Hallo @rinish , een vervelende situatie. KPN kan je helaas niet op afstand helpen. Er is sms verificatie nodig bij het verhuizen van een e-sim.
Is het oude toestel defect of doet alleen de e-esim het niet meer?
In het laatste geval kan je proberen of je de e-sim opnieuw kan activeren op het oude toestel.
Als het goed is moet je zo die e-sim nog kunnen "redden”.
Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op het oude toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal (als het goed is) de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig. Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.
bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community
Het oude toestel heb ik niet meer, die wou apple terug. Kunnen jullie mijn sim code naar mij toesturen? Ik heb echt hele belangrijke afspraken erop en kan in geen enkele app omdat alles een code stuurt naar mijn nummer! Zouden jullie mij aub kunnen helpen ermee
Kan ik anders mijn sim naar een ander adres laten sturen zodat het in ieder geval geactiveerd kan worden?
Enige optie nu is een nieuwe fysieke simkaart. Daarop kan je dan de sms met de verificatie ontvangen.
De simkaart wordt wel naar je Nederlandse adres gestuurd.
Een kennis of familielid kan die in z'n toestel hebben. En terwijl jij via de MijnKPN app (staat die al op je nieuwe toestel, en hopelijk heb je die verdomde 2 trapsgewijs sms verificatie uit staan) je esim installeert, direct de code aan je doorgeven. Via WhatsApp bijvoorbeeld.
Heb je sms verificatie op MijnKPN dan zal dat contact ook nodig zijn daarvoor.
Andere optie is dat ze de simkaart doorsturen naar je adres daar. Kan er een simkaart in je nieuwe toestel?
Simkaart aanvragen kan alleen telefonisch. Bellen kan met iedere telefoon.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Buiten Nederland via elke telefoon: +316 1200 1200 (gebruikelijke kosten ter plaatse)
Het forum staat 'vol' met deze e-sim ellende. Ik zorg dat er naar het buitenland een simkaartje in zit. Dan heb ik 't probleem alleen nog bij verlies of diefstal. Maar niet defect en vervangen.
Kan ik mijn sim ook naar een ander adres laten sturen?
Nee. In verband met voorkomen misbruik en fraude kan het alleen naar het adres waarop het abonnement is geregistreerd.
Welkom op de community @rinish, dat is zeker in het buitenland een vervelende situatie inderdaad! Dit kunnen wij niet op afstand doen. Aangezien de oude e-sim niet meer toegankelijk is, is een nieuwe fysieke simkaart je beste optie. Je kunt die telefonisch en online bestellen zoals al is genoemd, dan wordt die naar het bekende adres gestuurd. Als er iemand is die toegang heeft tot jouw huis zou die de simkaart mogelijk kunnen ophalen en naar jou in Amerika sturen, zodat je daar de e-sim kunt activeren. Daarvoor heb je, naast de simkaart, een Wifi verbinding nodig.
Mogelijk kan je in de tussentijd wel bereik hebben met een lokale prepaid simkaart, zodat je daarmee toch mensen kunt bereiken. Dan heb je wel tijdelijk dat Amerikaanse nummer.