Skip to main content

Op de pagina https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim staat beschreven dat ESIM niet beschikbaar is voor een mobiel internet abonnement (dus zonder bellen/sms, puur voor tablet of laptop). Nu is het zo dat Apple gistermiddag nieuwe iPads heeft aangekondigd die alleen nog ESIM hebben, en geen traditionele simkaart meer.

Ik wil graag een abonnement bestellen voor mijn nieuw bestelde iPad op https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet , maar zo te lezen gaat dat niet werken. Hoe kan ik dan alsnog aan internet op die iPad komen?

 

Bij een andere provider kijken die e sim voor data only, 097 nummer, aanbiedt, want een 06 nummer mag hier niet voor gebruikt worden @sjoerdhu 


Hallo @sjoerdhu 

 

De informatie op de KPN website is tegenstrijdig, als je een tablet bestelt met een data-only abonnement kan het wel met e-sim:

En hier staat bij de Veel gestelde vragen bij de 2de vraag ook een button voor Tablets met e-sim maar staat er bij 1ste vraag juist dat het niet kan:

 

Misschien gewoon bellen met de klantenservice 0800-0402 en er via die weg 1 bestellen, als die ook zeggen dat het niet kan dan kan je ze op bovenstaande informatie wijzen.


Zoals een mede forumlid al aangeeft @sjoerdhu, kun je bij het data abonnement ook een e-sim krijgen. Als straks de nieuwste iPad verkocht gaat worden, dan zie ik niet in waarom je dat niet via KPN kunt gaan bestellen. 


Nog even terugkoppeling, ik heb het abo besteld, en een fysieke simkaart ontvangen. Na activatie ervan kon ik via de app een eSIM installeren. De site loopt dus achter, maar gelukkig werkt het zoals gehoopt. Bedankt voor het meedenken!


@sjoerdhu 

Hi Sjoerd! Hoe heb je de eSIM geïnstalleerd op de iPad? Heb je eerste de fysieke kaart in een iPhone oid moeten activeren en daarna omgezet op de iPad?


@sjoerdhu

Hi Sjoerd! Hoe heb je de eSIM geïnstalleerd op de iPad? Heb je eerste de fysieke kaart in een iPhone oid moeten activeren en daarna omgezet op de iPad?

Hoi, ik had nog een ‘oude’ iPad liggen waarin ik de sim heb geactiveerd, maar zou verwachten dat het ook op een iPhone moet kunnen. Eenmaal geactiveerd kon ik op de iPad via de KPN app een e-sim toevoegen, waarbij de bevestigingscode naar mijn andere iPad werd gesmst. Die ingevuld op de nieuwe iPad en de verbinding was om.


@sjoerdhu

Hi Sjoerd! Hoe heb je de eSIM geïnstalleerd op de iPad? Heb je eerste de fysieke kaart in een iPhone oid moeten activeren en daarna omgezet op de iPad?

Hoi, ik had nog een ‘oude’ iPad liggen waarin ik de sim heb geactiveerd, maar zou verwachten dat het ook op een iPhone moet kunnen. Eenmaal geactiveerd kon ik op de iPad via de KPN app een e-sim toevoegen, waarbij de bevestigingscode naar mijn andere iPad werd gesmst. Die ingevuld op de nieuwe iPad en de verbinding was om.

Ah, top! Heb je toen op “Simkaart vervangen” → en dan E-Sim aangetikt in de KPN app?

Dan ga ik denk ik deze ‘truc’ ook proberen en een data-only sim bestellen. In de KPN winkel en in de klantenservice snappen ze er allemaal niets van. Apple ook niet helaas.


@sjoerdhu

Hi Sjoerd! Hoe heb je de eSIM geïnstalleerd op de iPad? Heb je eerste de fysieke kaart in een iPhone oid moeten activeren en daarna omgezet op de iPad?

Hoi, ik had nog een ‘oude’ iPad liggen waarin ik de sim heb geactiveerd, maar zou verwachten dat het ook op een iPhone moet kunnen. Eenmaal geactiveerd kon ik op de iPad via de KPN app een e-sim toevoegen, waarbij de bevestigingscode naar mijn andere iPad werd gesmst. Die ingevuld op de nieuwe iPad en de verbinding was om.

Ah, top! Heb je toen op “Simkaart vervangen” → en dan E-Sim aangetikt in de KPN app?

Dan ga ik denk ik deze ‘truc’ ook proberen en een data-only sim bestellen. In de KPN winkel en in de klantenservice snappen ze er allemaal niets van. Apple ook niet helaas.

Yes, dat was ‘m inderdaad. Succes!


Tof dat je het proces hier nog even deelt @sjoerdhu. Zo kunnen andere community leden ook hiermee uit de voeten. 


Ik kan bevestigen dat bovenstaande methode (ook voor mij heeft ge)werkt! @Jeroen van KPN @sjoerdhu 


afgelopen week een e-sim gekocht met een 0970 nummer voor iPad Pro 13 inch M4.

Kaartje in een iPhone gedaan en verificatiecode ingevuld. Abonnement is zichtbaar in de KPN app. en dan begint een raadsel… ik krijg het abonnement niet geactiveerd op de iPad Pro 2024

Dan maar even alle opties langslopen, kijken welke werkt…..

De Ipad vraagt in Instellingen->mobiele data→ zet iPad abonnement over (werkt niet)

ik probeer ->gebruik QR code (heb ik niet), dan handmatig (alles ingevoerd werkt ook niet)

In de kpn app (op de desbetreffende Ipad) naar abonnement ->nieuwe simkaart activeren ->simkaartnummer ingevoerd en activatiecode uit SMS resultaat: wij kunnen geen bestellingen vinden met deze gegevens.

klantenservice gebeld: 3x er uit gegooid door centrale, dan medewerker 1: u kunt beter terug gaan naar de winkel… pffff medewerker 2: ik heb het nagekeken op onze site, maar het kan niet een 0970 nummer kan niet gebruikt worden voor een iPad???

Maar op het forum lukt het mensen wel…?

Hij doet zijn best, maar 15 minuten later geen oplossing…

Wie o wie kan mij helpen…?


@Bir1971 als het abonnement zichtbaar is in de KPN app dien je op je iPad hierheen te gaan en op “simkaart vervangen” te klikken (daarvoor moet deze eerst geactiveerd zijn via je iPhone zoals je ook al schreef en gedaan had). Bij simkaart vervangen klik je op e-sim. Houd de fysieke simkaart nog steeds in je iPhone. De nieuwe (vervangende) e-sim wordt dan via de app op de iPad geïnstalleerd en de fysieke sym in je iPhone werkt dan gelijk niet meer.


JE BENT EEN HELD!!!!! en kan je alstjeblieft directeur worden van KPN???

het werkt… eindelijk...


Ik kan bevestigen dat bovenstaande methode (ook voor mij heeft ge)werkt! @Jeroen van KPN @sjoerdhu 

Is mij nu ook gelukt met een ‘oude’ iPad naar een nieuwe. Bedankt voor deze geweldige tip.

tip voor KPN: neem dit op in jullie handleidingen. Voorkomt zeer veel ergernis..


Reageer