Skip to main content

WAS: Iphone met SIM-kaart en andere telefoon met tweede SIM-kaart - zelfde nummer

NU:

E-Sim geinstalleerd, werkt goed maarrr duo sim in tweede telefoon: “Geen service”

Hoe kan de duo SIM weer worden geactiveerd?

De iPhone was uitgeschakeld bij handelingen aan de tweede telefoon, geen resultaat
Ook de B SIMkaart van de tweede telefoon met de A SIMkaart gewisseld.
Ook geprobeerd APN data in te voeren, geen resultaat

Alvast bedankt voor de oplossing

 

 

Hallo @verbindelaar e-sim gaat niet met duo-sim. 

Kan e-sim ook met duo-sim?

Nee. Duo-sim is de mogelijkheid dat je voor één aansluiting twee simkaarten hebt voor twee verschillende toestellen. Je kunt beide toestellen dan niet tegelijkertijd gebruiken. Het is niet mogelijk om één of beide van die duo-simkaarten om te zetten naar e-sim. Duo-sim kan alleen met fysieke simkaarten.

 

bron (zie veelgestelde vragen in het volgende topic):

 


Dank, RBxx voor dit antwoord en de link naar de bron. Duidelijk!
Dan heb ik natuurlijk de vraag of een e-sim weer omgezet kan worden naar de originele situatie.

Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Dit zal ook je e-sim verwijderen. Als je dit dan ook wilt doen, activeer de e-sim dan eerst op een ander toestel. Als je dat niet doet, dan zul je eerst weer een fysieke simkaart moeten aanvragen.

Kan ik de e-sim verwijderen, de fysieke sim-kaart (die heb ik dus nog) er weer in doen en dat de iphone ‘normaal’ verbinding maakt met het KPN-netwerk?  Met het gevolg dat op de tweede telefoon ook de sim-kaart (weer) geactiveerd/bruikbaar wordt?

 


Hoi @verbindelaar , ik ben forumlid en klant, net zoals jij en ik heb zelf geen ervaring met e-sim.

Uit eerdere discussies heb ik begrepen dat het niet zo simpel gaat. Bij activeren van e-sim wordt de koppeling van jouw 06-nummer met de fysieke simkaart(en) verbroken en heb je daar niets meer aan. Verwijderen van de e-sim herstelt deze koppeling volgens mij niet. Ik denk dat je weer een fysieke (duo)simkaart moet aanvragen. Bel KPN klantenservice 0800 0402, die moeten dat weten.


Beste RBxx, hartelijk bedankt voor de reactie! Ik ga KPN klantenservice bellen.

Groeten!