Skip to main content
Beantwoord

E-sim in Aruba/Curacao halen of bundel bij KPN?

• January 23, 2025
  • 5 reacties
  • 327 keer bekeken

Beste,

Ik ga over 2 weken 20 dagen naar Aruba en Curacao. Er zijn opties zoals Holafly en Airalo, maar ook gewoon de KPN optie.

Heeft iemand ervaring met Aruba en Curacao en kpn bundel? Mocht ik de kpn bundel kopen, kan ik dan gewoon roaming normaal aan doen? Bellen doen we via Whatsapp bellen vanwege de kosten. En zit er dan nog verschil in met verbinden met de goede netwerken, 4G en 5G. Weet dat Digicel bekend is in Aruba en Curacao, maar kan ik dan beter een sim van het netwerk halen of is een bundel van KPN het veiligst? Snap dat op een KPN forum het natuurlijk wel een beetje biased maar wil gewoon voorbereid zijn dat als ik land dat ik dan roaming veilig aan kan doen.

Beste antwoord door Noordzee

@NigelJordann 

Maak gewoon de keuze die jij prettig vindt. De bundels van KPN worden jaarlijks door duizenden mensen gebruikt. Ter plaatse kun je zelf (handmatig)op zoek gaan naar het beste mobiele netwerk wat beschikbaar is. Dat kan verschillen per locatie. Bellen is overigens niet mogelijk met die bundel. 

De bescherming heb je gelukkig al aangezet. Nog één tip: Kies je voor een KPN-bundel? Zet die dan één dag voor vertrek in Nederland al aan. 

leesvoer: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2025

En vraagje, wat zijn de netwerken die op Aruba en Curaçao gebruikt worden. Weet dat Digicel heel bekend is of is hier keuze uit wanneer ik handmatig een netwerk selecteer

Forum|alt.badge.img+3

Eerst deze aanwijzing:

Sms BESCHERMING AAN naar 1266 om buiten de bundel niet-EU dataverkeer te blokkeren.

Anders is er een groot risico om binnen luttele seconden E 60,50 aan data-kosten te maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

Kan ik dat in Nederland al aanvragen of pas in Aruba. Had wel een terugkoppeling verwacht, zit nog wel in Nederland maar een SMS terug met: Je bescherming staat nu aan had fijn geweest

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

Laat maar Sms gehad. Nu alleen de vraag wat mensen hun ervaring met kpn bundel in Aruba en Curaçao is en met welke netwerk ze kunnen verbinden in tegenstelling tot Airalo en Holafly

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 24, 2025

@NigelJordann 

Maak gewoon de keuze die jij prettig vindt. De bundels van KPN worden jaarlijks door duizenden mensen gebruikt. Ter plaatse kun je zelf (handmatig)op zoek gaan naar het beste mobiele netwerk wat beschikbaar is. Dat kan verschillen per locatie. Bellen is overigens niet mogelijk met die bundel. 

De bescherming heb je gelukkig al aangezet. Nog één tip: Kies je voor een KPN-bundel? Zet die dan één dag voor vertrek in Nederland al aan. 

leesvoer: