Skip to main content

Nu bekend is dat e-sim voor particuliere klanten ‘binnenkort’ beschikbaar zal zijn, ben ik benieuwd of er ook concrete plannen zijn om ondersteuning te bieden voor de Apple Watch?

Ik ben bang dat je daarover niet meer dan het onderstaande zult horen.

 

Ook andere providers geven nog weinig tekenen t.a.v. ontwikkelingen voor het ondersteunen van de Apple Watch.

 

Weet dat voor het ondersteunen van de Apple Watch weer andere techniek nodig is en dat er natuurlijk ook technisch en commercieel gekeken moet worden naar het gelijktijdig ondersteunen van hetzelfde abonnement op verschillende apparaten. Bij duo-sim kan altijd maar één apparaat tegelijkertijd aan staan maar hierbij moeten beide apparaten tegelijkertijd een verbinding met het netwerk kunnen hebben. En wat dan als je een stuk gaat hardlopen en je jouw iPhone thuis laat liggen. Dan kan het dus zijn dat er via meerdere GSM masten contact gezocht moet worden als ze jou bellen. Dat zijn toch echt heel andere technische uitdagingen dan het simpelweg vervangen van een stukje plastic door iets virtueels.


Hoi, ik heb inderdaad niets toe te voegen op dit moment aan wat wjb al zegt :)


waarom werkt het bij Vodafone in Duitsland dan WEL en de Nederlandse Vodafone NIET ?

Ga mij niet vertellen dat Vodafone 2 verschillende Backends heeft met verschillende Software om de boel draaiende te houden, want dan praat je over geld over de muur smijten om 2 pakketten te onderhouden...


Alsof alles alleen maar om techniek draait, zo van het kan technisch dus … doen ...

Wellicht is het bedrijfseconomisch nog niet rendabel voor Vodafone Nederland.


Laat de mensen gewoon een paar euro extra betalen voor een E-sim extra. Daar gaan de mensen echt wel voor. Ik zelf ook...


Laat de mensen gewoon een paar euro extra betalen voor een E-sim extra. Daar gaan de mensen echt wel voor. Ik zelf ook...

Maar wat nu als de kostprijs meer is dan een paar Euro per maand omdat er wellicht veel aanpassingen gedaan moeten worden om tegelijkertijd meerdere apparaten op hetzelfde nummer bereikbaar te laten zijn. Dat is toch wezenlijk anders dan de huidige situatie waar per nummer altijd maar één apparaat tegelijkertijd aangesloten kan zijn. De technische impact daarvan kan best aanzienlijk zijn terwijl het aantal Apple Watch abonnees waarschijnlijk relatief klein zal zijn. Dat leidt dan tot een kostprijs per abonnee die wel eens hoger zou kunnen zijn dan dat de abonnee bereid is te betalen.