Skip to main content

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 

Wanneer komt er ondersteuning voor de Apple Watch series 7 celluar? Ik ben al even in bezit van het horloge maar vooralsnog is alleen T-mobile aanbieder van de e-Sim voor Apple Watch 

ik hoop dat kpn dit ook binnenkort gaat aanbieden zou voor mij zelfs een reden zijn om over te stappen naar t-mobile mocht dit nog lang duren 


@Yannick94 vooralsnog niet bekend! Zodra we hierover iets naar buiten brengen, lees je dit natuurlijk op het forum terug.


Beste,

Ik zie nog steeds geen mogelijkheid om een e-sim te gebruiken met een zakelijk KPN EEN abonnement. Wanneer wordt dit wel mogelijk? 

Frans


Hallo @yoda-ict! E-sim is ook beschikbaar voor onze Zakelijke abonnementen (Zie: eSIM Zakelijk). Waarom het jou niet lukt, weet ik niet. Je kunt die vraag beter stellen op ons Zakelijk Forum (KPN).


Hallo Lisa,

Op de KPN site staat te lezen:

E-sim is beschikbaar bij een bestaand Kleinzakelijk en Grootzakelijk abonnement. Voor KPN EEN MKB klanten is het nog niet beschikbaar.

Dat klopt dus niet meer? 

Frans


Oh nee! Wat op de site staat is alles wat mij bekend is ook. Las eroverheen dat jouw abonnement (onderdeel van) een grootzakelijk abonnement is. Of er gewerkt wordt aan een eSIM mogelijkheid voor KPN EEN, kun je overigens wel het beste vragen via ons Zakelijke Forum. 


Hoi,

gisteren een iphone 12 mini gekocht, esim overgezet, maar geeft aan “geen netwerk”.

e sim werkt wel in een ander toestel.

Wat zou dit kunnen zijn?

Hoor het graag

 


Hallo @AppieS, de e-sim kan maar op één toestel actief zijn. Als deze werkt op een ander toestel, is het logisch dat deze niet werkt op de nieuwe iPhone 12 mini. In dat geval raad ik je aan het installatie proces voor e-sim nog eens opnieuw te volgen.


mijn telefoon is kapot.

ik gebruik e sim

zakelijk, KPN1

hoe zet ik de e-sim op oude telefoon om naar nieuwe telefoon?

 

Klantenservice weet het niet blijkbaar…. ik wordt doorgeschakeld naar een afdeling die niet opneemt na 1700u

 


@eric van eerdenburg : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Kun je het startbericht doornemen? Als je daarna nog vragen hebt, stel ze hier. 


blijkbaar kan het met KPN 1 alleen via de beheerder, niet via MIJn KPN app. En iedere esim gebruiker moet zich dus realiseren dat als er iets is met je telefoon en je kunt geen sms meer ontvangen op je oude telefoon, je dus dagen bezig bent om je telefoon weer aan de praat te krijgen. Je moet 2 werkdagen wachten op het fysieke kaartje en dan pas kan je je esim weer activeren op je nieuwe telefoon.    

Ik vind dat vrij dramatisch….


@eric van eerdenburg Klopt inderdaad, de beheerder is eigenaar en de enige die dit kan regelen. Ik wist overigens niet dat e-sim beschikbaar was voor KPN EEN. Onze collega's van het Zakelijk Forum hebben hier meer ervaring mee.:grin:

“Zakelijke e-sim aanvragen

E-sim is beschikbaar bij een bestaand Kleinzakelijk en Grootzakelijk abonnement. Voor KPN EEN MKB klanten is het nog niet beschikbaar. Wissel bij een Kleinzakelijk Mobiel abonnement uw fysieke simkaart gratis om voor e-sim in de MijnKPN app. Bij een Grootzakelijk abonnement kunt u terecht in MijnKPN Zakelijk.” - kpn.com/zakelijk

 


mijn telefoon is kapot.

ik gebruik e sim

zakelijk, KPN1

hoe zet ik de e-sim op oude telefoon om naar nieuwe telefoon?

