Skip to main content

Zelfde probleem hier! Heeft allemaal gewerkt op mijn iphone 13pro als dualsim. Nu op iphone 14 pro met overzetten en opnieuw aanvragen gaat er iets niet goed. Apple geeft aan dat het te maken heeft met dat er bij de esim geen nummer wordt aangemaakt onder mijnnummer (telefoonnummer). Als er wen nummer staat dan pas wordt er een stil sms verstuurd naar apple die zorgt voor de activatie facetime en berichten….. 

Lijkt dan ook fout te gaan met aanmaak van de esim via kpn!

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Om dit op te lossen op een iPhone (waar het nummer niet zichtbaar is na installatie van e-Sim):

  1. Open Instellingen
  2. Open Berichten
  3. Open ‘Stuur en ontvang via’
  4. Selecteer de groep waar de e-Sim aan gekoppeld is. Mogelijk zichtbaar als ‘Persoonlijk’.
  5. iMessage activatie wordt gestart: ‘Persoonlijk’ is nu je 06-nummer geworden. 
  6. Na activatie is het nummer geactiveerd & zichtbaar bij Mijn nummer onder Mobiel netwerk. Optioneel kun je de activatie van Imessage voor dit nummer weer uitschakelen. 

succes!

 

Maurice als je de stappen hierboven volgt is je nummer erna zichtbaar. 


Dat werkt niet blijft rondjes draaien al een aantal uren. Wil niet activeren, heel raar.

volgens apple komt dit omdat er geen nummer gekoppeld is aan de esim. Bij telefoon zie je ook geen nummer staan…


Ik had hetzelfde dus zonder telefoonnummer, maar je moet naar berichten gaan. Niet naar telefoon. Heb je dat al geprobeerd?


Ja, alles is al geprobeerd! Sterker nog de telefoon van mijn vrouw met simkaart (geen esim) heeft hetzelfde probleem(ook een nieuwe telefoon), echter staat daar wel een nummer! Het ligt aan kpn wat apple support ook al heeft geconstateerd. Ze moeten die sim op één of andere manier met nieuwe IMEI nummer koppelen. 

Anders blijft ook bij berichten als facetime een laadtekentje draaien. Esim heeft dan nog extra dat hij deze niet erkent omdat er geen telefoonnummer aanwezig is
 


Kan je een screenshot ervan toevoegen?


Is het uiteindelijk gelukt, @MauriceB1 ? Anders is het misschien handig om even te bellen met 0800 0402 en je te laten doorverbinden met de NSSD. 


Ja alles werkt nu. Ben nog langs geweest bij KPN, net als bij Apple support hadden zij dit ook nog nooit meegemaakt……

Moesman het lijkt er inderdaad op dat je heel lang moet wachten als er geen nummer gekoppeld is. Toch blijft het gekt dat het nummer pas zichtbaar wordt na activatie, bij een Sim-kaartje is dat namelijk niet het geval. 

Voor mensen die hier ook tegen aanlopen toekomst het kan tot 48 uur duren!!

En let op je bank blokkeert al je rekeningen bij te vaak switchen van Sim/esim ik moest dus persoonlijk langs gaan bij de bank ivm bovenstaande om mijn rekeningen en spaarrekeningen te unlocken 


Fijn! Blij dat het nu werkt 😀


Ja alles werkt nu. Ben nog langs geweest bij KPN, net als bij Apple support hadden zij dit ook nog nooit meegemaakt……

Moesman het lijkt er inderdaad op dat je heel lang moet wachten als er geen nummer gekoppeld is. Toch blijft het gekt dat het nummer pas zichtbaar wordt na activatie, bij een Sim-kaartje is dat namelijk niet het geval. 

Voor mensen die hier ook tegen aanlopen toekomst het kan tot 48 uur duren!!

En let op je bank blokkeert al je rekeningen bij te vaak switchen van Sim/esim ik moest dus persoonlijk langs gaan bij de bank ivm bovenstaande om mijn rekeningen en spaarrekeningen te unlocken 

Ik ervaar sinds kort hetzelfde probleem, terwijl het eerder gewoon goed gewerkt heeft. Ik gebruik namelijk al geruime tijd een e-sim.
 

Onlangs is mijn sim only abonnement verlengd, wellicht dat het er iets mee te maken heeft. Ik heb verder in ieder geval niets gewijzigd.

