Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Ik heb mijn forumprofiel ingevuld


Ik heb mijn forumprofiel ingevuld

Dankjewel! Ik heb je gegevens erbij gepakt, ik zie dat er iets niet goed gegaan is met je bestelling. Deze staat op geannuleerd. Hierdoor lukt het activeren van je e-sim niet. Het lijkt erop dat 't te maken heeft met het meenemen van je mobiele nummer, van je oude provider naar ons. Ik kan dit zelf helaas niet voor je oplossen, daarom raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice via 0800-0402. De bestelling moet opnieuw gedaan worden, mijn collega helpt je dan direct verder. Het spijt me dat ik geen beter nieuws voor je heb! 😞 Ik hoop dat 't alsnog snel geregeld en opgelost wordt.


Beste,

 

Iphone is gevallen hij herkent geen SIM meer. Ik wil dit graag snel (voorlopig) oplossen door eSIM te gebruiken. Ik heb een SIM only abonnement van KPN (prive).

Wanneer ik SIM vervangen kies krijg ik niet de optie voor eSIM, zie screenshot.

KPN telefoniste adviseerde mij om dit bericht op het forum te plaatsen.

Relevante info:

Versie mijn KPN app: 5.1.1

Type Iphone: Iphone 11 - A2221

 

bij voorbaat dank.

 

 

Admin: topic samengevoegd met centraal topic


Hoi @Somsniet,

Ik heb je topic verplaatst naar het centrale topic over e-sim. Lees het startbericht even rustig door, heb je alle juiste stappen doorlopen? Heb je ook minimaal iOS 12.1? :blush:


Beste,

 

yes, alle stappen doorlopen, en IOS versie 14.4.4.

Nogsteeds hetzelfde probleem..


@Somsniet, jouw fysieke kaart moet wel in een toestel zitten. Hierop ontvang je namelijk nog een sms code om de e-sim te kunnen activeren. Ik vermoed dat het hier mis gaat. Dus even simkaart in een ander toestel zodat je de sms code kan ontvangen. Dan hoop ik dat jouw toestel de e-sim wel herkend.


@Jose_ @Bart_Z beide dingen geprobeerd. Ik krijg nogsteeds hetzelfde scherm als op de screenshot. Ook met de SIMkaart (werkend) in een andere telefoon.


@Jose_ @Bart_Z re-install van KPN app net ook geprobeerd, ook geen effect, nogsteeds hetzelfde screen. 


Hoi,

Vandaag mijn E sim proberen te activeren. Alle stappen goed doorlopen. Maar hij werkt niet. Nu is mn oude simkaart geblokkeerd en de nieuwe werkt ook niet. Ik moet dit weekend echt bereikbaar zijn. Wat is dit nu?


@Jose_ @Bart_Z re-install van KPN app net ook geprobeerd, ook geen effect, nogsteeds hetzelfde screen. 

Oei @Somsniet, ik weet niet wat er mis is gegaan maar we hebben jouw reacties blijkbaar helemaal gemist, excuus daarvoor :frowning2: Hoe is de situatie inmiddels? Hopelijk is het je alsnog gelukt!


Hoi,

Vandaag mijn E sim proberen te activeren. Alle stappen goed doorlopen. Maar hij werkt niet. Nu is mn oude simkaart geblokkeerd en de nieuwe werkt ook niet. Ik moet dit weekend echt bereikbaar zijn. Wat is dit nu?

Ojee @Maikel2003, als het activeren niet goed gaat en je fysieke simkaart én E-sim het beide niet doen, levert dat een flink probleem op :expressionless: De E-sim valt niet te activeren zonder dat er een sms ontvangen kan worden en je fysieke simkaart kan niet opnieuw geactiveerd worden, we zitten dus behoorlijk klem. Je gaat pas weer bereikbaar zijn, als je een nieuwe fysieke simkaart in gebruik neemt, een andere oplossing is er helaas niet.  Ik had heel erg graag beter nieuws voor je gehad, maar kan het niet mooier maken dan het is :slight_frown: 

Ik kan er 1 naar je opsturen, maar het is sneller om een afspraak te maken bij een KPN winkel die morgen geopend is, je loopt dan direct met een nieuwe simkaart naar buiten. Als je liever een simkaart per post wil ontvangen kan dat uiteraard ook, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren.