 

Klantenservice weet het niet blijkbaar…. ik wordt doorgeschakeld naar een afdeling die niet opneemt na 1700u

Eric , op een oud toestel waar e Sim op staat .. kun je niet op een nieuw toestel zetten , je moet hiervoor een nieuwe simkaart aanvragen en dan kun je nieuwe e Sim op het nieuwe toestel zetten, ik heb het zelfde probleem gehad… snelste optie voor nieuwe simkaart is bij de Kpn winkel halen , simkaart activeren met simnummer en mobiele nummer en het probleem is opgelost

succes groet appie 


Het is nu toch geregeld via mijn ict beheer en ergens een achterdeur bjj KPN. Normaal niet in weekend + 2 werkdagen wachten dus...  maar het kan wel... nu nadat de servicemngr er mee aan de gang is gegaan was het in 15 minuten  in orde. :thumbsup:

Ik kan weer bellen en mijn beveiligde netwerkomgeving in.


Ik ben een nieuwe (toekomstige) KPN klant en heb o.a. een sim only abonnement besteld. Bij het sim only abonnement heb ik gekozen voor een e-sim. Volgens helpdeskmedewerker 1 kan ik dit abonnement al koppelen aan mijn KPN ID / aan de MijnKPN app. Dit staat ook in een van de e-mails die ik heb ontvangen beschreven. Volgens helpdeskmedewerker 2 kan dit nog niet, en is dat pas mogelijk als het betreffende nummer naar het KPN netwerk is geporteerd. Als ik het mobiele abonnement nu probeer te koppelen krijg ik de melding “We herkennen dit abonnement niet. Controleer uw gegevens.”.

Het e-simkaartnummer heb ik conform instructies reeds geactiveerd, maar de installatie / ingebruikname van de e-sim op mijn telefoon kan t.z.t. pas als dit abonnement is gekoppeld in de MijnKPN app, pas dan kan ik de e-sim downloaden / installeren. Volgens helpdeskmedewerker 2 kan die koppeling pas plaatsvinden als het nummer actief wordt op het KPN netwerk, omdat er een controlecode (per SMS?) wordt verzonden en dat alleen naar KPN nummers verstuurd kan worden.

Mijn vraag is: hóe kan ik het betreffende 06 nummer koppelen als dat pas kan als het nummer bij KPN actief is? Op dat moment kan ik geen berichten (lees: het bericht met de controlecode voor de koppeling) ontvangen via het netwerk van mijn huidige provider, maar ook nog geen gebruik maken van het KPN netwerk omdat ik mijn e-sim nog niet heb kunnen installeren omdat ik die koppeling nog niet heb kunnen maken …. 

Werkt dit anders bij een e-sim, is dan geen controlecode nodig voor de koppeling? Ik heb de helpdeskmedewerker gevraagd hoe dit t.z.t. in zijn werk gaat, maar daar geen antwoord op gekregen. Ik heb geen zin om onbereikbaar te zijn na het porteren van mijn mobiele nummer naar het KPN netwerk, en hoor graag of dit een probleem gaat zijn of niet. Aan de helpdeskmedewerker (via de chat) heb ik gevraagd of het mogelijk is mijn bestelling te wijzigen en de e-sim te wijzigen naar een fysieke simkaart, maar dat zou helaas ook niet mogelijk zijn.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 


Hi @TVEP6, ik heb jouw bericht verplaatst naar dit algemene topic over de E-sim, in het starbericht vind je meer uitleg over het activeren voor nieuwe klanten :slight_smile:

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.​​​

 


Beste KPN,

 

Graag hoor ik van jullie op welke termijn E-sim beschikbaar is. Graag een datum en geen vermoeden. Ben best bereid om een paar weken te, echter geen maanden. Ik heb inmiddels een iwatch met 4G en wil er graag gebruik van maken zoals het bedoeld is. Mochten jullie helemaal niet gaan ondersteunen hoor ik het ook graag. 

 

Mvg,

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @G uit G, welkom! Ik moet je helaas teleurstellen, voor wearables hebben we esim (nog) niet beschikbaar. Op het moment is ook nog niets te melden over of en wanneer dat dan wel zo zal zijn. Zodra we wel informatie hebben laten we dat hier ook weten.


mijn telefoon is kapot.

ik gebruik e sim

zakelijk, KPN1

hoe zet ik de e-sim op oude telefoon om naar nieuwe telefoon?

