Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Ik probeer mijn abonnement (esim) te activeren. Kom in de MijnKPN app bij het activeren niet verder dan …. Een moment geduld a.u.b. Mijn nieuwe abonnement krijg ik niet te zien. 

 

Telefoon al uit en aan gezet, app opnieuw gedownload. Ik weet het niet meer… 


*Admin: verplaatst naar algemeen E-sim topic


Naar mijn verbazing kan ik helaas geen e-Sim kaart aanvragen voor mijn huidige Sim-only abonnement. Na 4 keer te hebben gebeld met KPN is er op dit moment geen antwoord op mijn vraag. Ik ben meermaals ingelogd in mijn KPN app en heb geprobeerd om een e-Sim kaart aan te vragen, maar tevergeefs lukt het niet! Tijdens het laatste gesprek met dhr. Celan (KPN service afdeling) hebben we gezamenlijk een storingsformulier ingevuld en een notitie achter gelaten met daarin het verzoek om uiterlijk vrijdag 13-08-2021dit probleem op te lossen! 

 

Ik vertrouw erop dat KPN dit netjes oppakt en zo spoedig mogelijk mijn aanvraag in gang zet. 


@Femke1978 en @Darwish Welkom op het forum. 

Begrijp ik het goed als ik zeg dat voor jullie beide bij het aanvragen de melding "Een moment geduld a.u.b." blijft terugkomen? 

En jullie hebben op het moment dat jullie dit proberen wel verbinding met een wifi netwerk? 

Ik weet natuurlijk niet welke toestellen jullie gebruiken maar voor Android zou je deze stappen nog eens kunnen volgen: 

"Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan."

Na het succesvol overzetten van een fysieke simkaart naar een E-sim via de mijn KPN app heb ik geen netwerk meer. Lijkt er op dat de E-sim toch niet helemaal goed is geactiveerd bij KPN.

Klantenservice al gebeld en konden mij vertellen dat de E-sim de status heeft: Wacht op activatie. En dat zij er verder niets aan konden doen…

Kan iemand van KPN dit graag doorzetten naar de technische afdeling?

 

Alvast bedankt!


Hoi Smoky, welkom hier. 

Nog even een aantal checkvragen om te kijken waar dit misgaat. Werkt je oude simkaart nog wel? Staat het na een herstart van je telefoon wel op E-sim en werkt het dan nog niet? 

Ik ben dan anders bang dat ik je een nieuwe fysieke simkaart op moet sturen. 


Oude simkaart er weer in gedaan en werkt prima na opnieuw opstarten.

E-sim staat er wel bij in de mobiele settings maar geen netwerk…


@Smoky334 Kun je het activatieproces opnieuw doorlopen? Ben benieuwd of de e-sim hierna wél activeert. Ook in kan de e-sim activeren, maar dan moet ie wel goed geactiveerd zijn in het toestel. Zo niet, dan kom je zonder diensten te zitten en heb je een andere simkaart nodig. Laten we dit proberen te voorkomen.

Mocht het nodig zijn.. Kun je ook je 06-nummer toevoegen aan je profiel?


Hallo Lisa,

 

Activatieproces opnieuw doorlopen.. In de mijn KPN app blijft het hangen op het: Even geduld, we controleren of het is gelukt. De E-sim is wel bij de mobiele settings toegevoegd maar geen netwerk service.

06 nummer aan profiel toegevoegd.


@Smoky334 Dankjewel voor je 06-nummer. Ik zie het al! De order is suspended. Dit betekent dat het activeren van de simkaart is vastgelopen en in de wacht staat. Doorgaans worden deze vastgelopen orders binnen 2 werkdagen handmatig opgepakt. Ik kan dit proces helaas niet versnellen, maar ik ga ervan uit dat je e-sim uiterlijk dinsdag -in loop van de dag- geactiveerd wordt. Tot die tijd kun je je huidige simkaart blijven gebruiken. 

Als je huidige fysieke simkaart ineens geen bereik meer heeft, haal 'm dan uit het toestel. Start eventueel je toestel opnieuw op. 


Hallo Lisa,

 

Mijn gewone simkaart heeft deze morgen geen bereik meer. Simkaart eruit gehaald en E-sim aangezet maar krijg geen bereik.


Hallo Lisa,

 

Mijn gewone simkaart heeft deze morgen geen bereik meer. Simkaart eruit gehaald en E-sim aangezet maar krijg geen bereik.

Ook opnieuw de telefoon opgestart?


Ja, ook opnieuw opgestart. 


Ai, dat is naar, @Smoky334. Volgens wat ik hier zie is de activatie voltooid en de e-sim actief. Wat krijg je voor melding(en) te zien? Echt ‘geen service’ melding of iets dergelijks? 


Ik krijg inderdaad no service te zien.

In het mobile data settings menu staat wel de E-sim geïnstalleerd maar zie daar niet mijn mobiele nummer bij staan.

