nieuwe sim kaart aangevraagd is. 

Ik vrees dat ik nog meer geduld moet hebben maar vind het eigenlijk van een vrij matige service getuigen als ik binnen 3 dagen vier verschillende ‘oplossingen’ te horen krijgt van 1 bedrijf.

Mijn verzoek is eigenlijk heel simpel: los mijn casus op en vraag niet telkens een nieuwe sim kaart aan als het even niet lukt. 

Blijft over: hoe nu verder???

grt

Paul 


Admin: topic samengevoegd met bestaand verzameltopic


@ElCapitano89

Ik probeer een buitenlandse e-sim te installeren op mijn IphoneXR. 

Ik begrijp hieruit dat het niet de provider KPN betreft, maar esim bij een buitenlandse provider. Dan zul je toch écht contact met dié provider op moeten nemen.
Verder moet je dus op wifi zitten en de app van die provider om esim te installeren hebben.

Wifi / internet is verder gewoon een doorgeefluik. Daar mag in Europa niks op geblokkeerd worden.


Mijn verzoek is eigenlijk heel simpel: los mijn casus op en vraag niet telkens een nieuwe sim kaart aan als het even niet lukt. 

Blijft over: hoe nu verder???

@Paul W1, Blijkbaar is het voor KPN heel moeilijk om software te leveren waarmee iedereen in staat is om eenvoudig zijn/haar e-sim te activeren.

Persoonlijk zou ik opteren om voorlopig gewoon een sim kaart te blijven gebruiken totdat KPN kan garanderen dat die ellende met het activeren tot het verleden behoort.


De reden van aanschaf van de IPhone 12 was nou net de mogelijkheid tot gebruik van twee telefoonnummers op 1 telefoon. Anders had ik net zo goed mijn iPhone 5 kunnen behouden.


En bij welke provider is het andere telefoonnummer ondergebracht?


Ook KPN (via mijn werkgever)


@wjb  Wel gek dat het bij de ene wel werkt en bij de ander helemaal niet. 

Hier in ieder geval prima gelukt met e-sim. Daarna kon ik het vodafone simkaartje van mijn werk er gewoon bij pluggen en het loopt als een zonnetje met de Iphone 12.

Het is Stephane bijvoorbeeld wel gewoon gelukt. 

 

@Paul W1 Het moet mogelijk zijn. Staat er niet toevallig een (IOS) update klaar? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee of vraag ik het e.e.a. voor je na. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 


Gegevens zijn ingevuld


@Paul W1 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Op dit moment is het inderdaad zo dat op het moment dat de activatie van je e-sim niet lukt of vastloopt een nieuwe fysieke simkaart nodig is. Zodat het hierna opnieuw geprobeerd kan worden. 

We zijn in combinatie met je gegevens aan het uitzoeken waarom het bij de 1 wel direct lukt en bij de ander niet. Zodra we meer informatie hebben zullen we het hier zo snel mogelijk delen! 


Was het dan niet fair geweest van KPN dat ze dat communiceren (dat het nog niet naar behoren werkt) naar (potentiële) klanten voordat klanten vanwege de mogelijkheid van  e-sim een telefoon aanschaffen?


Op dit moment is het inderdaad zo dat op het moment dat de activatie van je e-sim niet lukt of vastloopt een nieuwe fysieke simkaart nodig is. Zodat het hierna opnieuw geprobeerd kan worden. 

En dit is nu precies waarom je mijns inziens voorlopig beter nog maar even een gewone simkaart kunt blijven gebruiken. Het is natuurlijk rampzalig dat je moet wachten op een nieuwe simkaart als het activeren van de e-sim mislukt en je in de tussentijd dus verstoten bent van een werkende telefoon. :confounded:


@PeterG Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Zou moeten kunnen hoor.

 

@Aart.vd.kraats Ik kan met je meekijken of er iets is vastgelopen, maar als dit zo is, dan kunnen we er weinig aan doen. Op afstand activeren gaat niet. althans, als het toestel weigert, dan ben je hier niet per se mee geholpen. We gaan het zien! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag! 

 

 

Ik heb deze informatie nu allemaal toegevoegd bij de link!


@Aart.vd.kraats, bedankt voor je gegevens. Ik zie dat je hierover al contact hebt gehad met een collega. Het was hem niet gelukt, dan lukt het mij ook niet. Een fysieke kaart is dan de enige optie helaas. 


@Aart.vd.kraats, bedankt voor je gegevens. Ik zie dat je hierover al contact hebt gehad met een collega. Het was hem niet gelukt, dan lukt het mij ook niet. Een fysieke kaart is dan de enige optie helaas. 

Dat vind ik een zwak antwoord. Ik ben door een collega doorgestuurd naar het forum omdat hun niet verder kunnen. Zoals ik al aangaf heb ik het nu al op meerdere toestellen geprobeerd en het werkt op geen van de toestellen. Ik heb ook juist voor KPN gekozen omdat jullie e-Sim aanbieden. 

Naar mijn mening gaat er toch echt wat mis bij jullie. Kunnen jullie wat beter onderzoek doen en kijken naar wat er mis gaat bij jullie?

Ik heb de dienst nu helemaal niet kunnen gebruiken. Als jullie dit niet kunnen oplossen wil ik ook een restitutie en zal ik facturen niet betalen. Jullie bieden een dienst aan die niet eens werkt.

 

 


@Aart.vd.kraats Bijzonder dat mijn collega je naar het forum heeft verwezen. Het is namelijk niet zo dat wij e-sim wel ineens kunnen activeren. Ik kan jouw gegevens wel doorzetten naar iemand die kan uitzoeken waar het mis gaat. Dit team kan er echter niet voor zorgen dat de e-sim alsnog geactiveerd wordt. Ik zou je daarom willen aanbieden om je een fysieke simkaart toe te sturen. Wanneer je deze hebt ontvangen en hebt geactiveerd, kan je kijken of het daarna wel lukt om e-sim te activeren.


Reageer