 

Klantenservice weet het niet blijkbaar…. ik wordt doorgeschakeld naar een afdeling die niet opneemt na 1700u

Eric , op een oud toestel waar e Sim op staat .. kun je niet op een nieuw toestel zetten , je moet hiervoor een nieuwe simkaart aanvragen en dan kun je nieuwe e Sim op het nieuwe toestel zetten, ik heb het zelfde probleem gehad… snelste optie voor nieuwe simkaart is bij de Kpn winkel halen , simkaart activeren met simnummer en mobiele nummer en het probleem is opgelost

succes groet appie 

@kpn, is er al iets bekend over wanneer dit niet meer nodig is? Bijvoorbeeld duosim en e-sim combineren zou al geweldig zijn. Of een andere manier om te activeren zonder simkaart, via de app, of met vooraf in te stellen geheime code.

Vanwege veelvuldig verblijf in het buitenland is het riskant om e-sim te gebruiken terwijl het wel heel fijn zou zijn om in m'n iPhone zowel KPN als een lokale sim te gebruiken. KPN voor authenticatie sms’jes en noodtelefoontjes en lokale sim voor lokaal bellen en data. Bundels van KPN zijn best prima maar helaas nog niet in ieder land.


Op het moment is het nog zo, @EenRuud, dat de telefoon met e-sim functionerend moet zijn om e-sim over te zetten op een ander toestel. Dit in verband met het ontvangen van de verificatiesms. Als het oude toestel dat niet meer kan omdat hij defect over verloren/gestolen is, dan zul je helaas eerst een nieuwe fysieke simkaart moeten aanvragen om daarna de e-sim op het nieuwe toestel te installeren. Mocht dit veranderen dan laten we het hier weten en passen dit topic er op aan.

Wel kun je inmiddels (via de MijnKPN app) de e-sim op hetzelfde toestel herinstalleren als dit nodig is. Dit is dan alleen mogelijk als e-sim al eerder op het toestel geïnstalleerd is geweest omdat het e-sim profiel gekoppeld is aan het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van het toestel. De MijnKPN app herkent dit en zal dan de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. 


Ik heb een probleem met mijn nieuwe e-sim te activeren. Ik heb een mail gekregen om de e-sim te koppelen. Hierin staat: 

Stap 2. Open deze e-mail op uw toestel
Hebt u al een KPN ID? Koppen dan direct uw abonnement hier aan.

Als ik op de link klik zegt hij al 3 weken:  “Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.”

Wanneer ik in de app of op de laptop het handmatig probeer toe te voegen krijg ik: “ U hebt niet de juiste gegevens ingevuld. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw.” En ik heb de gegevens ge 5-dubbelcheckt. Ik denk dat de mogelijke fout zit in een klantnummer van 10 nummers welke ik heb gekregen ipv 11 (waar de website voor vraagt)? Vandaag de SMS gehad dat mijn mobiele nummer is overgezet naar KPN. Ik heb nu geen telefoon en internet op mijn mobiel en wil dit natuurlijk wel zo snel mogelijk in de lucht hebben. Wie kan helpen?

 

Admin: samengevoegd met het e-sim topic


Wat ongelooflijk complex is dit bedacht.

Waarom geen data e-sim in de ipad op hetzelfde abonnement als je mobiele telefoon. Dat is toch extreem voor de hand liggend?  Want dat is ook wat je straks wilt op je Apple Watch tenminste een variant daarvan, nog sterker, T-Mobile kan dat al. 

Het kan administratief niet echt moeilijk zijn. Een paar goede programmeurs erop, paar databases koppelen en het zou moeten werken. 

Groet, 

Jim 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Hallo @RiRiRianne, welkom. 

Wat lastig dat het in gebruik nemen van de E-sim niet lukt. We kijken natuurlijk graag met je mee. Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met het betreffende 06 nummer en het klantnummer, dan kunnen we controleren of dit klopt. Geef even een seintje wanneer je dit hebt gedaan. 


Is het mogelijk om 1 e-Sim te installeren op meerdere dervices, denk aan iPhone 12 en iWatch 7, wel makkelijk als je batterij leeg is van je telefoon🤓🤓


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Beste wensen voor 2022, @Iwatch7! Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit centrale topic over de e-sim bij KPN. Neem je het startbericht door? Ik geloof dat de veelgestelde vragen in het startbericht een antwoord op je vraag geven!


Reageer