Skip to main content

In de BMW iX1 is het mogelijk om mijn mobiele telefoon te koppelen waarbij de BMW gebruikt maakt van mijn mobiele nummer.  Ik  ben dus op zoek naar de optie om op 1 mobiel nummer met twee toestellen te kunnen bellen.   Heeft KPN een e-sim optie waarbij ik mijn telefoonnummer  ook voor mijn BMW kan gebruiken.  Ik lees dat dit wel voor de Apple wacht cellular mogelijk is. 

Hallo @Brainwave63 

 

Wat jij wil hebben heet multisim en is op dit moment alleen beschikbaar voor Apple of Samsung smartwatches.

Als het alleen om bellen gaat dan lijkt het mij juist handiger om de iX1 via bluetooth te koppelen aan je mobiel, je belt dan ook via hetzelfde nummer omdat je auto als een soort headset fungeert.
Ander voordeel is dat alle contacten worden gesynchroniseerd tussen je mobiel en de iX1.


De BMW iX1 is een super moderne auto. Daar zit gewoon een systeem in om je smartphone via Bluetooth te koppelen. Een moderne auto en zeker BMW heeft al jaren Bluetooth om je mobiele telefoon in de auto te gebruiken (te koppelen).

Een 'losse’ autotelefoon bestaat al jaren niet meer. 

E-sim multi sim wordt bij alle providers alleen ondersteund in combinatie met smartphones.

Bovendien is het met e-sim niet mogelijk om duo sim te hebben.

Duo sim werkt alleen met fysieke simkaarten. Echter werkt dan bijvoorbeeld draadloos betalen met je smartphone ook niet (meer). Duo-sim kaarten ondersteunen gebruik van nfc niet.


Peter,   Het betreft een nog te leveren BMW en gaat om de BMW optie “Personal eSIM”. Deze integreert de BMW in mijn bestaande mobiel abonnement en maakt de BMW geschikt voor de 5G-standaard voor mobiele communicatie. Daarmee is het mogelijk om zonder smartphone in het voertuig telefoneren en via de Wi-Fi-hotspot gegevens streamen.  Hierbij is een soort van multisim nodig waarbij ik met mijn mobiele nummer op twee devices kan bellen en streamen. Krijg de indruk dat KPN dit niet ondersteunt?

 

l


Klopt. Dat ondersteunt kpn niet. Alleen smartwatches. En dan alleen nog de Apple-iPhone en de Samsung-Samsung combi.

Echt handig vind ik die mogelijkheid trouwens niet klinken. 

Met BT verbinding kun je gewoon bellen via de ‘carkit’ en het gesprek naadloos overnemen met de telefoon en bellent de auto uit.

Met de BT mogelijkheid is de ‘autotelefoon’ via je smartphone met het mobiele netwerk verbonden. En dus ook 5G….. Maar ja, het échte 5G komt pas medio 2026. Voorlopig is het eigenlijk nog 4G++. Dus tot 500 Mb/s.


Peter, 

Ik had de keus nog niet gemaakt maar dit heeft geholpen om er van af te zien.  Het is technisch via KPN nog niet mogelijk.  Dank voor je snelle reactie(s)

Gr, 

Bart


Multisim in je auto lijkt mij sowieso een vreemde optie, als er dan iemand anders in je auto rijdt krijgt die al jouw telefoontjes binnen of belt met jouw nummer.

Met bluetooth heb je dat probleem niet omdat iedereen z'n eigen telefoon kan koppelen.


Echt handig vind ik die mogelijkheid trouwens niet klinken. 

Met BT verbinding kun je gewoon bellen via de ‘carkit’ en het gesprek naadloos overnemen met de telefoon en bellent de auto uit.

Met eSim wordt de externe antenne van de auto gebruikt, wat de straling in de auto reduceert en een betere ontvangst zou leveren.

Multisim in je auto lijkt mij sowieso een vreemde optie, als er dan iemand anders in je auto rijdt krijgt die al jouw telefoontjes binnen of belt met jouw nummer.

En dat is dus niet zo, omdat de eSim niet aan de auto gekoppeld is, maar aan je BMW ID, hiermee krijg je deze functionaliteit in elke BMW waarin je rijdt, mits deze is uitgerust met de eSim functionaliteit.

En iemand anders in jouw auto laten rijden doe je niet met jouw sleutel, maar met een digitale sleutel of een keycard.