 


Ik ben momenteel in het buitenland voor werk. Mijn werktelefoon laadt niet meer op. Als oplossing wilde ik mijn KPN simkaart omzetten naar een E-sim en dan de simkaart van mijn werktelefoon in mijn iPhone doen. De werktelefoon simkaart werkt prima alleen ben ik privé niet meer te bereiken. Dat is wel heel erg vervelend. Ik hoop dat er iemand bij KPN op korte termijn een oplossing voor heeft.


Wat ontzettend balen dit, @Smoky334! Hoe lang ben je nog in het buitenland? De enige oplossing op dit moment is namelijk een nieuwe fysieke simkaart:sob: . Je bent tot die tijd dus niet bereikbaar privé, dat is wel heel vervelend.. Een nieuwe simkaart kan je, op vertoon van geldig ID, halen bij een KPN winkel óf aanvragen via MijnKPN. Dan heb je 'm binnen een werkdag in de bus. Probeer in ieder geval of je nog handmatig een ander netwerk kunt zoeken trouwens. Dat zou nog mijn laatste redmiddel zijn!


Ik ben nog zeker een week en misschien langer in het buitenland. Ik begrijp niet goed waarom KPN dit niet kan fixen. Een nieuwe simkaart heb ik natuurlijk nodig om weer het SMSje te ontvangen. Maar wie zegt dat het dan wel lukt.

Ik heb TV, 2x internet en 4 telefoon abonnementen van KPN. KPN is niet de goedkoopste maar was voor mij altijd de beste kwaliteit. Maar dit is super frustrerend en naar mijn mening onacceptabel dat ik nu minimaal nog een week onbereikbaar ben. Ik heb op dit forum dezelfde problemen gezien over het activeren van een E-sim maar dat was 9 maanden geleden. Ik had verwacht dat dit soort problemen nu wel waren opgelost.

Kan KPN mij niet een QR code emailen om de E-sim toe te voegen zoals de meeste andere providers ook doen?

 

Nogmaals zeer teleurgesteld op dit moment!


@Smoky334 Zoals het nu gelopen is is natuurlijk niet de normale gang van zaken, als de order niet misgelopen was had je E-sim nu gewoon actief moeten zijn.
Als het misgaat met de activatie is er helaas echt geen andere oplossing dan een fysieke simkaart.
Dit is om de veiligheid te waarborgen maar ik snap dat je daar nu natuurlijk niets aan hebt.
Ik vrees dat we hier geen andere oplossing voor hebben.


In mijn KPN app, kan ik niet de optie e sim vinden.

Bezig met voorbereiding op mijn nieuwe fold 3, die morgen geleverd wordt(los toestel)

Ik doe dit via mijn Note 10 +, kpn app, /bekijk meer opties/ simkaart / simkaart vervangen)waar deze optie e sim niet op zit, maar ik krijg morgen mijn fold 3 binnen, en wil dit toch activeren.

Of werkt dit alleen als je de fold 3 in gebruik hebt, en daar ook de app van kpn gebruik?

 

BVD Scoopez

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic


Hi @Scoopez, ik heb je bericht even verplaatst naar dit algemene topic over de E-sim :slight_smile:

Of werkt dit alleen als je de fold 3 in gebruik hebt, en daar ook de app van kpn gebruik?

Precies dit, E-sim is alleen te activeren in een toestel dat daar geschikt voor is, lees alle info hier over maar even rustig na in het startbericht van dit topic!


Beste, ik ben op vakantie in Turkije en ben door verschillende landen gereden. In Servie heb ik per ongeluk de esim verwijderd om de Telenor simkaart te kunnen gebruiken. Hoe kan ik mijn e sim weer activeren?

*admin: verplaatst naar e-sim topic


@Tunay, helemaal verwijderd? Want als dat het geval is heb je eerst weer een fysieke kaart nodig. Dit omdat je een actieve simkaart nodig heb om de sms op te kunnen ontvangen om de e-sim te activeren. 


Volgens mij inderdaad helemaal verwijderd 

 


Ik ben nu op vakantie in Turkije en heb geen simkaart bij me. Het hebben van een sim heeft dus een groot nadeel, op de terugweg kan ik mijn Nederlands nummer en beltegoed dus niet gebruiken onderweg als ik door de EU landen rijd.

Ik betaal nu dus een hele maand abonnementskosten voor iets wat ik niet kan gebruiken.

is er geen enkele andere oplossing om de e sim weer te activeren?

 


Dat is knap balen, begrijp ik heel goed, maar ik heb zo nu geen manier om de e-sim te activeren. 😞 Deze heeft verificatie via een sms nodig om te kunnen activeren. 

In principe had de e-sim niet verwijderd hoeven als je een ander sim van een andere provider wilt gebruiken naast je e-sim. Daar is het helaas wel te laat voor. 


Reageer