 


Hoi Maja, bedankt voor je antwoord, heel erg jammer. Dan ga ik morgen maar na een kpn winkel toe.


hallo,

 

moet je eerst de fysieke sim kaart in het nieuwe toestel doen? of kan het ook zonder?

 

Gr Danielle

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp


Hallo @DanielleRijkenKoenders ,

De activatie van e-Sim kan ook zonder fysieke simkaart.


Hi @DanielleRijkenKoenders, ik lees dat Noordzee je al van advies voorzien heeft, ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent met het activeren van je e-sim 🙂 Ik heb je reactie verplaatst naar ons algemene topic over de e-sim. Als je vragen hebt, lees dan het startbericht even door, en laat het anders gerust weten als je er niet uit komt.


Ik probeer mijn sim om te wisselen naar esim maar in het scherm met de melding “haal de simkaart uit het toestel waarop u net de sms-code hebt ontvangen”, loop ik vast.

 

Ik doe dit en klik op “dit heb ik gedaan”. Als ik hier op klik, wordt het vlak even grijs en schiet hij vervolgens weer naar wit met “dit heb ik gedaan”. Zo kan ik eeuwig blijven klikken op “dit heb ik gedaan”. 

 

En ja, de simkaart is uit het toestel;)

any tips?

 

*Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over e-sim


Da's gek, @Timskyrder. Heb je toevallig een dual sim toestel waar ook twee simkaarten inzitten? Zo ja, haal dan ook eens de tweede sim eruit. Als dat niet zo is, of dat helpt ook niet. Zou je eens helemaal overnieuw willen beginnen? Waarbij je dan ook de telefoon een keer herstart. 


Ik probeer mijn sim om te wisselen naar esim maar in het scherm met de melding “haal de simkaart uit het toestel waarop u net de sms-code hebt ontvangen”, loop ik vast.

 

Ik doe dit en klik op “dit heb ik gedaan”. Als ik hier op klik, wordt het vlak even grijs en schiet hij vervolgens weer naar wit met “dit heb ik gedaan”. Zo kan ik eeuwig blijven klikken op “dit heb ik gedaan”. 

 

En ja, de simkaart is uit het toestel;)

any tips?

 

*Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over e-sim


Ik ervaar precies hetzelfde probleem bij mijn iPhone XR! Software helemaal up to date.

Ook al een aantal keren herstart en de KPN app op nieuw gedownload. Helaas helpt dat niet :( 

 

 


Hoi Erik, 

 

1ste opmerking: nee

2de:al gedaan, geen effect


Balen:slight_frown:  Wat voor type toestel heb je @Timskyrder? Dat hoor ik graag! Aangezien @Apfelyoghurt exact hetzelfde probleem meldt, wil ik hier graag even over aan de bel trekken bij de E-sim mensen!


Goed nieuws! Ik heb het nu wéér geprobeerd en het lijkt opgelost. Lukte in één keer. @Timskyrder hopelijk werkt het voor jou nu ook wel!


hoe weet ik dat e-sim het doet ,en dat alle contacten veilig zijn overgezet? Ik heb Iphone 12XS

 

*Admin: Samengevoegd met algemeen topic


@bartdenhaagelst We hebben je reactie even naar het algemene e-sim topic verplaatst. Heb je het activatieproces doorlopen, zoals hierboven beschreven? Als je de e-sim hebt kunnen bevestigen via de app, dan kun je als het goed is meteen bellen, sms-en en internetten. Herstart eventueel het toestel en vergeet niet de oude simkaart uit het toestel te halen. Als je toestel verbinding maakt met het mobiele netwerk, dan is de e-sim geactiveerd. 
Je kunt dit ook zien in de instellingen van het toestel. @huistijger Jij hebt een apple toestel, toch? Weet jij de stappen in de instellingen om dit te controleren? 

 


Helaas @Lisa en @bartdenhaagelst ik heb zelf geen e-sim en er dus ook nooit mee gewerkt.

Dit verteld Apple er over als het niet werkt


Hallo, ik wil graag een e Sim aanvragen, maar als ik de stappen doorloop die ik op dit forum gevonden heb dan doet ie het niet. Als ik op e Sim aanvragen heb geklikt dan blijft er in het scherm ‘even geduld aub’ staan. Al meerdere keren geprobeerd, telefoon opnieuw opgestart, app opnieuw erop gezet, ik heb goede WiFi, maar ik kom niet verder. Wie kan me helpen aub

gr martijn

 

Admin: bericht toegevoegd aan verzameltopic


Reageer