Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Graag wil ik twee toestellen switchen die elk een e-sim hebben.  Waar vind ik documentatie hoe ik dit moet doen, c.q. kan dit? M.i. gaat dit ergens fout bij ontvangen van SMS bericht.

*Admin: samengevoegd met bestaand topic


Heb een nieuwe telefoon met e-sim ontvangen, geinstalleerd, mail erop gezet en dan m.b.v. de link in de mail abonnement proberen te koppelen, krijg alleen een draaiend kpn logo te zien, in de mijnkpn app kan ik ook nog niets. Gebeld naar 0800-0402 en daar wordt gezegd dat het abonnement nog niet actief is en dat dat nog 2 dagen kan duren. Handig als in de brieven staat dat je gelijk kunt bellen. klopt dit wel of moet alles gewoon doorlopen.


Hallo @Chiel1959 , als je een nieuw mobiel abo hebt afgesloten staat er in de mail vanaf welke datum het abo actief is, evenzo als je bent overgestapt van een andere provider geldt ook de activatiedatum, als die in het verleden ligt gaat er iets fout, maar de hlpdsk heeft gezegd dat je abo nog niet actief is, dus nog even afwachten tot de activatiedatum.

 


Hoi @Chiel1959, welkom! Ik heb je bericht (en de reactie van JanD) verplaatst naar ons verzameltopic over e-eim. Het klopt wat Jan zegt, je kunt de e-sim pas activeren op het moment dat je abonnement ook is ingegaan. In het startbericht van dit topic lees je hier meer over. 


Het werkt nu , de link in de email doet het gewoon niet, gewoon gelijk naar mijnkpn app gegaan en daar het telefoonnummer ingevoerd en alle overige info en de e-sim werd actief


@E-simProbleem Hi! Ik heb je bericht even naar het verzameltopic gesleept. Wil je de e-sim van toestel A op toestel B en de e-sim va toestel B op toestel A? 
Dat lukt alleen zonder een nieuwe fysieke simkaart als  één van de toestellen beschikt over een dual-sim functie (die ook dual e-sim ondersteund). Je moet voorkomen dat één van de simkaarten overschreven wordt. Anders kan je het activatie proces van de tweede simkaart niet opnieuw doorlopen omdat er géén e-sim actief is.  

Om de e-sim van toestel A te installeren op toestel B moet je het activatieproces doorlopen op toestel B (waarop je die wilt activeren). Je ontvangt de sms op het toestel A waar de e-sim op geactiveerd is.  

Als geen van de toestellen een dual-sim optie heeft, dan dien je eerst een fysieke simkaart aan te vragen voor één van de nummers. Je kunt één van de e-sims namelijk via het activatieproces overzetten, de andere e-sim wordt dan gedeactiveerd op dat toestel. Om deze e-sim te activeren heb je dus een fysieke simkaart nodig. Als je een 3e toestel tot je beschikking hebt, kun je de tweede e-sim ook tijdelijk op het derde toestel zetten. 


Goedemorgen, ik ben terug in NL en heb de fysieke simkaart in de telefoon gedaan, hij vraagt nu om een code welke ik via sms zou hebben ontvangen voor het activeren van de e sim. Ik heb echter de code niet meer. Hoe nu verder?


Hoi @Tunay, werkt de fysieke simkaart (nog)wel? Dan kun je het proces gewoon opnieuw doorlopen!
Als de fysieke simkaart niet (meer) werkt kun je een nieuwe aanvragen en daarna het proces weer opnieuw doorlopen.


Ok dankjewel ik heb inmiddels inderdaad een nieuwe simkaart aangevraagd


Ik heb per ongeluk  de verkeerde abonnement uit lijst van de iPhone maar ik kan nu niet meer activeren geen sms kan ik niet meer ontvangen wie weet er oplossing? 


Ik heb per ongeluk  de verkeerde abonnement uit lijst van de iPhone maar ik kan nu niet meer activeren geen sms kan ik niet meer ontvangen wie weet er oplossing? Trouwens ook geen fysieke Sim ging iets verkeerd met  overzetten van oud naar nieuw iPhone oude iPhone is al gewist

 


MachielAtsma schreef:
Ik heb per ongeluk  de verkeerde abonnement uit lijst van de iPhone maar ik kan nu niet meer activeren geen sms kan ik niet meer ontvangen wie weet er oplossing? Trouwens ook geen fysieke Sim ging iets verkeerd met  overzetten van oud naar nieuw iPhone oude iPhone is al gewist

De oplossing is om een vervangende fysieke simkaart aan te vragen. Nadat je deze hebt geactiveerd, kan je opnieuw de aanvraag voor e-sim doorlopen.


Hi, ik wil graag e-sim downloaden voor mij  iphone 13 pro. Echter is het voor nu alsnog niet beschikbaar. Vanaf wanneer is dat mogelijk?

Indien e-sim niet beschikbaar is voor iphone 13 pro welke sim kaart moet ik bestellen NFC of DUO Usim?

En kan de esim al gebruikt worden met de apple watch?

Alvast bedankt.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Goedenavond @0900K1! Jouw bericht is samengevoegd met dit bestaande topic.