Alle mogelijke oplossingen heb ik al geprobeerd, maar het activeren van FaceTime/iMessage lukt niet. Spinner blijft maar draaien. Ook staat er geen telefoonnummer bij Instellingen > Telefoonnummer > Mijn nummer


Als het al langer dan een paar dagen duurt misschien eens je esim opnieuw aanvragen via de app. Bij iMessage een keer deactiveren en weer activeren. Het kan echt gigantisch lang duren( dagen).  Af en toe telefoon uitzetten even uitlaten en na tijdje weer eens aanzetten. Dit waren toen allemaal tips van apple support. 

Wat ik dus wel gedaan heb is bij KPN langs geweest om mijn huidig nummer weer eens van esim om te zetten naar normale sim, om vervolgens weer terug te gaan naar esim. 
uiteindelijk heeft alles wel bijgedragen aan een werkende iMessage/FaceTime. Duurde alsnog wel uren. Maar of dit dan ook de oplossing is weet ik niet zeker. Je nummer wordt pas zichtbaar met esim bij activatie, niet druk om maken. Apple support geeft aan dat je wel een nummer moet hebben voor deze stille activatie. Maar, als je normaal belt of sms verstuurd komt deze gewoon binnen met je nummer. Dat gaat dus gewoon goed , er hoef dan geen nummer te staan bij “mijn nummer”. Komt dus goed na activatie van iMessage /FaceTime.
Tip: Daarna moet je ook meteen langs je bank, je bank blokkeert namelijk je online bankieren als je sim te vaak switch.

Wat Apple daarnaast aangeeft is dat er een stille sms wordt verstuurd op de achtergrond die moet aankomen op apple servers in UK om vervolgens iets op je telefoon terug weer te activeren. Dit duurt kennelijk heel lang. Denk dat ze postduiven gebruiken 😛.

 

Moesman heeft hierboven ook al de stappen uitgelegd. Dit zou op deze manier wel gewoon moeten werken. 


Ik heb de e-sim al verwijderd en een nieuwe e-sim via de MijnKPN app geïnstalleerd, maar dit heeft helaas ook niet geholpen. Mijn bank app was hierdoor ook enige tijd geblokkeerd.

Een nieuwe gewone simkaart geprobeerd aan te vragen via de MijnKPN, maar de controle SMS komt niet binnen.

Deactiveren, herstarten en weer activeren heb ik ook al heel vaak gedaan.

Ik heb gister een stuk of 10 SMS berichten van Apple gekregen die te maken hebben met de activatie. Het bericht begint met REG-RESP? En bevat o.a. mijn telefoonnummer.

Ik weet niet precies sinds wanneer het niet meer werkt, maar het heeft 100% zeker een tijd gewoon gewerkt.

 


Dit had ik ook precies hetzelfde maar hoe lang heb je al gewacht? Want het kan echt dagen duren!
En elke keer als je een nieuwe sim aanvraagt begint het proces opnieuw/activatie/deactivate. Die activatie sms is op de achtergrond daar merk je niks van dus je hoef er niet op te wachten of iets voor te doen. Ergens in de opkomende dagen krijg je wel een pop-up een keer die gewoon accepteren. 
Geen sim wijzigen en tot aankomende maandag wachten.

Er is iets gebeurd waarom dit proces zo lang duurt ik weet niet waarom of wat, vroeger ging dit heel snel. Maar of dit aan KPN of Apple ligt durf ik niet te zeggen. 



Helaas is het tot op heden nog steeds niet gelukt om FaceTime/iMessage te activeren.


Inmiddels een nieuwe (fysieke) simkaart bij de KPN winkel aangevraagd en nog geen paar uur later is de activatie van FaceTime en iMessage gelukt.


Klopt, dat gaat snel alleen e-sim geeft problemen en duurt heel lang. 
ik heb een dual sim dus ik moest wel met een e-sim werken


Om dit op te lossen op een iPhone (waar het nummer niet zichtbaar is na installatie van e-Sim):

  1. Open Instellingen
  2. Open Berichten
  3. Open ‘Stuur en ontvang via’
  4. Selecteer de groep waar de e-Sim aan gekoppeld is. Mogelijk zichtbaar als ‘Persoonlijk’.
  5. iMessage activatie wordt gestart: ‘Persoonlijk’ is nu je 06-nummer geworden. 
  6. Na activatie is het nummer geactiveerd & zichtbaar bij Mijn nummer onder Mobiel netwerk. Optioneel kun je de activatie van Imessage voor dit nummer weer uitschakelen. 

succes!

 

Maurice als je de stappen hierboven volgt is je nummer erna zichtbaar. 

dank voor de tip om dit via berichten te doen! Ik heb net 45 minuten in de wacht gezeten bij KPN en niemand had een antwoord. uiteindelijk werd de verbinding tijdens weer wachten zomaar verbroken, Toen deze tip gebruikt en nu werkt het!


Reageer