Skip to main content

Hi All,

 

Is het mogelijk om Esim te installeren zonder de fysieke simkaart, deze ben ik helaas kwijt geraakt omdat ik in het buitenland (australie) woon/werk en een andere simkaart in mijn toestel heb moeten plaatsen.


Whatsapp staat nog wel op mijn NL nummer, tevens kan mij op diverse andere manieren identificeren indien nodig?

 

Goedemorgen @Tamme S, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Yes, dat is zeker mogelijk. Wat wel even belangrijk is, is dat je een toestel hebt die geschikt is voor een e-sim en dat kun je hier checken. Lees anders voor het gemak ook dit topic even door, hierin wordt alles heel duidelijk uitgelegd. Laat je ons weten of het hiermee is gelukt?


Gaat dat lukken @Jan van KPN ?

Als je een bestaand abonnement wilt omzetten van fysieke simkaart naar e-sim moet je toch een sms kunnen ontvangen met een veriificatiecode? En @Tamme S is die simkaart kwijt geraakt…

Volgens mij is er eerst een nieuwe (vervangende) fysieke simkaart nodig. En die wordt door KPN alleen naar een Nederlands adres gestuurd.


Euh, je woont in Australië zeg je?

Heb je dan nu Prepaid? Daarbij wordt e-sim niet ondersteund. 

Dan wordt het lastiger. Kpn stuurt simkaarten alleen binnen Nederland onder andere. 


Gaat dat lukken @Jan van KPN ?

Als je een bestaand abonnement wilt omzetten van fysieke simkaart naar e-sim moet je toch een sms kunnen ontvangen met een veriificatiecode? En @Tamme S is die simkaart kwijt geraakt…

Volgens mij is er eerst een nieuwe (vervangende) fysieke simkaart nodig. En die wordt door KPN alleen naar een Nederlands adres gestuurd.

Klopt helemaal @RBxx, ik was daar iets te voorbarig!

 

@Tamme S , een nieuwe simkaart kunnen we allen versturen binnen Nederland. Dan zou iemand deze simkaart vanuit Nederland naar jou in Australië toe moeten sturen. Nu weet ik natuurlijk niet of dat een optie voor jou is maar een andere manier is er helaas niet.

Je zou nog kunnen overwegen om een lokale simkaart aan te schaffen, vaak is dat ook nog een stuk voordelig!


Reageer