De e-sim is beschikbaar voor de iPhone 13! Check het startbericht van dit topic: hierin staat uitgelegd hoe je de e-sim kunt activeren (en wees er zeker van dat je verbonden bent met een wifi-netwerk, als je de e-sim activeert). Wil je toch liever een normale simkaart, dan kan dat. Wil je 1 simkaart, dan kies je voor een 3-in-1 simkaart (NFC), wil je liever 2 simkaarten met hetzelfde nummer dan kies je voor een duosimkaart. Let op: een duo simkaart plaats je in verschillende toestellen en kun je niet tegelijkertijd gebruiken.

Wat betreft je vraag over de e-sim i.c.m. een Apple Watch: dat is een veelgestelde vraag!
Kan ik e-sim activeren voor mijn Apple Watch / smart watch?

Nee, KPN ondersteunt Apple Watch en andere smart watches op het moment nog niet. Als dat verandert laten we het weten.


Ik zit een tijd in het buitenland en per vandaag een nieuw esim abonnement. Vandaag geprobeerd dit over te zetten maar ik krijg geen verificatie sms binnen. Alle stappen al ondernomen zoals gemeld in jullie eerste bericht. Meerdere keren gebeld met klantenservice en aan jullie kant geen problemen.

In de app geen optie om esim te downloaden, enkel 'simkaart vervangen'.

Ik ben een zakelijke klant en heb mijn nummer eigenlijk per direct nodig.

Kan dit niet geverifieerd worden via jullie.

 

Aanvullend:

Overstap gemaakt van tmobile naar kpn per vandaag.

Samsung galaxy s21+

Mijn abonnement zie ik gewoon in de app

De klantenservice heeft mij verschillende tips gegeven die niet helpen zoals oude simkaart verwijderen, onder instellingen in mijn telefoon nieuwe e-sim zoeken en dan kpn app openen, telefoon uit en aan zetten.


Hoi @RDOW, welkom. 

Ik lees dat je zakelijk klant bent. Helaas kunnen wij je hier op het consumenten forum dan niet zo goed helpen. Je kan bellen met de zakelijke helpdesk via 0800-0403, of je kan terecht op het zakelijke forum. Hopelijk wordt jouw probleem snel verholpen! 


kan ik de E-sim gebruiken op mijn reserve telefoon.


Ha @reinier2 wat bedoel je precies? Je kunt het activatieproces op een andere telefoon doorlopen. Dan wordt de eSim op dat toestel actief. Maar dan is ‘ie dus niet meer actief op het andere toestel. Bedoel je dat?


Wilde de esim installeren mbv de KPN app op mijn iPhone 13 Pro. Probleem is dat je steeds moet switchen tussen de app en de messages (waar je de code ontvangt) en als je teruggaat naar de app dan moet je weer inloggen in de KPN app. Je komt dan echter niet meer terug in het proces maar je moet helemaal opnieuw beginnen.

 

Na twee pogingen had ik in een keer 2 abonnementen op mijn toestel staan. Ik heb daar een van verwijderd. En toen kon ik helemaal niet meer bellen. Ook niet met mijn gewone simkaart.

 

Ook de optie “contacten bijwerken” kon ik niet vinden. Ht hele proces is helemaal niet zo eenvoudig!

 

Wat nu?


Goedemorgen @Martin Rohde, ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic.
In het startbericht kun je hier meer informatie over vinden.
Als het niet gelukt is de E-sim te activeren kun je een vervangende fysieke simkaart aan te vragen. Nadat je deze hebt geactiveerd, kan je opnieuw de aanvraag voor e-sim doorlopen.


Hallo

Gisteren mijn nieuwe toestel binnen gekregen met nieuw nummer en voor e-sim gekozen. Nu al spijt van. Activeren lukt niet.  Ik krijg de melding, oeps er is iets fout gegaan. En bij nogmaals proberen blijft hij draaien. Ik kan ook nergens informatie vinden waar ik iets aan heb en kpn is niet bereikbaar. Iemand nog ideeën? Het gaat om een nieuwe abonnement zonder nummerbehoud. 

Telefoon heeft zijn update gehad, heb de telefoon aan en uit gezet en de kpn app een aantal keer opnieuw geïnstalleerd maar niks helpt.


Dag @Kristabos! Heb je wel de verificatiecode ontvangen? Of dat ook niet? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en het nieuwe nummer is voldoende. 

Hoor graag!


Hallo Lisa,

Ik heb de gegevens ingevuld zoals gevraagd. Ik ontvang ook geen verificatiecode. Hij doet helemaal niks. Ik druk in de app op E-sim instaleren en krijg dan de foutcode. Daarna bij opnieuw proberen blijft hij maar laden.

Er zit geen andere simkaart in de telefoon en die heb ik ook niet. 

 

Mvg Bos 


Ik zie dat het e-sim nummer inderdaad niet goed geactiveerd is.. Als je naar simkaartbeheer gaat, zie je daar de e-sim tussen staan? 

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan. - In topicbericht

Hallo Lisa, 

 

Dat heb ik al een aantal keer gedaan. Helaas zonder resultaat. 

Mvg Bos 


Reageer