Skip to main content

Beste forumleden,

 

Ben aan een nieuwe telefoon toe (IPhone)

Moet nu kiezen tussen een E sim of een vaste simkaart.

Heb al de nodige info via internet proberen te achterhalen wat het beste is maar daar raak je de weg kwijt.

Probleem is dat ik als het weer mogelijk is om te reizen ik deze telefoon ook tijdens een wat langere vakantie in Azie (Thailand) wil gebruiken met een andere provider ; koop daar dus een lokale simkaart.

 

Het is mij al een keer overkomen dat ik problemen had met simlock en/of een regiolock.

 

Mijn vraag is dan ook  wat voor simkaart moet ik nemen als ik een IPhone bij KPN bestel en deze zonder al teveel problemen in het buitenland kan activeren.

Beste @WimThl welkom! Goede vraag 🙂. Het ligt echt aan jouw voorkeur. Wil je in Thailand de lokale kaart naast jouw eigen sim gebruiken, dan heb je een eSim nodig. Met de eSim heb je geen simkaart meer in je telefoon en daar kan je dan dus een andere in stoppen. Wil je in Thailand alleen de lokale kaart gebruiken en hoeft de KPN sim niet per se in je iPhone te blijven zitten, dan kan je ervoor kiezen om een fysieke simkaart te nemen. Verder werkt het precies hetzelfde en het kost ook hetzelfde (namelijk niets) om een nieuwe sim of eSim aan te vragen. Je kunt beide ook activeren in het buitenland. Voor het activeren van eSim heb je wel een wifi verbinding nodig. 


Marcia

bedank voor jouw antwoord, beide opties zijn dus zonder problemen mogelijk.


Klopt!